När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
Som varande över 7 år är det lämpligare med strumpbyxor, jeans, chinos eller så tycker jag. Leggings är i mina ögon riktigt tafflig stil.
Som varande över 7 år är det lämpligare med strumpbyxor, jeans, chinos eller så tycker jag. Leggings är i mina ögon riktigt tafflig stil.
Det där var jättesnyggt, men det är mest pumpsen och kappan som gör stilen. Ser aldrig svenska kvinnor klä sig sådär. Leggings ser jag mest på överviktiga som tycker det är bekvämare än jeans...
Men jag kanske bor i en för liten håla utan stil.
Jag hade gärna använt pumps varje dag om man inte fick snea blickar för att man är för "festklädd" till vardags.
Haha ja kan väl inte bli mer taffligt, vem skulle springa omkring med röda pumps eller några fakeskinnbyxor 2017? Ryser av bilden
Men det där med stil och klass är ju inte dom som häckar här på fl grej
Minst sagt taffligt ja.
Prada kan helt avgjort vara taffligt. Att ett modehus är känt hindrar inte dem från att göra taffliga saker. Nästan så att det förstärker taffligheten i detta fallet.
Just den looken är ju lite nattfjärils-varning från midjan och ner, tycker jag. Oavsett vad det är för märke på kläderna.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Det är väl klart att folk får lov att klä sig precis hur de vill, och min åsikt är min åsikt och ingen ska göra sina egna klädval baserat på min åsikt utan sin egen.
Men jag är i min fulla rätt att se mig om när jag är på stan, på bussen, i affären och faktiskt överallt annars. Och jag är i min fulla rätt att tycka att vissa saker är visuellt attraktiva för mig och andra inte. Och om jag blir tillfrågad om min smak/åsikt, som i denna tråden, får jag lov att uttrycka det (på ett respektfullt sätt).
Och sedan har alla andra rätt att ha sin smak och åsikter, och uttrycka dessa (på ett respektfullt sätt).
Min största pet peeve med leggings är kombinationen leggings + strumpor (så det syns att det är just kombon leggings + strumpor). Den där skarven eller sömmen eller vad det kallas mellan strumpor och leggings är allt annat än attraktivt. Ännu värre när det inte bara är en skarv, utan en tydlig kontrast mellan färg/mönster.
Varför inte bära vanliga strumpbyxor? Strumpbyxor finns i både tjocka och tunna varianter och varierande material och mönster.