• Mm79

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Nube skrev 2018-05-30 20:10:07 följande:

Förstår att det är segt! Men snart så :) Okej så du ska delta i studien? Jag fick info idag men vi får se hur set går.. om bebisen inte kommer innan så ska jag på ultraljud den 12 juni och då måste vi bestämma om vi ska delta i studien. Men hoppas att bebisen kommer innan dess, dock har jag ingen bråttom än!

Ja det tänkte jag nog göra. Kanske har man tur och får igångsättning nu

Inatt kom rätt så onda värkar, men ganska glest... hoppades på att dem skulle tillta under dagen, men nej, avtog istället tills morgonen. Kommer lite då och då nu. Något händer ju, men det går inte fort.
  • Mm79
    ijo skrev 2018-05-31 14:34:23 följande:

Vår tjej kom för 2 veckor sedan <3 Så märkligt att hon varit en fryst snöflinga som nu ligger här och sover sött :)

Stort grattis till underverket <3
  • Mm79
    pigan86 skrev 2018-05-31 14:39:55 följande:

Det känns inte som att jag gör annat än flyttar mitt stora arsel mellan sängen o soffan just nu. Älskar sommaren o värmen men just nu orkar jag inte med den, den tar verkligen knäcken på mig. Är glad att vi installerat värmepump så vi kan använda ac funktionen nu när de är så pass varmt både ute och inne. Natten till idag bjöd åter igen på sammandragningar o förvärkar så har sovit ca 3 timmar allt som allt. Känns som att jag bara gnäller o klagar just nu.

Har nyss haft min svägerska på besök och nu ska jag lägga mig i sängen o försöka slappna av, känner mig öm inuti magen eller hur man ska förklara :)

Håller med om värmen och orken, har även samma problem på nätterna... förvärkar kunde jag sova lite igenom med hjälp av alvedon, men med nattens värkar hjälpte inget. Plus jäkla klåda på det.
  • Mm79
    Nube skrev 2018-06-01 18:34:53 följande:

Hur gick det med lottningen idag?

Vi hann aldrig till lottningen, han kom 1 juni halv 3 på natten av sin egen vilja :) Helt fantastisk bebis <3
  • Mm79
    pigan86 skrev 2018-06-02 08:51:56 följande:

Åhh vad kul, grattis <3

Han väntade bara in helgen kan man säga. Hoppas allt gick bra. Kram

Nube skrev 2018-06-02 10:10:22 följande:

Då så, ännu bättre :) Stort grattis till er!!

Hoppfullhet skrev 2018-06-02 10:56:19 följande:

Grattis <3

Tack, det gick bra, fort och intensivt. Inte som jag tänkt mig direkt :) var fullt öppen när vi kom in. Tur att vi hade nära till sjukhuset. Hans hjärtljud var lite upp och ner, vart lite bråttom att få ut honom , visade sig navelsträng som satt runt halsen.
  • Mm79
    pigan86 skrev 2018-06-02 15:29:37 följande:

Hade du några känningar före som du kan känna nu efteråt kanske var tecken på att de var på G eller gick allt fort direkt?? Skönt att ni har nära till sjukhuset. Min största fasa är att vi inte ska hinna fram, har ca 1.5 timmars bilresa till förlossningen och jag vill verkligen inte känna att bejbisen tänker komma i bilen.

Åter igen, grattis och skönt att allt gick bra trots navelsträngsproblematiken <3

Är så avis på er som redan har era knyten i famnen, har gått 1 dag över BF och är redan sjukt otålig :D

Förstår att man blir otålig. Har som sagt gått över 7 dagar :p

I 4 dagar hade jag förvärkar mest kväll/nattetid. Slemmiga flytningar kom också, med blodstrimlor. Natten till torsdag ändrades värkkaraktär, blev mkt mer påtagligare och alvedon inte hjälpt. Så dessa värkar var början då... dem försvann iof sen på morgonen, men kom tillbaka på eftermiddan.

Känns att min lilla skatt behövde den där extra veckan, för att växa på sig lite. Föddes 3640 g och 49 cm.

Så håll ut, din kommer ut också tids nog :)
  • Mm79
    galadriel80 skrev 2018-06-04 16:25:01 följande:

Stort grattis!!! :)

Jag har gått igenom två nätter med värkar nu. Men vantar dagtid. Är öppen 1cm så nattens onda värkar har inte varit i onödan konstaterade bm i morse :)

Hur kändes dina värkar när du bestämde sig för att åka in?

