Milli07 skrev 2017-11-02 09:55:24 följande:
Jag är gravid i vecka 10, går in i vecka 11 imorgon och känner att jag inte längre kan hantera min oro och ångest. Det har varit en lång jobbig väg till att bli gravid och nu är jag så ofantligt orolig för att förlora det lilla livet. Har gjort tre VUL hittills, senaste för en vecka sedan, men oron stillas bara för stunden. Magkänslan av att något kommer gå fel vill inte släppa. Nu har även symptomen såsom illamående och hunger börjat försvinna vilket spär på min oro. Känner mig mentalt labil och i smått upplösningstillstånd emellanåt.
Har ni några bra tips för stor stilla oron och ångesten? Önskar så att jag kunde våga vara glad och njuta av att äntligen vara gravid!
Förstår dig precis! Oron är där hela tiden. Jag går in i v. 15 imorgon & såg den lilla krabaten på ul igår men är fortfarande så orolig. Längtar tills man får börja känna den lilla då tror jag att det är enklare att greppa. Min moderkaka ligger dock i framvägg som en stötdämpare så kan nog dröja länge. Har du fått veta hur din moderkaka ligger? Har tyvärr inte några tips på att stilla oron men jag hoppas vi får våga njuta snart i alla fall <3