Hatar högstadiet
Hade kunnat vara jag som skrev din TS, för exakt 20 år sedan. Högstadiet är den värsta perioden i livet enligt mig, men jag önskar att någon hade sagt detta till mig då: INGENTING SOM HÄNDER PÅ HÖGSTADIET KOMMER BETYDA NÅGONTING OM TIO ÅR.
Tro mig, jag bryr mig inte ett skvatt om det jag grät över på högstadiet. Jag skulle aldrig velat vara gift med Krille i 9C som jag grät över då och jag skulle absolut inte vilja hänga med de coola tjejerna från min klass som bara rökte och pratade om killar, nu sitter de väl i en lägenhet kvar i bruksorten och jobbar på ett äldreboende (vilket iofs inte är något fel i sig).
Det enda som kommer betyda något om tio år, är om du skötte skolan eller inte. Resten kan du strunta i. Och kröka inte sönder ditt centrala nervsystem för det är inte färdigutvecklat i din ålder och det tar skada. Du behöver ha din hjärna intakt i många år, det är det viktigaste av allt.
Du låter som en mogen människa som vill något mer än att kröka bort helgerna. Jag tror att du kommer klara dig fint, gå vidare till ett bra gymnasium som kanske är profilerat utifrån något du är intresserad av, och där hitta mognare vänner som vill samma saker som du. Härda bara ut och tänk på att inget av detta spelar någon roll och alla är osäkra och fulla av hormoner.
Lycka till!