Inlägg från: Palestrina |Visa alla inlägg
  • Palestrina
    Anonym (Never) skrev 2017-10-16 08:30:08 följande:

Åh jag har precis tänkt börja, är 28 år. Någon som har tips var man kan köpa helt vanliga enfärgade leggings av ett lite tjockare material (inte fake läder)?

Har hittills låtit bli för att alla jag provat varit så tunna att de blir genomskinliga uppåt låret och definitivt visat troskanten. Och då är jag ändå ganska smal, dock lång.

Rabalder har bra kvalitet på sina leggings. Mjuka och sköna och förlorar inte formen.
  • Palestrina
    Anders 386 skrev 2017-10-16 17:05:23 följande:
    Förstår inte riktigt ditt svar - det är väl klart att kvinnor inte sätter på sig leggings för min skull. 
    Men jag konstaterar att leggings kan vara en sexuell signal som visar att kvinnan är ute efter sexuell uppmärksamhet. (Eller tyvärr när det gäller vissa kvinnor - dom får istället kritiska blickar från människor som klankar ner på deras figur och har negativa synpunkter på deras sätt att klä sig - och kanske hånar dom bakom deras rygg.)

Mitt svar är bara en fingervisning till er kvinnor därute att ni kanske ska vara lite försiktiga och klä er med "stil". Det kan vara bra för er att förstå vilka signaler ni sänder ut. I vissa fall tycker jag det saknas självinsikt. 

(Jag har åsikter om sunkigt klädda män också - men det har inte i den här tråden att göra.)
    Men enligt andra i tråden ska man sluta med leggings i mellanstadiet, hur kan det då vara en sexuell signal om det är ett plagg som förknippas med småflickor??

Dessutom ohyggligt oattraktivt också om man får tro den halvan av tråden så som sexuell signal lär den vara ganska ineffektiv.

• Palestrina
    EmberEyes skrev 2017-10-17 00:03:42 följande:
    Men vad är det med folk? Om Anders 386 tycker leggings är sexuellt  upphetsande är väl det hans sak, och om någon annan tycker leggings är till för småbarn är det den personens sak.Varför ska Anders 386 stå till svars för vad någon annan har för åsikt? Och varför kan inte olika personer ha olika åsikter om samma sak? Du har ju bevisligen annan åsikt än Anders386, ska jag tvinga dig förklara/försvara hans åsikt?
    Anders 386 tycker också, i ett annat inlägg, att leggings är mer för barn, vilket gör kopplingen till sexuella signaler ännu mer besvärande, faktiskt.
  • Palestrina
    Studentpappa skrev 2017-10-17 08:14:43 följande:

Gränsen för leggings går snarare vid ett BMI på 25 än ålder, tjockisar i leggings ser ut som stoppade korvar oavsett ålder. 

Vad är en bättre klädstil på tjockisar tycker du, alltså hur ska en tjockis klä sig för att det ska se bra ut för dig?
  • Palestrina
    Studentpappa skrev 2017-10-17 09:49:03 följande:
    Tält?
    Tältstilen är alltså mer smickrande än leggings? Då har vi olika åsikter, jag gillar en kropp som inte skäms för sig.
  • Palestrina
    Anders 386 skrev 2017-10-17 09:46:18 följande:
    Jag förstår inte hur du tänker. Eftersom ett barns kropp inte sänder sexuella signaler så har det ingen betydelse om barn har leggings - så tänker jag.

Däremot en mogen kvinnas kropp sänder ut helt andra signaler om hon klär sig på ett sätt som faktiskt visar hennes former på samma sätt som om hon var naken - det är en helt annan sak. Iaf i MIN värld...

Men för mig är det inget problem att se kvinnor i alla former springa omkring i leggings - jag tänker mera på hur dom själva vill bli uppfattade. Det handlar bara om omsorg om andra, jag vill bara att dom ska få lite självinsikt. 

Självklart en helt annan sak om dom har en tunika eller nåt över - då existerar inte problemet. Det handlar mera om hur kvinnan exponerar sin rumpa. 
    Problemet är löst! Alla leggingsbärare kan pusta ut, det var detta vi misstänkte redan från början.
  • Palestrina

Väldigt många i den här tråden tycks ändå leva i någon slags föreställning om att de egna åsikterna om vad som är snyggt på andras kroppar är relevanta.

• Palestrina

De flesta i tråden verkar dock ha problem med leggings på andra för att det är fult, inte för att det är sexigt. Kan bara konstatera att det är omöjligt att tillfredsställa alla, och vara tacksam för att man inte behöver göra det heller.

Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?