Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
Inte tre, fyra! Jag ska också till min tredje VUL eller kanske UL 25/10! :) min andra är imorgon :)
Inte tre, fyra! Jag ska också till min tredje VUL eller kanske UL 25/10! :) min andra är imorgon :)
Hoppar också in här :) Är i vecka 8 (7+0) efter vårt första IVF försök. Fick se ett pickande litet hjärta i tisdags och ska dit på tisdag igen. Man såg en tom fostersäck bredvid den andra så har antagligen varit tvillingar från början (fick dock bara tillbaka ett embryo).
Nä, bara ett ägg sattes in. Och det är som sagt sjukt tidigt. Jag har testdag den 20/10. Idag är det ruvardag 11 med ett 3-dagars. Fick tydligt plus redan i onsdags. Och vid mina 6 tidigare plus, så har det aldrig kommit så tidigt. Inte ens med min dotter. Jag har heller inte känt symptom såhär tidigt. Tänkte att det kanske berodde på att det var ivf denna gång. Att jag är mer svullen i magen. Hur har alla ni känt?
Hej!
Jag hoppar också in här, tack Nube för den här tråden! Jag är i samma situation som Emsoff, jag har testdag 20/10 men plussade redan i lördags (rd 5). Dagen innan hade jag testat negativt så jag visste att det inte var Ovitrellen ???? Sedan dess har plusset blivit starkare och starkare och jag har nu passerat BIM utan några tecken på tant röd.
Är så sjukt glad - men också medveten om att det är tidigt än... Håller tummarna för oss allihop nu så att de små liven sitter rätt och stannar kvar!! ????
Tack så mycket! =) Ja, det här var vår första IVF och vi är såklart jätteglada och ödmjuka över att det tog sig direkt! =D Vi har i ärlighetens namn inte haft problem att bli gravida (gravida första månaden 3 gånger nu) - men vi har ändå haft vår resa. Två sent upptäckta utomkvedshavandeskap och sen precis när vi skulle starta IVF så visade det sig att jag hade cancer. När jag sövdes för den operationen så visste vi inte om jag skulle vakna med eller utan livmoder. Så vi har så oändligt mycket att vara tacksamma över nu när vi äntligen sitter här och har fått starta IVF och fått se ett plus på stickan! =)
Kul att det tog sig på ditt andra IVF försök, Nube! Nu håller vi tummarna!!! Jag har följt dig i den andra tråden (vi som startar IVF hösten 2017) och hoppas så mycket att det blir en liten bebis för dig nu!
Hej tjejer.
Jag är i v 7 (6+4) idag och ska på vul om 1 vecka exakt. Detta blev till bara efter första försöket IVF. Helt otroligt, jag var inte alls förberedd att det kommer funka, vara mest skeptisk, men min man var så säker att det kommer gå bra :) Jo jo varför ska det gå enkelt för oss, när inget annat var lätt, tänkte jag. :) Samtidigt haft så himla mycket konstigheter efter återföringen, små och stora blödningar, kramper, jätteont i magen och äggstocken. Och sen OHSS på köpet. Dock fick man se lilla pricken på vul lite tidigare, och fått hCG mätt 2 ggr, som visade jättebra stegring.
Men så klart, allt kan hända, många kritiska veckor kvar, återstår att hoppas och hålla tummarna att bebben växer som den ska hela vägen.
Har ett barn sedan tidigare, som är nästan vuxen och går på gymnasiet. Då var det helt problemfri graviditet och förlossning.
Hej tjejer.
Jag är i v 7 (6+4) idag och ska på vul om 1 vecka exakt. Detta blev till bara efter första försöket IVF. Helt otroligt, jag var inte alls förberedd att det kommer funka, vara mest skeptisk, men min man var så säker att det kommer gå bra :) Jo jo varför ska det gå enkelt för oss, när inget annat var lätt, tänkte jag. :) Samtidigt haft så himla mycket konstigheter efter återföringen, små och stora blödningar, kramper, jätteont i magen och äggstocken. Och sen OHSS på köpet. Dock fick man se lilla pricken på vul lite tidigare, och fått hCG mätt 2 ggr, som visade jättebra stegring.
Men så klart, allt kan hända, många kritiska veckor kvar, återstår att hoppas och hålla tummarna att bebben växer som den ska hela vägen.
Har ett barn sedan tidigare, som är nästan vuxen och går på gymnasiet. Då var det helt problemfri graviditet och förlossning.
Hej :) hoppar i i tråden jag med. Officiell testdag idag. Pratat med kliniken och de skickar remiss för vul. Hon sa att det ska göras typ vecka 44. Känns galet långt borta. Är lite illamående sedan i tisdags, har mkt värk i livmodern vilket gör mig nervös. Haft lite lite rosa flytningar under veckan. De sa idag att det bog beror på lutinus som retat slemhinnan. Tagit sista nu så det känns både skönt och skrämmande. Rädd att kroppen inte fixar resten själv. Har svårt att glädja mig riktigt. Hur känner ni andra?
Hej alla!
Hoppar också in här från andra tråden.
Jag hade min testdag igår 14/4. Två nästan lika starka streck fick jag på stickan jag fick från kliniken. Och gravid 2-3 veckor på clearblue.
Nu är jag jätteorolig, mina gravsymptom verkar börja avta sig. För en vecka sedan, när jag fick jättesvagt plus på stickan på ruvdag 7 hade jag väldigt ömma bröst. För tre dagar sen mådde jag jätteilla och kräktes på morgonen, tre dar i rad. Idag känner jag nästan igenting :(
Så var det när jag hade ofostrig graviditet förra gången.
Den här gången är min tredje insättning.
Första gången fick jag MA vecka 10, 2-dagars odling, färskinsättning.
Andra gången var ofostrig graviditet trost 5-dagars blastocyst, FET.
Den här gången är 2 st 5-dagars blastocyst, färskinsättning.
Jag är rädd att det kommer sluta illa igen. Gjorde blodprov på ruvdag 10 och fick bara 262.
Känner mig lite nojig nu när jag läser hur era hcg ligger.
Tack Nube, VUL gick bra, vi såg ett litet hjärta (prick) som tickade på. Fick justera 2 dagar fram mina beräknade veckor då läkaren hade annat sätt att räkna på (förstod inte riktigt hur), så nu är det 8+1 med bf 24/5.
Måste nog ringa mvc och boka in mig för inskrivning
Lite overkligt är det fortfarande.