Inlägg från: Anonym (tyu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tyu)

Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?

Åldern spelar ingen roll i det stora hela. Det är tändningen. Tanken på att "henne vill jag ligga med".  Kommer inte den så blir det ingenting och skulle det bli nåt ändå så dör det ut ganska fort. Tändningen måste finnas o då har åldern inget med det att göra.

• Anonym (tyu)

Jo. Du har helt rätt. Jag själv har sambo som är 10 år yngre och förra också. Men jag har dejtat de som har samma ålder som mig (50+) och känt en åtrå till dem. 
    Det tänder även hos mig för de som är 50+ eller äldre men då kan de inte ha praktisk frisyr och praktiska glasögon och praktiska fotriktiga skor. (De åsikterna är mina).  Det måste vara lite mer "hot". Samma gäller de som är 10 år yngre. Det funkar inte med mjukisbyxor o osminkat. 
    Det samma gäller mig. Jag kan inte komma i blåställ och skäggig.

• Anonym (tyu)
    Anonym (hur är det egentligen) skrev 2017-10-20 18:44:30 följande:
    Blir inte det svårare att känna så i och med att människor ser äldre ut?
    Tycker personligen det är näst intill omöjligt sedan jag själv blev 50 att känna så för människor i min egen ålder eller äldre. När jag var ung hände det hela tiden och jag kan känna så med yngre människor.
    Det finns en erotik i erfarenhet och dejtning/lust har för min del mycket med känslan att göra. Det finns underbart härliga kvinnor som klär sig bra, snygg i håret, sköter sig och som troligen är äldre men ändå är klart intressanta. 
    Sen finns det unga kvinnor som visserligen också är möjliga intressanta men det utesluter inte de som är lite äldre. 
    Däremot ska alla tycker jag ha uppdaterade bilder om de är på dejtsiter. En del lägger upp bilder som inte alls stämmer mot vad man träffar och då ger det en omedelbar negativ känsla. 
  • Anonym (tyu)
    Anonym (hj) skrev 2024-11-06 13:57:32 följande:

Jag märker att många män i min ålder och plus minus 15 år vill vara med mig i alla fall. Jag har en dejtingprofil där de flesta är ute efter relationer, inte bara sex. Jag är 48, men i väldigt bra form för att vara 48, har långt hår, väger 57 till 169 cm, sminkar mig, tänker på hur jag klär mig etc. Är även en ganska positiv och aktiv person (fast känslig ibland). Känner mig egentligen inte annorlunda jämfört med när jag var 21, mer än att jag fick barn då, och det som förändrar en som person när man får barn. Sedan är jag mer selektiv nu än jag var då. Men jag gillar exakt samma saker i livet. Jag tycker män i min egen ålder eller i alla fall 40 plus, är mycket sexigare, förstår livet bättre, är mer ödmjuka, och bättre älskare. Så även om jag skulle kunna få någon mycket yngre, hade jag inte velat det. 

Kvinnor i den åldern du nämner och är i har oftast också "lekt av sig rommen" och är mer stabila. Det är sexigt med en kvinna som vet vad hon vill och dessutom kan trixen i sängen. Så för min del går jag gärna på 45+ och uppåt så länge de vårdar sig.
    Sen ska jag säga att en feminin kvinna värderar jag högt. Det är inget fel i att bära kläder som förstärker kvinnligheten.
Svar på tråden Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?