• Elise39

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Hoppar in här!

• Elise39
    Nube skrev 2017-10-04 21:00:40 följande:
    Trevligt :)

Hur har du det?
    Jag mår bra. Bokade tid på mvc idag så jag kan boka kub och nipt i god tid. Ska till kliniken samma dag som inskrivning på mvc :)
    Jag känner mig inte alls gravid men symtomen kanske kommer tillbaka. Längtar tills jag får berätta för barnen och resten av familjen. Funderar på att vänta till vecka 12..

Hur mår du?
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-04 22:27:46 följande:
    Jag känner mig inte så gravid heller och är så rädd för vul och om det finns nåt där inne. Jag var lite illamående idag på jobbet och blir lätt andfådd, brösten ömmar bara lite.. förra gången hade jag som sagt i princip inga symptom och det slutade ju illa. Önskar att jag skulle känna nåt mer!

Jag tänker vänta med att ringa mvc, däremot funderar jag på att ta ett blodprov för att se hcg värdet...
    Illamående är ett gott tecken! Det ska bli skönt att få graviditeten bekräftat med VUL. Vart gör du testet?
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-05 08:35:29 följande:
    Jo, det är ett gott tecken men jag tycker att jag borde känna mer.. men men vad ska man göra? Ska göra testet via werlabs, tänkte göra det idag för att veta lite mer.. samtidigt känns det nervöst!
    Jag vill också testa :)
    Var inne på Werlabs hemsida. Beställer man graviditetstest? Ungefär hur hög ska hcg vara?
  • Elise39

Nu har jag lämnat blodprov och får resultatet ikväll. Tack för tipset Nube!

• Elise39
    Nube skrev 2017-10-06 10:51:21 följande:
    Vad bra! Jag hoppas få mina resultat idag. Vad snabbt du kommer få dina, skönt. Känner mig lite nervös..
    Jag blev själv förvånad när sköterskan sa det. Vi får väl se om hon har rätt :)
  • Elise39
    vinterbebis12 skrev 2017-10-06 11:29:45 följande:

Någon i tråden som kommer att göra NIPT? Vi funderar på det.

Vi vill göra både KUB och Nipt. Ska ta upp det på inskrivning (mvc). Enligt BM så görs Nipt från vecka 10 och Kub från vecka 12.
  • Elise39
    Nube skrev 2017-10-06 21:03:11 följande:
    Fick du dina resultat idag? Jag har inte fått mina och måste nu vänta tills på måndag :( Känner mig inte så positiv just nu, tycker att jag mår för bra för att vara gravid
    Har väntat hela kvällen men inte fått provsvaret. Båda får svar på måndag då. Känner precis likadant. Mår hur bra som helst. Försökte räkna ut i vilken vecka jag är i. Kan 5+4 stämma om jag hade ÄP 11 sept?
  • Elise39
    Elise39 skrev 2017-10-06 21:51:24 följande:
    Har väntat hela kvällen men inte fått provsvaret. Båda får svar på måndag då. Känner precis likadant. Mår hur bra som helst. Försökte räkna ut i vilken vecka jag är i. Kan 5+4 stämma om jag hade ÄP 11 sept?
    Svaret kom nu! Vet inte hur jag ska tyda det som står... 10415E/L läkaren har skrivit: i ditt provsvar ses ett lätt stegrat s-hgc som är förenligt med en tidig graviditet.
  • Elise39
    vinterbebis12 skrev 2017-10-06 21:56:59 följande:
    Kommer ni göra ultraljud innan NIPT. Vi kommer nog göra NIPT men tycker väntetiden för att få svar är väldigt lång (två veckor) med tanke på vad man betalar
    Vi kommer göra VUL i vecka 8 på kliniken. Sen vet jag faktiskt inte. Jag tänkte höra om alla detaljer vid inskrivningen.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017