Inlägg från: Anonym (Min idé) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Min idé)

Mitt förslag till spelmissbruk

För 2 månader sedan avslutade jag ett tungt spelmissbruk. Det har kostat mig flera år på mitt jobb med bra lön men mina bankkonton ekade tomt varje gång den 24.e och höga blancolån. Även en kärleksrelation och tid för vänner blev drabbade.

Vad tycker ni om att alla som blir/är medlemmar på t.ex svenska spel ska skriva in inkomster och sen även närmast anhöriga. Sen får man en skaft budget av spelbolaget. Kan säga att min statistik är förlust på 58000 kr på svenska spel på 1 år. Hur kan dom inte vilja kontakta mig eller kolla min hälsa?

• Svar på tråden Mitt förslag till spelmissbruk
  • Anonym (Min idé)

Som sagt är du spelberoende så tar det över allt. Ja, man hittar andra sidor och dom utomlands är nog väldigt svåra pga att de har sitt föste i t.ex Malta.

Men svenska spel är ju staten och kan ta sitt ansvar i alla fall

• Anonym (Min idé)

Det stämmer! Många har påpekat mitt spelande, men jag ljög att det inte var så allvarligt vilket man inte tyckte då. Sen några gånger intalade man sig själv att nu räcker det och man gjorde halvhjärtade försök med pauser. Man tänkte hela tiden att i framtiden ska man spela kontrollerande. Fick återfall och sen en dag insåg man bara att nu är det inte kul, nu räcker det. Spärrade mig istället på livstid på alla bolag och längsta pausen på svenska spel (3 år). Berättade för alla kompisar och familjen exakt hur det låg till. Sen dess har jag inte ens varit sugen på att spela, tvärtom!

Svar på tråden Mitt förslag till spelmissbruk