Inlägg från: Efraim Barkbit |Visa alla inlägg
  • Efraim Barkbit

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Glinda från Oz skrev 2017-10-15 21:37:17 följande:

Det här är alltså en tafflig stil enligt dig?

Minst sagt taffligt ja.
  • Efraim Barkbit
    Glinda från Oz skrev 2017-10-16 00:21:07 följande:

Gör det någon skillnad om jag säger att det är en reportage bild från en artikel om Prada? Ett av världens mest exklusiva märken. Du behöver inte gilla stilen, det är inte min smak alls, men det är inte samma sak som att det är taffligt.

Prada kan helt avgjort vara taffligt. Att ett modehus är känt hindrar inte dem från att göra taffliga saker. Nästan så att det förstärker taffligheten i detta fallet.
  • Efraim Barkbit
    Glinda från Oz skrev 2017-10-16 01:44:56 följande:

Taffligt betyder att något är klumpigt, tafatt eller oskickligt och det är inte det här, sedan kan du tycka det är förjävligt fult, men det är något helt annat.

Jo jag tycker taffligt beskriver klädkombon alldeles precis. Sedan får du tycka något annat så mycket du vill. Lika bra du accepterar det.
  • Efraim Barkbit
    choklad skrev 2017-10-16 10:53:53 följande:

Fast det är en väldigt stor skillnad på att tycka att något är snyggt eller inte och att berätta för någon att hon borde klä sig annorlunda. Jag ser inget problematiskt alls i att mitt allmänna tyckande är att det är ett fult klädesplagg som aldrig borde bäras. Men varje person har trots det all rätt i världen att klä sig precis hur hon vill, alldeles oavsett om jag tycker det ser bra ut eller inte. Jag jämför det med att jag är tjock. Helt ok att tycka det är oattraktivt med tjocka människor, inte ok att säga till mig att jag borde banta för att passa din estetik.

• Efraim Barkbit
    Anonym (sara) skrev 2017-10-16 18:13:26 följande:

Leggings är ett plagg. Som alla andra. Att du tolkar in saker i det får stå för dig. Och om du nu tycker så synd om kvinnor som blir kritiserade så sluta då kritisera. Dessutom behöver du inte skydda kvinnor eller tycka synd om dem. De klarar sig själva och bör inte begränsa sig bara för att vissa är rövhattar och har åsikter om grejer som inte angår dem.

Lite skoj att en leggings-tråd kan uppröra så mycket
  • Efraim Barkbit
    Anonym (23) skrev 2017-10-16 23:10:46 följande:

Klart gea har rätt att fördöma hen för att hen tycker att leggings är fult.

Gea? Är det ungdomslingo månne...
  • Efraim Barkbit
    Palestrina skrev 2017-10-17 20:01:42 följande:

Väldigt många i den här tråden tycks ändå leva i någon slags föreställning om att de egna åsikterna om vad som är snyggt på andras kroppar är relevanta.

Ja, åsikterna blir relevanta i samma sekund som bäraren bryr sig om åsikten. Alternativt väldigt frenetiskt hävdar motsatsen på ett internetforum.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?