Inlägg från: Namelesss |Visa alla inlägg
  • Namelesss

Ångest över min 4 årings förskola

Hej där! Såg tråden och reagerade direct! Jag var presis sådan när jag var mellan 3 och 13 andledningen till att han inte gör så hemma kan va för att han respekterar dig eller är rädd för konsekvenserna med dig/annan person i hemmet! De flesta barn har den typen av problem när de är unga. Jag till exempel var alltid rädd för att min mormor skulle bli arg på mig, skötte mig hemma hos henne. Överallt annars va jag väldigt stökig. Att ni gjort upp en handlings plan är väldigt bra men om det inte händer ngt inom 8 månader efter start av handlings plan så rekomenderar jag insättning av resurs/extralärare som han får lära känna på ett personligt sätt! Jag har haft många resuser och kan med erfarenhet säga att den bästa resusen är den man känner väl! Vet att ditt barn är väldigt ungt men det e bättre att starta för tidigt än försent!

• Namelesss
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-17 22:38:37 följande:

Jag skulle precis skriva att många förskolor och skolor HAR problem med att enstaka elever inte kan anpassa sig till gruppen och bete sig "normalt". - För att underlätta behövs utredning för diagnos, för att förskola/skola ska ha rätt till någorlunda resurser.

Men så läste jag att han INTE beter sig så hemma. Då kan det ju knappast handla om någon diagnos, utan något som felar just på förskolan.

Testa att vara med några dagar och se själv hur det fungerar?

Eller byt förskola. Många förskolor ÄR värdelösa.

Jag hade mitt barn på en riktigt usel lantisförskola. De skulle ha återträff och jag frågade mitt barn om det skulle bli skoj.

Svaret: Jag sätter inte min fot där! Jag ryser av bara tanken på att någonsin gå dit igen.

Säger magkänslan nej, lyssna på den. <3

vet du va? Det kan mycket väl handla om diagnos! om man vänder på saken så behöver det nt vara hemma det kan vara ngn annan stans jag var likadan jag skötte mig hos min mormor för att jag var rädd men samtidigt älskade henne överallt annars gjorde jag som jag ville... Så de bör nog utreda honom för en diagnos! Jag säger det här eftersom jag har haft adhd och vet att det kan bli jobbigt för han/hans familj!
Svar på tråden Ångest över min 4 årings förskola