Kan pappa få vårdnad i detta fall?
Hej, jag har en son på 19 månader, pappan till barnet lämna mig då jag var i 12e veckan och vi har träffats ca 4 gånger sen det, sist jag såg honom var då sonen va en månad gammal, det är ända gången han träffat barnet. Och han har inte kontaktat mig sen juli 2016 tills nån vecka sen, då var han i en situation som krävde att faderskapet behövde fastatällas så då påbörjade vi faserdkapsutredning. Nu skulle han även behöva ha sin del av vårdnaden om barnet. Om det går så att han tar detta till rätten, skulle dom då ge honom delad vårdnad?
Det låter isåfall i mina öron helt sjukt, tycker barnet har rätt att känna personen som har vårdnad om hen och han har ingen aning vem pappan är ( pappans val att inte hälsa på ) och också skulle ju pappan behöva känna barnet för att kunna ta beslut som han då är skyldig att ta med mig, hur ska någon kunna veta vad som är bäst för ett barn i olika soruationer som kan uppstå då han inte känner barnet? Faderskapet är snart klart nu och då har han rätt att träffa barnet vilket jag aldrig haft problem med men frågan alltså, skulle faktiskt en domare ge vårdnad till pappan i denna situationen just nu? Menar inte sen då dom har en relation men just nu?