Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Woopsie skrev 2017-10-15 20:33:33 följande:
    Tycker ni som hatar leggings det är lika fult om man har dom under kjol/klänning också? Eller är det just att bara ha leggings utan att ha något mer över rumpan som är det fula?
    Jag tycker leggings är fult under kjol/klänning men helt ok under lång tröja och liknande.

Under kjol och klänning passar strumpbyxor med fot bättre. Det ser konstigt ut med leggings till det tycker jag. Som när byxor under kjol var modernt.
  • Anonym (123)
    Glinda från Oz skrev 2017-10-15 21:37:17 följande:
    Det här är alltså en tafflig stil enligt dig?
    Det där var jättesnyggt, men det är mest pumpsen och kappan som gör stilen. Ser aldrig svenska kvinnor klä sig sådär. Leggings ser jag mest på överviktiga som tycker det är bekvämare än jeans...

Men jag kanske bor i en för liten håla utan stil.

Jag hade gärna använt pumps varje dag om man inte fick snea blickar för att man är för "festklädd" till vardags.
  • Anonym (123)
    Anonym (S) skrev 2021-03-28 19:04:09 följande:
    Fast det finns ju leggins som ser ut exakt som strumpbyxor förutom att foten saknas. Har man då skor med högrr skaft är det ju omöjligt att veta om det är leggins eller strumpbyxor. Jag har många leggins i nylon, som alltså ser ut exakt som strumbyxor ned till anklarna.
    Underligt att du svarar på något jag skrev 2017, men okej vi kör.

Jag tror inte tråden handlar om leggings i tunn nylon som ser ut som strumpbyxor. Det var heller inte sådana jag pratade om.

Man brukar ju också sällan ha skor hela dagen, och dom gånger jag ser kvinnor med leggings och kjol/klänning har dom sällan skor som döljer. Utan kanske ballerina eller sneakers eller liknande. Det jag tycker är fult är när det kapas av. Förstår inte anledningen till (opaque) leggings när man lika väl kan ha tunna strumpbyxor som är mycket snyggare.

Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?