Inlägg från: Hulken02 |Visa alla inlägg
  • Hulken02

Hatar högstadiet

Ja jag är 15 år och jag börjar må psykiskt dåligt pga möjlig utfrysning. Nu när jag började i nian så började flera av killarna i gänget i min klass att gå ut o kröka på helgerna. Jag gick med en gång o jag tyckte att det var kul o sånt men det var fortfarande en stor ångest som jag kände. För mig kändes det som att dom inte ville att jag skulle vara där, som att om jag umgicks med dom så skulle deras status gå ner.

Idag så bestämde vi i en gruppchatt att vi skulle gå ut och göra nåt. Så jag tog på mig min jacka och sa till mamma att jag ska träffa kompisar. När jag väl är på bussen så försöker jag få kontakt med min närmsta vän men han svarar inte. Det kändes som att han ignorerade mig men iaf så får jag utgå från snapchat map som är en sak i en app som visar var ens vänner är. Sen så kommer jag ikapp några av gänget och jag ser att dom började le. Jag kände mig så jävla dålig att jag behövde läsa en karta för att hitta mina vänner. Då sänktes mitt självförtroende. Så jag går med dom in till max där resten av gänget är. Alla är tysta och jag ser att några ler och stirrar på varandra. Sen går vi till Ica maxi då några är törstiga. Plötsligt börjar några springa och sedan springer alla för att det är ju värsta grupptrycket! Några viker av och gömmer sig. Nu när jag skriver dehär så tänker jag hur jävla omogna dom är egentligen!! Sedan efter så förklarar dom att dom gömde sig ifrån en annan kille i gänget. Men jag tror att dom sprang ifrån oss båda. Såna här småsaker händer hela kvällen och jag mår så jävla dåligt av det. Jag vet inte hur jag ska skaffa nya vänner när alla killar i klassen är i ett gäng.

Det jag undrar över är om folk mognar till i gymnasiet och börjar uppföra sig som vuxna och kan kommunicera lite normalt. Jag längtar så mkt efter en chans att skaffa nya vänner som har andra intressen än att gå ut o kröka och ta droger. Tycker ni att det här är vanligt eller något som bara händer mig??!

• Svar på tråden Hatar högstadiet
  • Hulken02

All den här utfrysningen började när alla började på samma gym. Jag började innan alla andra på ett gym som var närmare mig. Iaf så känns det som jag missar vissa samtalsämnen som dom diskuterar när dom gymmar. Betyder det att jag måste byta gym till deras så att jag kan också vara med. En sak som jag fattar nu är att jag är nog den enda i gänget som inte ändrats av grupptryck,(tex kläder, hur man pratar, hur man tänker) jag står för vem jag är o jag tänker inte ändra mig för att kunna hänga med dom. Och det är nog problemet med det hela.

• Hulken02
    Anonym (It gets better) skrev 2017-10-15 13:17:32 följande:

Låter som en klyscha men "it gets better." Lovar. I högstadiet vände alla mina kompisar mig ryggen helt plötsligt, det var en tuff tid som jag mår dåligt av att se tillbaka på. Men i gymnasiet vände allt och jag fick nya vänner, och jag ser tillbaka på den tiden med ett leende, trots att jag inte har så mycket kontakt med dessa vänner idag.

Skit i att umgås med de som beter sig illa, umgås med den andre killen istället. Du går väl i nian nu, snart är det över.

Tack det hjälpte.
  • Hulken02

Kanske lite konstigt att jag svarar så många ggr på min egna tråd men jag mår bättre när jag skriver om mina problem.

Min sk närmsta vän är någon som jag kan bli riktigt arg på ibland. Han är väldigt bortskämd med en dyr dator och äter kött och pompa varje dag(jag överdriver inte). Han blir sur när hans pappa inte köper ett VR headset för 9000kr när han själv har massa pengar i plånboken. Han har också inte varit så medkänslig när jag berättade att min farfar precis hade dött och att vi strödde honom i Östersjön. Då skrattar han åt det och påpekar att det är roligt eftersom att askan blandas med avgaser. En gång skickade jag en video på min treåriga lillebror när han sa några roliga saker, och han svarar med ?gör oss alla en tjänst och döda honom? asså vafan det är ju helt otroligt. Han skämtar också mycket om hitler och personligen tycker ju jag att det är fel att heila i klassrummet som ett skämt. Jag hoppas att jag inte blir vän med någon liknande i framtiden. Nu måste jag stå ut med honom i 9 månader till.

Svar på tråden Hatar högstadiet