• ijo

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

authentic skrev 2017-11-01 10:00:54 följande:

Precis som VitFjäril så får nog inte jag heller behålla denna graviditet. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(

Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.

Men vad tråkigt :( Hoppas att det är en ofarlig blödning. Skulle du få komma in på något vul eller?
  • ijo
    Nube skrev 2017-11-01 22:01:16 följande:

Vilken fin bild! Vilken vecka är du nu i?

andromedae skrev 2017-11-01 22:12:15 följande:

Grattis. 

Vilken vecka är du i?

Jag är i v.14 :) Imorgon går jag in i v.15.
  • ijo
    Milli07 skrev 2017-11-02 09:55:24 följande:

Jag är gravid i vecka 10, går in i vecka 11 imorgon och känner att jag inte längre kan hantera min oro och ångest. Det har varit en lång jobbig väg till att bli gravid och nu är jag så ofantligt orolig för att förlora det lilla livet. Har gjort tre VUL hittills, senaste för en vecka sedan, men oron stillas bara för stunden. Magkänslan av att något kommer gå fel vill inte släppa. Nu har även symptomen såsom illamående och hunger börjat försvinna vilket spär på min oro. Känner mig mentalt labil och i smått upplösningstillstånd emellanåt.

Har ni några bra tips för stor stilla oron och ångesten? Önskar så att jag kunde våga vara glad och njuta av att äntligen vara gravid!

Förstår dig precis! Oron är där hela tiden. Jag går in i v. 15 imorgon & såg den lilla krabaten på ul igår men är fortfarande så orolig. Längtar tills man får börja känna den lilla då tror jag att det är enklare att greppa. Min moderkaka ligger dock i framvägg som en stötdämpare så kan nog dröja länge. Har du fått veta hur din moderkaka ligger? Har tyvärr inte några tips på att stilla oron men jag hoppas vi får våga njuta snart i alla fall <3
  • ijo
    Areeya skrev 2017-11-06 09:31:51 följande:

Tack tack!

Är precis hemma från vul. Man kan se en liten varelse med hjärtslag där. Vilken lättnad!

Nu får man hoppas att allting går bra hela vägen.

Ska försöka njuta av graviditeten nu och hålla mig borta från att googla på nätet ett tag så jag inte blir så nojig igen.

Ha en bra dag allihopa!

Grattis till lyckat VUL! Vad skönt att du fick se att hjärtat slog :)
  • ijo

Igår när jag var ute på promenad så ramlade jag, så himla typiskt. Vred ena foten och landade typ på knäet/sidan. Slog inte i magen men har ändå lite ångest nu med tanke på att jag ändå föll. Hoppas att allt gick bra med liten där inne.

• ijo
    Elise39 skrev 2017-11-09 08:56:45 följande:

Var precis hos BM och skulle lämna prover. Fick ta ett UL eftersom jag har varit osäker hela tiden. Graviditeten har avstannat runt vecka 8. Måste ha hänt direkt efter VUL 8+2. Vet inte hur jag ska känna. Är bara chockad.

Ni som har varit med om detta tidigare. Vad händer nu? Allt känns luddigt och tror de sa att jag skulle få samtal från gyn? 

Hur lång tid tar det innan kroppen är återställd?

Usch :( Vilken vecka skulle du varit i nu? Skickar styrkekramar & hoppas så att nästa ivf lyckas <3
  • ijo
    kattnos skrev 2017-11-11 09:54:24 följande:

Hej! Jag har idag efter många misslyckade försök hemma äntligen plussat efter vår första IVF-behandling. Man kan inte tro att det är sant men visst är det fantastiskt! <3 Vi gjorde FET eftersom jag riskerade att bli överstimulerad. Så glad!

Så kul, grattis!! :) Hade du testdag idag eller när är den? :)
  • ijo
    royce skrev 2017-11-22 18:55:58 följande:

Är på vecka 5+2 idag. Känner mig väldigt trött och lite illamående då och då. Ibland får jag som mensvärksliknande känsla vilket ger mig total panik! Fick tid för VUL 11/12, då kommer jag vara i v. 8+0. Hur gör ni för att bibehålla ngt slags lugn fram till första ultraljudet? Jag pendlar verkligen mellan kolugn och halv panik. Jag har tagit en drös med graviditetstester men de lugnar en bara för stunden.

Jag har också haft en del "mensvärk". Barnmorskan sa att det är vanligt att det känns som mensvärk när livmodern växer :)
  • ijo
    Emsoff skrev 2017-11-22 20:09:17 följande:

Du är så fantastisk! Att du har koll! Det gick bra! Just när jag frågade om den kunde röra på sig nu (vecka 9+5) så började den sprattla och vi såg både händer och "ansiktet". Så häftigt! Just idag är jag världens lyckligaste! <3 Är nu utskriven från ivf-kliniken och skrivs in på mvc på måndag <3 Sen ska jag göra nipt.

Visste ni förresten att man nu också kan kolla kromosom 22. Tror inte vi ska göra just det, men ändå vad de går framåt! Vi vill nog inte veta könet vilket man då får reda på.

Hur mår du?

Grattis till lyckat ultraljud :)
  • ijo
    kattnos skrev 2017-11-23 19:10:12 följande:

Åh så skönt, grattis!

Börjar längta mer och mer till 6/12 då vi får se det lilla som växer i min mage :)

Längtar också till 6/12, då ska vi på RUL :) Så nervös! Vi får hoppas att det är en bra dag :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017