• Anonym (Ts)

Flytta till Linköping. Var ska man bo?

Vi ska ev flytta till Linköping. Jag har bott där under min uppväxt men nu inte bott där på nästan 20 år. Så är inte uppdaterad på bostadsområden osv. Vi är två vuxna och ett barn på 2 år. En av oss ska jobba på sjukhuset. Någon som bor i Linköping? Vilka områden rekommenderas för barnfamiljer, bra förskola osv? (Är det svårt att få förskoleplats?) Och vilka områden ska man undvika? Vi har stått i kö i Stångåstaden många år. Hittar vi inget där ska vi köpa bostadsrätt eller hus/radhus. Tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Flytta till Linköping. Var ska man bo?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (ej från linköping) skrev 2017-10-14 18:02:19 följande:

Jag hittar inte så bra i Linköping, men när min bror köpte lägenhet där vet jag att han absolut inte ville bo i Gottfridsberg för att han tyckte att det var stökigt där, och Ryd som verkar vara där de flesta studenter bor och kan nog också bli stökigt.

Tack för svar. Ok bra att veta. Gottfridsberg var ok område förr men har nog ändrats. Ryd hade dåligt rykte då också.
  • Anonym (Ts)
    Tramptass skrev 2017-10-14 18:58:08 följande:

Ryd och Skäggetorp bör undvikas om du vill ha ett lugnt område.

Skäggetorp ja... Ja det ska vi stryka. Tack.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (östra lambohov) skrev 2017-10-14 19:03:15 följande:

Bot i Lambohov och trivs bra. Mycket barn i tvåårsålder, i de mer nybyggda delarna.

Ok tack. Ska kolla på det. Har sett att det är mycket fina hus där. Är det lugnt? Hur är förbindelserna till centrum?
Svar på tråden Flytta till Linköping. Var ska man bo?