• Anonym (Kram)

Funkar bris verkligen??

Namelesss skrev 2017-10-19 06:59:44 följande:

Jag är deprimerad och förstörd på grund av att jag har blivit mobbad och lätt mishandlad sedan 7 års ålder, jag e 15 nu.

Jag blev rånad och misshandlad grovt för lite mer än ett år sedan, jag e livrädd för att det ska hända igen.

Jag har grova smärtor i nacke, rygg, och leder sedan 3 år tillbacks bröt nacken och näsan för ungefär ett halvår sedan, smärtorna blev värre. Jag har haft sömnproblem sedan 12 års ålder, kan lägga mig 20:00 vakna 6:30 och sedan somna i skolan även o jag har sovit jätte bra... läkarna vägrar göra ngt åt smärtorna och sömnbristen.

Snälla du får gjärna agera pchykolog eller vad det nu heter jag behöver någon att prata med! )-;

Vill ge dig en kram!

Dina föräldrar - var är de i allt det här?
  • Anonym (Kram)
    Namelesss skrev 2017-10-19 14:43:24 följande:

Jag vågar inte prata med dem om det jag e för blyg och rädd )-:

Så känner många barn men om de väl vågar så hjälper föräldrarna till sen och barnet/ungdomen kan släppa ansvaret. Vad tror du skulle hända om du berättade?

Själv mådde jag dåligt i tonåren och vågade aldrig prata med mina föräldrar. Tänkte att de skulle bli arga. Nu när jag själv är tonårsförälder så förstår jag inte alls varför jag trodde så om mina egna föräldrar. Jag skulle aldrig bli arg på mitt barn för nåt som inte var barnets fel. Och om barnet hade gjort nåt fel (typ snatta eller så) så hade jag förstås blivit besviken men sedan stöttat barnet i den situationen också!

Jag tror att majoriteten av alla föräldrar tänker ungefär som jag.
Svar på tråden Funkar bris verkligen??