• Namelesss

Funkar bris verkligen??

Har testat det där med bris men är inte riktigt nöjd då det tar lång tid att få svar, man kan inte skriva av sig eller skriva ett svar direkt allt ska granskas av kuratorer och det e ju jävligt många som ska skriva till dem hela tiden så det borde ju väll va många kuratorer då? Har ni några tips på vad jag kan göra för att skriva av mig eller för att få orata med någon NÄR jag behöver det och nt ett dygn efter att jag behövde det??? Snälla skriv till mig jag behöver ngn att prata med så snälla ngn skicka ett pm

• Svar på tråden Funkar bris verkligen??
  • rika

Man kan ju om jag förstår rätt ringa dit med

, kanske lättare att få tag på någon direkt då. Det finns ju även jourhavande präst som man kan ringa till och även chatta med tror jag.

Vad är det som du behöver prata om?

• Anonym (Nätet)

Sökte på nätet. Telefonnummer 116111 och man ska kunna chatta och även maila. Finns mer information på nätet

• Namelesss
    rika skrev 2017-10-18 22:19:37 följande:

Man kan ju om jag förstår rätt ringa dit med

, kanske lättare att få tag på någon direkt då. Det finns ju även jourhavande präst som man kan ringa till och även chatta med tror jag.

Vad är det som du behöver prata om?

Jag är deprimerad och förstörd på grund av att jag har blivit mobbad och lätt mishandlad sedan 7 års ålder, jag e 15 nu.

Jag blev rånad och misshandlad grovt för lite mer än ett år sedan, jag e livrädd för att det ska hända igen.

Jag har grova smärtor i nacke, rygg, och leder sedan 3 år tillbacks bröt nacken och näsan för ungefär ett halvår sedan, smärtorna blev värre. Jag har haft sömnproblem sedan 12 års ålder, kan lägga mig 20:00 vakna 6:30 och sedan somna i skolan även o jag har sovit jätte bra... läkarna vägrar göra ngt åt smärtorna och sömnbristen.

Snälla du får gjärna agera pchykolog eller vad det nu heter jag behöver någon att prata med! )-;
  • Anonym (Kram)
    Namelesss skrev 2017-10-19 06:59:44 följande:

Jag är deprimerad och förstörd på grund av att jag har blivit mobbad och lätt mishandlad sedan 7 års ålder, jag e 15 nu.

Jag blev rånad och misshandlad grovt för lite mer än ett år sedan, jag e livrädd för att det ska hända igen.

Jag har grova smärtor i nacke, rygg, och leder sedan 3 år tillbacks bröt nacken och näsan för ungefär ett halvår sedan, smärtorna blev värre. Jag har haft sömnproblem sedan 12 års ålder, kan lägga mig 20:00 vakna 6:30 och sedan somna i skolan även o jag har sovit jätte bra... läkarna vägrar göra ngt åt smärtorna och sömnbristen.

Snälla du får gjärna agera pchykolog eller vad det nu heter jag behöver någon att prata med! )-;

Vill ge dig en kram!

Dina föräldrar - var är de i allt det här?
  • Namelesss
    Anonym (Kram) skrev 2017-10-19 07:04:27 följande:

Vill ge dig en kram!

Dina föräldrar - var är de i allt det här?

Jag vågar inte prata med dem om det jag e för blyg och rädd )-:
  • Anonym (Kram)
    Namelesss skrev 2017-10-19 14:43:24 följande:

Jag vågar inte prata med dem om det jag e för blyg och rädd )-:

Så känner många barn men om de väl vågar så hjälper föräldrarna till sen och barnet/ungdomen kan släppa ansvaret. Vad tror du skulle hända om du berättade?

Själv mådde jag dåligt i tonåren och vågade aldrig prata med mina föräldrar. Tänkte att de skulle bli arga. Nu när jag själv är tonårsförälder så förstår jag inte alls varför jag trodde så om mina egna föräldrar. Jag skulle aldrig bli arg på mitt barn för nåt som inte var barnets fel. Och om barnet hade gjort nåt fel (typ snatta eller så) så hade jag förstås blivit besviken men sedan stöttat barnet i den situationen också!

Jag tror att majoriteten av alla föräldrar tänker ungefär som jag.
Svar på tråden Funkar bris verkligen??