Inlägg från: Kusin Krakel |Visa alla inlägg
  • Kusin Krakel

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Leggins är för mig snarare ett "äldreplagg" än ett "yngreplagg", skönt och bekvämt när man jnte längre tycker att det är superviktigt att se snygg so möjligt ut hela tiden. Bekvämare än strumpbyxor på vintern. Ett bekvämlighetsplagg som ändå duger i de flesta situationer. Så jag ser ingen äldsta ålder på det, kan man gott ha när man är 92.

• Kusin Krakel
    Anonym (30+?) skrev 2017-10-15 20:55:36 följande:

Nu googlade jag "leggings do's and don'ts" för att försöka förstå. Alltså, aldrig att jag skulle ha den tunna, genomskinliga varianten. Och jag är jättenoga med att ha svarta boxertrosor under för mer "extra tyg" på rumpan. Men på många bilder användes det som strumpbyxor, med en klänning eller lång tunika till. Det hade inte jag fattat att leggins var. Det säljs ju bland andra, vanliga byxor och kläder. Inte underkläder....

Jag har leggons, på samma sätt som strumpbyxor, alltså med klänning ellrr kjol över.
  • Kusin Krakel
    Anonym (Huvva!) skrev 2017-10-15 21:15:29 följande:

Ytterst få har så smala ben så de inte ser ut som stoppade korvar. De flesta som har det är riktigt feta och man ser varenda valk. Det är helt enkelt inte snyggt. De är på sin höjd ett par finare långkallingar. Jag skulle hellre bli funnen död än visa upp mina feta ben i ett sånt plagg. Det är egentligen inte ett plagg tycker jag. Ha byxor, jeans, klänning, kjol- finns massor att välja på.

Nog för att jag också tycker att det är snyggare ned strumpyxor, men så stor skillnad är det ändå inte. Eller menar du att man ska ha jeans under klänningen?
  • Kusin Krakel
    Anonym (30+?) skrev 2017-10-15 21:15:01 följande:

Blir det inte varmt?

Nej, i synnerhet inte på vintern. Har vanliga i bomu?l, är inte carmare än vanliga strumpbyxor (inte nylon då). På vintern har jag för övrigt ofta strumpbyxor med fleece innuti.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?