UndrandeSökare skrev 2018-08-11 15:30:43 följande:
Om baciller hittas så kommer ni båda få en varsinn antibiotikakur. Tänk på att ta kuren samtidigt och lika länge. Jag har följt mängder med kvinnor genom åren som gjort mensblodtestet och det verkar vara vanligare att något hittas, än att inget hittas.
Jag är en av de ovanligare, på mig hittades inget.
Men jag brukar alltid rekommendera att man gör mensblodtestet, eftersom jag har sett att det har hjälpt så oerhört många.
Vad som hittas kan vara mycket olika eftersom de testar för en stor mängd bakterier.
Men två exempel är hittas tas tex ureaplasma får båda parter 10dagars antibiotikakur, och hittas hidden chlamydia får båda 25 dagars antibiotikakur.
Jag vet att Serum brukar ofta rekommendera att man gör hysto med implantationssnitt hos dem om baciller hittas, eftersom de kan ha orsakat att det kan finnas död hud i livmodern, och då tar man bort den och gör implantationssnitt, så att embryot lättare ska kunna få bra fäste nästa gång.
Jag brukar rekommendera att man börjar med mensblodtestet, sen reser till både Life clinic (för immunutredning) och Serum (för hysto) under samma resa till Aten. Jag rekommenderade det till finee som hade gjort 7 misslyckade ivfer hos ivfFalun innan jag träffade på henne i en tråd i början av 2017. Hon gjorde alla 3 saker och satte sen in sina 2 sista embryon ur frysen i Falun, och fick sitt första barn (en flicka) i slutet av juni 2018.
Aha! Spännande. Det är verkligen en vetenskap att lyckas behålla en graviditet och nåt man verkar behöva en PhD för att klara ;) Vi får se hur stora medel vi har möjlighet att avsätta på ändå relativt osäkra kort, men tar ett steg i taget och ser var vi hamnar.