Inlägg från: Anonym (Fd spelberoende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fd spelberoende)

Spelmissbrukande sambo - stanna eller lämna?

Vad säger din sambo om detta? Har han erkänt för sig själv att han behöver hjälp & vill han ha det? Vill han verkligen bli spelfri? 

Tror inte att han har nått sin botten ännu, därför fortsätter han eftersom han inte får några konsekvenser - bara tomma hot. Har han varit på något GA-möte? Om han vill ha behandling så måste du också få behandling för medberoende.

När jag var i mitt spelmissbruk så förlorade jag arbetet, barnen, sambo och lägenheten. Då hade jag nått min botten och bad om hjälp!

Anonym (S) skrev 2017-10-16 18:35:25 följande:
    Ja, han har bett om hjälp och ska få behandling nu. Han inser absolut problemet och vill bara att allt ska bli bra igen.

Hur gick det för dig sen med sambon och barnen? Har du hållit dig spelfri?
    Vad bra att han ska få hjälp att bli spelfri! Se till att han går på GA möten också (om det finns där han bor?) Solig 

Sambon och jag gick skilda vägar, men vi har kontakt i och med barnen. Barnen bor hos sin pappa och jag träffar barnen när de vill. (De är 19, 21 & 25 år idag). 

Har varit spelfri i 16 år nu, att motionera mycket har hjälpt mig väldigt mycket. 

Jag skulle ge din sambo en chans till, spelar han bort den så är det tack & adjö.

Anonym (Man) skrev 2017-10-16 18:51:50 följande:
    Om han är en bra man i övrigt så skulle jag kräva 100 procent kontroll över ekonomin.

Han ska inte ha något annat än fickpengar för allas bästa. Alla löner in på konto du kontrollerar och han ej har något anspråk på.

För över fickpengar till hans konto varje vecka.
    En spelmissbrukare ska INTE ha några fickpengar överhuvudtaget! 
    Hans sambo sköter ekonomin tillsvidare. 

När jag var "friskförklarad" & utskriven från behandlingshemmet fick jag matkuponger från socialen tillsvidare.
Svar på tråden Spelmissbrukande sambo - stanna eller lämna?