Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
BF datum <3
Ijo, 3/5-18
Vinterbebis12, 13/5 -18
andromedae, 3/6-18
Nube, 5/6-18
BF datum <3
Ijo, 3/5-18
Vinterbebis12, 13/5 -18
andromedae, 3/6-18
Nube, 5/6-18
Nu är det två dagar kvar till vul. Vill inte få dåliga besked, hur ska man orka göra om allt i så fall??
Hur mår ni? Jag går in i vecka 9 (8+0) imorgon..
Tack! Jag mår bra men är trött, har ömma bröst och illamående ibland.. känns lite att jag är åksjuk ibland.. men har inte behövt spy än så länge iaf!
När ska du ha nästa ultraljud? Har du redan gjort KUB?
Hej!
Har varit på VUL och lillen växer som den ska. 8+2 idag. Så lättad..
Vi har också varit på VUL nu som visade en liten levande bebis som motsvarar veckorna. Jag är så tacksam nu! Tack för stödet tjejerna :)
Satte in ett 2 dagars fredagen den 13 oktober och tänk att detta lilla otursdags ägg gav mig ett plus idag på ruvardag 15! Vi är överlyckliga :) och hoppas att allt ska gå bra den här gången.
Har bestämt att köpa ultraljud privat flera gånger innan rul för vi vill inte vara med om MA i vecka 14 igen.
Jag hade en väldigt allvarlig infektion i livmodern vilket är väldigt ovanligt och ren otur. De får bara in något fall per år här på Danderyd. Det var alltså ingen förstoppning. Känns så himla fel att ha tagit bort ett friskt foster???? men jag hade inte klarat mig annars...
Tack så mycket!! :)
Dom kunde inte säga när den dog faktiskt men det var i slutet av v.14 som jag fick bruna trådar i flytningen. Fick en akuttid direkt för ul och där såg de att fostret inte levde och hade tillbakabildats en del. Kroppen stötte ut allting redan samma natt så det gick fort.
Jag tror du kan vara helt lugn eftersom allting såg så bra ut i vecka 12 :) det kommer gå jättebra men förstår att det känns långt till 6/12.
Dåliga bilder men känner att jag är så osäker, är detta plus eller borde det liksom bli 3 streck? Har använt RFSUs test och jag fattar inget
Bokade ett till privat ul idag, kunde inte hålla mig. Haft en konstig känsla så tänkte att det kunde vara värt att få stilla oron. Så skönt att det lilla hjärtat slog <3 Nu börjar det likna en bebis mer och mer! :)
Dags för KUB idag, nervös som jag vet inte vad. Oro för att pyret ska leva, oro för dåliga siffror. Jag vet att ni härinne förstår min oro. Berättar jag de här hemma får jag oftast bara höra att de går bra ska du se. Klart dom vill ju peppa men jobbigt att man inte blir tagen på allvar.
Sen fick jag dessutom redan på igår att min mamma ligger på sjukhus o har blivit op. Det är mkt allvarligt o dom vet inte ifall hon kommer klara sig. Vår kontakt har varit dålig under hela mitt vuxna liv pga massa olika saker, men de tar på mig. Satt helt chockad o nästan skaka igår när jag fick reda på det. Vet inte hur jag ska göra i den situationen heller (även om inte det hör till just detta forum). Känner kanske att de blev lite för mkt just nu bara..