• Emsoff

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

kvillis skrev 2017-11-10 22:40:50 följande:

Hej! Igår hade jag testdag och det visade positivt gravid +3 stod det vilken lycka.

Men nu är jag så orolig. I tisdags fick jag en liten blödning sen försvann den och jag plussade igår torsdag. Idag kom en liten blödning igen och nu kommer lite brunt bara. Jag har inte ont i magen något.

Vad tror ni är det kört? När jag kan göra ett nytt gravtest?

Det kan vara vanligt med blödningar i tidig graviditet. Jag tycker det vore lite konstigt att få +3 på digitalt och sen direkt efter det få ett missfall. Men det är ju omöjligt att säga. Är du orolig så kolla upp. Kanske kolla så graviditeten satt sig på rätt ställe.
  • Emsoff
    royce skrev 2017-11-14 16:12:09 följande:

Hej! Grattis till alla plus!

Vi har gjort vår 1:a ET 1 november med ett tvådagars embryo. Testdag måndag 20/11 men jag tjuvtestade igår med ett P-early som var positivt! Är nu lite nervös att jag testat för tidigt, med tanke på otrivellesprutan. Men tänkte testa på lördag 18:e igen (2 dagar före TD), så vi hinner smälta resultatet innan arbetsveckan sätter igång igen.

Hur gör ni som plussar med progesteronvaggisarna?
    Jag tar lutinus 3ggr/dag. Den sista kartongen öppnade jag idag och det räcker ju bara t.o.m. TD. Har ni fått rådet att sluta tvärt med vaggisarna eller ska ni fortsätta?

Jag vågar mig på ett grattis! 14 dagar efter äggplock borde vara helt säkert! Jag kommer fortsätta med lutinus till v12. Men det beror på att jag har haft upprepade missfall och de vill inte att jag ska haka upp mig på just lutinuset om det blir ett till missfall.
  • Emsoff

Idag är jag i vecka 8+6 och tycker att många symptom försvunnit. Hur har ni andra haft det? Jag tänker att det är kört :(

• Emsoff
    Hoppfullhet skrev 2017-11-16 14:14:02 följande:
    Mina symtom försvann i 2 omgångar fr då ca v 7-8, jätteläskigt. Men för mig betydde de inget negativt då, va på VUL efter o allt såg bra ut. Nu tycker jag det har försvunnit igen sedan en vecka tillbaka (är i v 15 nu) men hoppas på att de bara är "spökveckorna". Ska på inskrivning hos barnmorska imorgon o hoppas dom vill/kan lyssna efter hjärtljud.

Förstår verkligen din oro, men som sagt, det säger ingenting eg. Du kanske bara har anpassat dig bra till dina hormonnivåer? Snart ökar dom väl inte så mkt mer heller har jag för mig..
    Tack! Jag har vul på onsdag igen. Känner mig väldigt orolig. Men försöker tänka att jag ändå inte kan göra nått. Har dragit på mig en förkylning också. Så nu går det inte säga vad som är vad när det kommer till trötthet, nästäppa eller huvudvärk. Men känner mig väldigt ogravid i magen. Och mår inte speciellt illa längre.
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-11-16 17:01:15 följande:
    Mina symptom kommer och går då och då, sedan v 7, antar jag.

Jag är v 9+2 nu och mår lite illa och kräks på vissa dagar, vissa dagar ingenting och inga molvärk/växtvärk längre.
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
    Tack för att du delar med dig! Än känns det inte som jag känt vid missfall/MA iaf. Men mina äggstockar gör fortfarande ont efter äggplocket. Vid mina två vul så har hon sagt att de varit lika svullna som innan äggplock. Undrar lite hur det ska hålla i sig.
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-11-17 14:06:39 följande:
    Det är bra att det känns annorlunda för dig den här gången. Hoppas svullnanden i äggstockarna försvinner snart också.

Igår märkte jag att jag har fått lite svarta linjen (linea nigra) på magen. Jätteglad faktiskt för jag har aldrig kommit så här långt av alla mina 4 graviditeter.
    Vilken vecka är du i nu?
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-11-17 14:06:39 följande:
    Det är bra att det känns annorlunda för dig den här gången. Hoppas svullnanden i äggstockarna försvinner snart också.

Igår märkte jag att jag har fått lite svarta linjen (linea nigra) på magen. Jätteglad faktiskt för jag har aldrig kommit så här långt av alla mina 4 graviditeter.
    Alltså, jag/vi kollade. Jag har också rand. Men vettefasen om jag haft den kvar sen förra graviditeten. Men den är där svagt iaf. Testade och min man såg randen också.
  • Emsoff
    andromedae skrev 2017-11-20 21:47:39 följande:
    Jag och sambon gör.
    Har hört sen 9+4, det var dock otroligt svårt att hitta då.
    Idag 12+2 och det hörs tydligt.
    Har en angelsound.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
    Känner du att den lugnar dig/er? Funkar den bra? Skulle du rekommendera den?
  • Emsoff
    andromedae skrev 2017-11-21 21:25:53 följande:
    Den lugnar bara mig för stunden, tyvärr. Men den lugnar min sambo. Tycker den är väldigt bra att ha hemma. Vi har heller ingen BM med ultraljud i vår stad, utan när sånt ska göras får vi åka 7 mil enkel resa. Så tills jag börjar känna puffar känns den bra att ha.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
    Jag har fyra missfall i bagaget och ett utomkved. Så knäpp är jag redan... frågan är väl mer om en doppler skulle göra mig ännu mer knäpp.

Hur ofta kollar du?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017