• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Jag fick mitt andra resultat från werlabs nu och värdet låg på 9620 så den har ökar precis som den ska! Läkaren har skrivit att utvecklingen är normal. Sist fick jag lägre resultat andra gången trots att jag tog provet två dagar senare än nu. Vilken lättnad! Mycket kan hända och det kan fortfarande vara ofostrig men jag känner mig lite mer hoppfull nu!

• Nube
    vinterbebis12 skrev 2017-10-11 22:16:07 följande:

Åh underbart! Jag tror det kommer gå bra

Hoppas det! Hur är det med dig?
  • Nube
    Titikaka skrev 2017-10-12 11:44:32 följande:

Inte tre, fyra! Jag ska också till min tredje VUL eller kanske UL 25/10! :) min andra är imorgon :)

Åh då är vi fyra! Lycka till imorgon, visst får du vänta om det finns två stycken i magen imorgon? Hur känner du inför det?
  • Nube

Har ni alla ringt mvc redan och bokat första besök? Jag har inte gjort det, tänkte vänta till vul men börjar fundera nu om det blir lite sent att ringa då. Vet inte hur lätt det är att få tid, första besöket är runt v 10 eller hur?

Känner lätt tryck i magen idag och liiiite illamående ibland. Är glad för varje liten symptom ;)

• Nube
    Titikaka skrev 2017-10-12 11:47:25 följande:

Fantastiskt! Glad för din skull :)

Tack snälla!
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-12 12:57:28 följande:

Samma här, jag undrar om jag kommer förstå efter VUL. Jag är så nyfiken om det är en eller två. Vill glädjas men vågar inte.

Så de satte in två embryon? Det kanske är två då ditt första hcg värde var så högt!! Vad spännande! Hur mår du annars? Har du fått flera symptom?
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-12 22:06:01 följande:

Fick precis mitt provsvar som var på 24930. Läkaren har kommenterat att värdet har stigit långsammare än förväntat. Detta bör följas upp om 2 dagar. Jag hade 10 400 för 6 dagar sedan.... :(

Jättetråkigt att läsa detta men ge inte upp än! Det behöver inte betyda att nåt är fel men jag kan verkligen förstår hur du känner. Är orolig hela tiden själv också. Men ta ett nytt prov igen om två dagar och se hur det ser ut. Jag tycker att du har jättehöga värden och jag läste någonstans att efter 6000 fördubblas värdet inte lika snabbt. Men antar att läkaren har koll på det..

Skickar dig stor kram och håller verkligen tummarna att allt går bra!
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-12 22:50:07 följande:

Tack Nube. Jag har inte givit upp än men är ganska pessimistisk för att allt är ok. Tar ett nytt prov på måndag, sen får jag kontakta kliniken om jag kan få göra VUL lite tidigare. Kram!

Det låter bra! Sov gott nu :)
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-10-12 23:20:52 följande:

Hittade den här infon:

Vid en normal graviditet skall hCG-värdena dubblas vartannat dygn tills hCG-nivån har uppnått ca 1200 U/L. Vid hCG-värden mellan 1200 U/L och 6000 U/L skall värdet dubblas vart tredje dygn och när värdena överstiger 6000 U/L skall värdena dubblas vart fjärde dygn fram till ca vecka 10.

Precis, det var det jag menade. Då kanske allt är bra ändå! :)
  • Nube
    Emsoff skrev 2017-10-13 11:14:30 följande:

Nu hittade jag... sökte på gravid istället för plus :)

Vad bra! Välkommen och grattis :) Hur mår du?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017