• Elise39

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hej! Ringde kliniken i morse och berättade att jag var orolig. Fick tid på onsdag för VUL. Om de inte ser något får jag komma tillbaka veckan efter. Har inte tagit nytt HCg...blir bara mer deppig. Någon som har gjort VUL i vecka 7 och sett ett litet pickande hjärta?

• Elise39
    Areeya skrev 2017-10-15 20:21:50 följande:

Hej alla!

Hoppar också in här från andra tråden.

Jag hade min testdag igår 14/4. Två nästan lika starka streck fick jag på stickan jag fick från kliniken. Och gravid 2-3 veckor på clearblue.

Nu är jag jätteorolig, mina gravsymptom verkar börja avta sig. För en vecka sedan, när jag fick jättesvagt plus på stickan på ruvdag 7 hade jag väldigt ömma bröst. För tre dagar sen mådde jag jätteilla och kräktes på morgonen, tre dar i rad. Idag känner jag nästan igenting :(

Så var det när jag hade ofostrig graviditet förra gången.

Den här gången är min tredje insättning.

Första gången fick jag MA vecka 10, 2-dagars odling, färskinsättning.

Andra gången var ofostrig graviditet trost 5-dagars blastocyst, FET.

Den här gången är 2 st 5-dagars blastocyst, färskinsättning.

Jag är rädd att det kommer sluta illa igen. Gjorde blodprov på ruvdag 10 och fick bara 262.

Känner mig lite nojig nu när jag läser hur era hcg ligger.

Välkommen och grattis!
    Mina grav symtom avtog så snart jag slutade med Lutinus. Håller tummarna för att allt går bra denna gång. Satte de tillbaka 2?
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-16 10:48:54 följande:
    Vad bra att du fick tid nu på onsdag. Hoppas att dagens värde får dig att känna mindra orolig. Håller tummarna! :)
    Tack Nube. Jag tar inte nytt prov. Jag blir bara mer orolig. Hur mår du?
  • Elise39
    Milli07 skrev 2017-10-16 13:42:12 följande:
    Jag gjorde VUL i vecka sju (6+4) och såg ett pickande hjärta :) Imorgon är det en vecka sedan och vi ska tillbaka för ett nytt VUL imorgon. Lycka till!
    Tack! Hade bruna flytningar i morse :( det behöver inte innebära MF men rädslan och oron finns där. Längtar till onsdag!
  • Elise39
    Milli07 skrev 2017-10-17 20:06:09 följande:

Idag var vi på VUL nr 2 och vår lilla hade växt sig dubbelt så stor på en vecka och var nu 12,3 mm (v.7+4). Vi fick ytterligare en tid till torsdag nästa vecka för ett nytt VUL för att stilla vår oro <3

Åh vad bra!
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-18 07:13:41 följande:
    Stort lycka till idag!
    Tack Nube! Är så nervös. Kunde inte hålla mig från att ta ett nytt prov. Det hade stigit till 38450.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-18 09:30:32 följande:
    Jag tror att det kommer gå superbra! Fint värde :)
    Nu är jag tillbaka! De såg en liten där inne :) BF 4juni 2018.
    Det känns så skönt att få det bekräftat. Ska tillbaka nästa vecka igen.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-18 11:31:36 följande:
    By the way, fick du tidigare eller senare BF än vad du hade tänkt från början?
    Jag fick en dag senare. Var lite nojig för att det var 2 :) . Det känns skönt och konstigt nog fortfarande overkligt. Behöver nog några VUL innan jag är lugn.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-18 11:41:28 följande:
    Alltså två embryon som sattes in eller två foster som finns i magen? Jag har beräknat (eller appen har) att jag har BF den 5 juni men det kanske ändras då eftersom du gjorde insättningen en dag tidigare än jag.
    Det var två embryon som sattes in men de såg bara ett foster. BM sa att man räknas från ÄP. Visst hade du en dag efter mig? Då borde 5 juni stämma.
  • Elise39
    pigan86 skrev 2017-10-18 11:42:28 följande:

Nu har illamåenden klackat på för mig, mår konstant illa från de jag vaknar till efter lunch. Har vid ett tillfälle behövt kräkas så känner mig rätt lyckligt lottad att jag slipper kräkas dagligen, än så länge kanske man ska säga. Oron att fostret inte finns där eller inte mår bra oroar mig hela tiden, om en vecka ska vi på vul och dagarna går alldeles för sakta :(

Hej Pigan86. Vilken vecka är du i? Att dagarna går alldeles för sakta håller jag med om. Jag mådde inte alls illa på mina tidigare graviditeter så jag hoppas att jag slipper denna gång. Mådde illa första veckan men tror det var biverkningar från Lutinus.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017