Jag är bara jag skrev 2017-10-17 23:05:00 följande:
Låter mycket märkligt! Vilken klinik? Vad jag vet har de flesta eller alla privata IVF-kliniker numer 2,5 som gräns. Men jag är väl inte förvånad egentligen. Utomlands ligger de helt enkelt före det mesta inom infertilitet och missfallsproblematik för svenskar kräver så in absurdum mycket bevis innan de ens överväger att tro på nån tes! Jag hade inte ens fått barn utan utländsk medicinering.
Hm jag vill inte namnge kliniken, men det är en privat ivf-klinik. Läkaren sa att 2.5 är gränsen när man väl är gravid, inte när man försöker bli det. Jag känner mig väldigt förvirrad. Läst både svenska och amerikanska guidelines nu på morgonen och min läkare verkar ha rätt, runt 4.0 står det överallt. Har även läst artiklar på pubmed som säger att det inte finns tillräckligt stöd för att sänka gränsen. Däremot hittar jag många sämre källor typ forum och så som snackar om sänkta gränser, men hittar inga tillförlitliga källor som rekommenderar detta. Men undrar i så fall var de andra klinikerna får 2.5 ifrån? Det kan ju inte vara taget ur luften? Jag vill bara veta om jag borde kontakta fler kliniker och kämpa för levaxin eller om jag kan vara lugn...