Inlägg från: Anonym (Hipp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hipp)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Dr Börje skrev 2017-10-15 20:08:31 följande:

Och om män började gå om kring I långkalsonger utan annat ovanpå? Skulle det se ok ut tycker du?

Leggings är strumpbyxor utan fot. Män brukar inte ha strumpbyxor.
  • Anonym (Hipp)
    choklad skrev 2017-10-16 08:57:45 följande:

Tycker inte att kvinnor ska klä sig i det alls, gräsligt fult plagg på vuxna människor. Under klänning och kjol tycker jag att det är betydligt snyggare med strumpbyxor, dvs med fot. Skulle aldrig sätta på mig ett par leggings, absolut inte offentligt.

Jag tycker också det är snyggare med strumpbyxor med fot. Men man kan, som jag, ha leggings i skor/stövlar där det inte syns om man har strumpbyxor eller leggings. Smart eftersom det ofta är vid tårna som strumpbyxorna går sönder (för mig i alla fall).

I Norrland, där jag bor nu, har jag märkt att väldigt många kvinnor har leggings och kjol eller klänning. Troligtvis för att det är så kallt. Inte så snyggt.

Ni som tycker att det är fult med leggings för att man ser för mycket av benens former (nån sa korvskinn), gillar ni inte heller när kvinnor har strumpbyxor? Och i så fall, föredrar ni att vi har byxor istället, vilket ofta är alternativet eftersom man fryser utan strumpbyxor alla årstider utom mitt på sommaren?
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (Tränad) skrev 2017-10-16 13:12:22 följande:

Det har nog att gör med hur tränad kvinnan är men ja skulle nog säga ända upp till 30+ om kvinnan är tränad. 

Så när man är äldre än 30 kan man inte ha strumbyxor längre?

Jag är 40+ och har fortfarande kjol som slutar ovanför knäna - och strumpbyxor när det är för kallt för att vara utan. Min man älskar det och jag tycker det är bekvämare än byxor.
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (Tränad) skrev 2017-10-16 15:20:33 följande:

Du får ursäkta min okunnighet är det inte skillnad mellan strumpbyxor och leggings? 

Finns ju olika sorter, några är samma som strumpbyxor men utan fot. Andra är kraftigare. Men tycker man inte att gamla eller otränade kvinnor kan ha leggings kan de ju inte ha strumpbyxor heller. Kraftigare leggings håller ju in och formar mer än strumpbyxor.
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-10-16 16:24:27 följande:

När de är för feta. Ingen vill se allt fett hänga och dallra

Detta exponeras som sagt även när man har strumpbyxor. Gillar du inte det heller? Föredrar du byxor på kvinnor?
  • Anonym (Hipp)

Jag pratade med min man om detta i morse. Han hatar leggings säger han. Han säger att det inte är snyggt att se valkar och dallriga rumpor. Jättekonstigt. Jag har ALRDIG sett tjejer som haft leggings tillsammans med en kort topp. De jag ser som har leggings har det under en lång tunika eller lång tjocktröja alternativt under klänning eller kjol. Att ha en kort tröja eller t-shirt till leggings är lika fult som om man skulle gå med strumpbyxor utan att också ha på sig kjol. Men vem klär sig så?

• Anonym (Hipp)

ALDRIG ska det vara såklart

• Anonym (Hipp)
    Anonym (vit man) skrev 2017-10-16 19:34:33 följande:

Skit i åldern. Det borde vara en viktgräns istället!

Ska kvinnor över en vikt ha byxor eller lång kjol? Eftersom du inte gillar leggings och uppenbarligen tycker att det är fulare ju tjockare en kvinna är borde du inte gilla när tjocka kvinnor har leggings under långa tunikor, som flera bekanta till mig har exempelvis. Vad ska de ha istället? Är det långkjol eller byxor? Kort kjol går ju inte för då sysns ju benen lika mycket.
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (Gillar livet som det var förr.) skrev 2017-10-16 20:08:42 följande:

nej använd strumpbyxor istället för leggings mycket sexigare o trevligare.

Men om man vill vara barfota då, men fryser om benen om man inte har något på dem?
  • Anonym (Hipp)
    Studentpappa skrev 2017-10-17 08:14:43 följande:

Gränsen för leggings går snarare vid ett BMI på 25 än ålder, tjockisar i leggings ser ut som stoppade korvar oavsett ålder. 

Hur ska de klä sig då? De kan alltså inte ha lång tunika eller lång tröja och leggings, och alltså inte klänning eller kjol och strumpbyxor heller. Ska de klä sig i vida byxor eller?
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (Gillar livet som det var förr.) skrev 2017-10-17 09:01:08 följande:
    Säger bara att strumpbyxor är mycket sexigare än leggings.
    Är det sexigare än stay-ups med?
  • Anonym (Hipp)
    Studentpappa skrev 2017-10-17 09:49:03 följande:
    Tält?
    Faktiskt ser man tjockare ut i tält.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?