Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Ångest över min 4 årings förskola

Jag skulle precis skriva att många förskolor och skolor HAR problem med att enstaka elever inte kan anpassa sig till gruppen och bete sig "normalt". - För att underlätta behövs utredning för diagnos, för att förskola/skola ska ha rätt till någorlunda resurser.

Men så läste jag att han INTE beter sig så hemma. Då kan det ju knappast handla om någon diagnos, utan något som felar just på förskolan.

Testa att vara med några dagar och se själv hur det fungerar?
    Eller byt förskola. Många förskolor ÄR värdelösa.

Jag hade mitt barn på en riktigt usel lantisförskola. De skulle ha återträff och jag frågade mitt barn om det skulle bli skoj.
    Svaret: Jag sätter inte min fot där! Jag ryser av bara tanken på att någonsin gå dit igen.

Säger magkänslan nej, lyssna på den. <3

• Anonym (Hmm)
    Pema skrev 2017-10-17 22:46:00 följande:

Ja min känsla är ingen bra just nu, ungen pratar inte ens om sina pedagoger, hans favvo är kocken ???? känner bara att dom är kvar i det gamla tänket att alla barn ska vara likadana faller du ur ramen då tillhör du normen. Jag skulle söka hjälp om kag tyckte att det behövdes men här behövs det ej tycker jag.

Haha! Mitt barn älskade också kocken på förskolan. De hade ett speciellt band.
    Som avskedspresent fick kocken en jättefin gåva av oss. De andra fick nått skit att dela på, som var från alla.
Svar på tråden Ångest över min 4 årings förskola