Inlägg från: Anonym (4 töser) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4 töser)

Hur firar ni barnens födelsedagar?

Jag har 2 biologiska barn och 2 bonusar, alla barnen bor varannan vecka (samma vecka).

Fyller de år när de är hos oss så sjunger vi och ger present samma dag, annars sjunger vi på söndagen före födelsedagen. 

Vid kalas bjuder vi in släktingar och familj från båda sidor. På vintern hyr vi lokal och på sommaren är vi i trädgården.

Vi samlas alltid i våran dubbelsäng och sjunger och myser med födelsedagsbarnet. Det har hittills alltid varit uppskattat! 

Barnen är i förskole- och lågstadieålder.

• Anonym (4 töser)

På tal om kalas så har vi det den närmaste helgen efter födelsedagen när barnen är hos oss.

De äldsta barnen har kalas med kompisarna och det brukar vi ha hemma hos oss då de andra föräldrarna inte vill ordna med det. Försöker pricka in kalasen samma helg.

• Anonym (4 töser)

Måste tillägga ännu en grej, kalaset firar vi alltså med våra respektive familjer och vänner, inte exens. Sambons ex ville gärna fira kalas tillsammans innan jag kom in i bilden. Mitt ex träffade en ny ganska omgående som hellre ordnar kalas för sin barnen med sin släkt än med mig. Men samarbetet fungerar bra så det är ingen fara. :) 

Svar på tråden Hur firar ni barnens födelsedagar?