När dem sa att kom in på kontroll, då hade jag värkar som kändes i korsryggen och magen i ca 45 sek och ca var 7e minut. Kunde nästan prata igenom dem och vara rörlig. Dock visade det sig på kontrollen att det var endast 1,5 cm öppen. När jag kom in några timmar senare för andra gången då trodde jag att mitt bäcken / korsrygg kommer explodera i små bitar, jag kunde varken ligga, sitta eller stå... gjorde fruktansvärt ont. Men då var jag full öppen, ska tilläggas.
  • Mm79
    EimearX skrev 2018-06-05 17:05:01 följande:

Ingen bebis här heller än. 8 dagar över tiden. 41+0. Blir tokig på denna väntan. Har fått lite molande mensvärkskänsla när jag varit igång och gått mycket vid ett par tillfällen men det klingar alltid av när jag vilar. Annars inga tecken. 

Var på ultraljud idag och allt såg bra ut. Deltar i studien men lottades att hamna i den sena gruppen så blir igångsatt tidigast nästa vecka om inget händer av sig självt. 

Fick däremot ett recept på en "förlossningsdrink" av BM igår som tydligen har hjälpt många som jag tänkte testa ikväll. Innehåller aprikospuré, champagne, ricinolja och mandelmjöl. Har ni hört talas om den? Känner ni någon som testat? 

Tänkte att det skulle bli så fint med födelsedag 6 juni när alla flaggar och är lediga. :) 

Haha den drinken har man testat... 4 stycken till och med, med några dagars mellanrum. Kan inte påstå att den funkade, blev mest risig i magen av den. Vår kille behövde vänta sin extra vecka helt enkelt.

Däremot så har man ju hört att det funkat för många som testat...
  • Mm79
    galadriel80 skrev 2018-06-11 14:39:44 följande:

Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6. Allt har gått bra, både förlossningen o nu efter. Amningen är i gång och han är välmående.

Hur går det för dig?

Stort lycka till! Går in här då o då och kollar vad som händer! Hoppas du kommer igång snart!

Stort grattis till gossen!
  • Mm79
    Nube skrev 2018-06-13 17:34:14 följande:

Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar! Nu är hon äntligen här! Och jag som trodde att jag väntade på en pojke men det blev en söt söt liten tjej! Helt fantastiskt!

Åh stort grattis till lilla flickan. <3

Min grabb föddes också på 41+0 hehe
  • Mm79
    EimearX skrev 2018-06-17 19:09:36 följande:

Åh stort grattis till er alla!

Vår tjej kom fyra timmar in på 13 juni (42+1) efter igångsättning dagen innan. Hon är så fin. Sover mycket och käkar mycket (lite mer aktiv på natten...) och är bara så himla självklar. Var på återbesök på BB idag (som hon sov sig igenom) och allt såg fint ut och amningen verkar fungera så hon får i sig det hon behöver. Skönt. 

Förlossningen är en historia för sig själv. Det gick rätt snabbt när värkarna väl började göra ont. Fick lustgas som jag andades in men det visade sig lagom till krystvärkarna att lustgasen var felkopplad i just mitt rum så den hade ju inte gett nån egentlig effekt fram till dess... Bara profylaxandning. Jag fattade inte att det skulle kännas annorlunda. När jag sen hade så ont att jag bad om epiduralen såg de att jag redan var öppen 10 cm. Hann bara få testdosen innan krystvärkarna sattes igång och sen var det försent för den riktiga dosen. TUR att lustgasen började funka då annars hade det blivit en förlossning helt utan smärtlindring. Men ut kom hon och vilken fantastisk upplevelse det var trots all smärta och diverse bristningar. Personalen var fantastiska också. 

Härligt att befinna sig i bebisbubblan. Äntligen!!! 

Stort grattis, så härligt!
  • Mm79
    Emsoff skrev 2018-06-18 23:41:33 följande:

Hej hopp! Vår son föddes den 17/6 i v39+2! Nu njuter vi för fulls muggar! Inget luktar så gott som nybakad bebis!

Grattis, bebislukt är bara så underbar :)
  • Mm79
    pigan86 skrev 2018-06-20 03:25:52 följande:

Nu är våran efterlängtade son här efter en minst sagd spännande förlossning som startade med spontan vattenavgång på kvällen den 14/6 och avslutades med akutsnitt den 16/6 efter att läkarn konstaterar att babysen fastnat i mitt bäckene efter 10 timmar aktivt värkarbete.

Är överväldigad att man kan känna en sådan kärlek från första ögonkastet <3

Nu är våran ivfresa gjord och vi har bytt blad och kan påbörja nästa kapitell <3 <3 <3

Stort grattis till underverket! Skönt att kunna gå vidare med nästa kapitel
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017