• Wunja

Ändrad mens cykel efter missfall?

Hej!

Fick mitt mf 27 augusti, och fick tillbaka mensen 4 veckor efter. Inväntar nu min andra mens efter mf, men jag undrar om jag verkligen kan räkna med att jag har samma cykel som jag hade innan mf? Hade ägglossning som vanligt, men en vecka efter det tycktes jag ha som ägglossning igen (går på sekret och väldigt kåt......) 

Undrar om det är nån som haft missfall kan berätta hur er mens cykel var efteråt i jämförelse med hur den var innan?

Om min cykel är som vanligt så är jag på bim idag eller bim-1. Ingen mens i sikte, inte ens nån känsla av att den ska komma! 

Tack på förhand :*

• Svar på tråden Ändrad mens cykel efter missfall?
  • lilaemma

Cykeln kan definitivt ändras efter mf, men om du är säker på att du haft äl ( tempat?) så är ju älsekret och ökad sexlust också bra tidig grav tecken...

• Wunja
    lilaemma skrev 2017-10-19 12:08:09 följande:

Cykeln kan definitivt ändras efter mf, men om du är säker på att du haft äl ( tempat?) så är ju älsekret och ökad sexlust också bra tidig grav tecken...

Nja riktigt säker är jag ju inte, har aldrig tempat, har alltid gått efter känsla i kroppen och sekret (som alltid varit väldigt tydligt). När jag tänker så var den senare mer lik en ägglossning, men tyckte den var så sen isåfall. Dag 16, brukar ha på dag 11 ungefär och en cykel på max 25 dagar. Om lutealfasen är 14 dagar är ju cykeln en vecka längre xD jaja, är väl egentligen bara att vänta tills onsdag för att se.. men man vill ju gärna bara ta ett test :)
  • lilaemma
    Wunja skrev 2017-10-19 14:59:11 följande:

Nja riktigt säker är jag ju inte, har aldrig tempat, har alltid gått efter känsla i kroppen och sekret (som alltid varit väldigt tydligt). När jag tänker så var den senare mer lik en ägglossning, men tyckte den var så sen isåfall. Dag 16, brukar ha på dag 11 ungefär och en cykel på max 25 dagar. Om lutealfasen är 14 dagar är ju cykeln en vecka längre xD jaja, är väl egentligen bara att vänta tills onsdag för att se.. men man vill ju gärna bara ta ett test :)

Testomanen tipsar då om att beställa hem babyplans extra känsliga tester. De visa tidigt och tydligt. ( har jämfört olika tester i samma urin...)
  • Wunja
    lilaemma skrev 2017-10-19 12:08:09 följande:

lilaemma skrev 2017-10-19 16:36:13 följande:

Testomanen tipsar då om att beställa hem babyplans extra känsliga tester. De visa tidigt och tydligt. ( har jämfört olika tester i samma urin...)

Tack för tips, köpte dock rfsu nu idag innan jag läste ditt tips. Testar ena på söndag tänkte jag :)
  • lilaemma
    Wunja skrev 2017-10-19 23:03:42 följande:

Nja riktigt säker är jag ju inte, har aldrig tempat, har alltid gått efter känsla i kroppen och sekret (som alltid varit väldigt tydligt). När jag tänker så var den senare mer lik en ägglossning, men tyckte den var så sen isåfall. Dag 16, brukar ha på dag 11 ungefär och en cykel på max 25 dagar. Om lutealfasen är 14 dagar är ju cykeln en vecka längre xD jaja, är väl egentligen bara att vänta tills onsdag för att se.. men man vill ju gärna bara ta ett test :)Tack för tips, köpte dock rfsu nu idag innan jag läste ditt tips. Testar ena på söndag tänkte jag :)

Rfsu är ganska sega på att ge plus så om det är negativt vänta några dagar och testa igen. De bruka i alla fall inte ge spöksträck.
  • Wunja
    lilaemma skrev 2017-10-20 03:15:27 följande:

Rfsu är ganska sega på att ge plus så om det är negativt vänta några dagar och testa igen. De bruka i alla fall inte ge spöksträck.

Jaa jag tyckte mig minnas att det vsr så sist jag plussade, då testade jag på bim eller bim-1 eller 2, och det var inte starkt alls. Men som sagt jag vet ju inte när bim var/är den här gången så antingen är det över eller 2 dagar tidig.
  • bebismys

Hej! Fick också missfall i augusti. Tog 7v innan mensen kom och väntar nu på andra mensen. Hade hyfsat regelbunden mens innan mitt ma, 29-32 dagar oftast. En gång typ 35 dagar. Nu är jag på dag 38 och ingen mens ännu. Ömma bröst som jag brukar ha vid äl. Så förvirrad av min kropp :/ önskar den betedde sig normalt, nog jobbigt att ha fått ma :(

Svar på tråden Ändrad mens cykel efter missfall?