Soc betalar visdomstandsoperation? Hjälp!
Om man är sjukskriven från försäkringskassan men behöver göra en operation med narkos för att få ut en visdsomtand BÖR man få hjälp av soc då?
Jag får ca 9000kr i månaden och har en hyra på 4300kr så har inga möjligheter själv betala en operation på 5000-6000kr :o
Sist jag var hos soc i våras frågade om hjälp o lämnade in alla mina bankpapper osv, så sa dom att jag har ett överskott på 1000kr per månad.
OBS då räknar dom inte med avbetalning på en iPhone 500kr i månaden och så har jag en avbetalning på tapeter och golv i min förra lägenhet på 600kr i månaden = totalt 1100kr i månaden i skulder
De sa att jag bör spara ihop själv till en operation men nu anser tandläkaren att denna tand ska ut direkt! Vad gör jag om dom säger nej? Ska man vänta tills den svullnat o man åker in med feber?
Har ingen familj eller släkt så kan inte fråga någon. Skulle va om jag säljer tvn och eventuellt mig själv (skojar inte) hur gör man om man inte får ihop till en operation? Är de skadligt gå med en visdomstand som är rutten och smärtar dagligen?