• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

pigan86 skrev 2018-02-14 20:10:09 följande:

Måste bara få fråga hur du räknat ut din gravidvecka? Alltså inget illa menat utan bara av nyfikenhet :)

Du är beräknad dagen efter mig enligt listan där ovan. Jag är idag i vecka 24+4 men du är alltså i vecka 25+0 idag? Har jag räknat fel?? :/ eller hur har du räknat?

Jag är beräknad några dagar efter dig o är nu 24+5 så jag tror din beräkning stämmer :) jag går in i v 26 nästa vecka.
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-02-17 17:09:23 följande:

Skönt att höra. Tänkte att jag på något sätt tappat räkningen :D

Har din mage vuxit mycket?

Mycket vet jag inte men visst har den vuxit, jag är ganska lång så magen ser inte så stor ut men visst syns den och det är uppenbart att jag är gravid men magen är inte i vägen på något sätt. Haha svårt att förklara :D
  • Nube
    kattnos skrev 2018-02-19 17:44:29 följande:

Då var RUL avklarat! Vi fick se en lugn liten krabat med båda händerna ovanför/vid ansiktet nästan hela tiden! Liten var samarbetsvillig hela tiden utom på slutet när bm skulle mäta ryggen, då tryckte hon lite på nedre delen av min mage och genast försvann bebis från skärmen! Haha så en liten buse är det nog där inne! Vi valde att inte få veta könet men vi tyckte nog båda att det såg ut som en liten pung i de nedre regionerna.. men vi får se om vi har rätt! Jag har nog tänkt tjej från början men när jag känt små rörelser har jag fått för mig att det är en liten pojk :) Ska bli spännande att få veta sen.

Känner mig lugnare nu - har varit rädd att bebis inte skulle ha hjärtslag vid kontrollen men det slog så fint och alla kamrarna var på sin plats. Så det verkar fortfarande som att vi ska ha bebis i juli - helt fantastiskt. <3

Fint, stort grattis! :)
  • Nube

Idag var jag på mvc för kontroll, hade inte varit där sedan inskrivningen. Allt verkade ok, men magen är lite liten så jag ska dit igen om två veckor för att se hur den växer. Annars får jag gå på extra ultraljud. Bebisens hjärta slog dock fint. Vi vet inte heller könet, jag misstänker en pojke men vi får se!

• Nube
    Elise39 skrev 2018-02-21 15:23:00 följande:

Kikar in ibland för att se hur det går. Magens storlek skiljer otroligt mycket mellan olika kroppar. Jag var inte alls stor med mina 2 pojkar.

Var själv på VUL idag och tyvärr så kunde de inte något hjärtljud. MA nr2. :(

Så tråkigt att höra! Är ledsen för er :( Ska ni fortsätta med ivf nu?

Ja, der känns att det där med magstorlekar varierar mycket. Jag tycker att magen växer men det är bra att de kollar en extra gång.

Ta hand om er nu!
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-02-28 20:19:31 följande:

Känns just nu som att hela jag är i en tillväxtfas i graviditeten. Magen har skjutit iväg i storlek under dem senaste dagarna, börjar känna mig stor och otymplig men jag älskar det. Jag känner mig kanske inte så jätte bekväm då alla mina kläder jag tidigare trivts i känns trånga men jag känner mig för första gången gravid på riktigt.

Imorgon väntar glykosbelastning nr 2 vilket känns hemskt. Men längtar till nästa besök hos bm som är nästa vecka. Få lyssna på bejbisens hjärta och förhoppningsvis ser allt bra ut. Är lite orolig att mitt järnvärde gått ner ännu mer, låg på gränsen sist och min trötthet har även ökat. Har nog problem med min mage som de är så järntabletter känns inte de minsta lockande.

Har någon här inrett babyrummet än? Har ni shoppat mkt till era små än??

Jag hade också lågt blodvärde och äter järntabletter nu, som tur har jag inte fått jättemkt besvär med magen. Min mage låg ju på den nedersta kurvan så jag är inte så stor och ska mäta magen igen en extra gång nästa vecka. Men visst har jag mage och tycker också att det är underbart! Men jag är också orolig och vill känna sparkar så mycket som möjligt.. hoppas bara att bebisen växer som den ska.

Vi har inget barnrum då vi bor på en tvåa så det blir en babyhörna som vi ska inreda :) Vi har köpt spjälsäng, babyskydd och kläder. Nästa i tur är vagnen, den ska vi köpa begagnad som mycket annat.
  • Nube
    kattnos skrev 2018-03-03 09:02:23 följande:

Jag minns inte heller om vi fick den frågan.. kanske ska läsa igen hur resultatet blev.. eller så gör jag inte det utan litar på de siffror vi fick, annars blir det ju ännu en sak att oroa sig för i onödan :)

Vi fick inte heller den frågan, bara om det var ivf.

Jag ska gå på tillväxt ultraljud då min mage är lite liten, dock har den vuxit sedan sist. Roligt att se bebisen igen, hoppas bara att den växer som den ska!
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-03-08 17:25:49 följande:

Idag har vi varit till bm igen. Magen växer som den ska enligt individuell kurva. 3 cm ökning på 4 veckor. Var lite små svårt att höra hjärtljudet då lillisen körde morgonpasset och gav ifrån sig några rejäla kickar :)

Mitt HB hade rasat sen sist. Från 129 till 115 så ska börja äta järntabletter nu. Ligger fortfarande på gränsen till graviddiabetes men bm tyckte inte att vi ska oroa oss så de känns ändå okej..

Hur går de för er andra?? <3

Vi har på tillväxt ultraljud förra veckan då jag har en liten mage men allt var bra och bebyn har bra storlek. Det var en lättnad och jättekul att se honom/henne!

Mitt blodvärde var sist 108 så jag får också äta järntabletter. Annars har jag ingen foglossning eller andra krämpor, inte än iaf. Men jag har gått upp typ 10 kg nu och börjar bli lite orolig hur mycket mer jag kommer gå upp.. det är ändå ganska många veckor kvar..
  • Nube
    Solen2 skrev 2018-03-29 12:05:50 följande:

Var på RUL idag och såg en fin liten bebis. Allt såg bra ut! Den ville dock inte visa sig så man kunde se om det är en tjej eller kille, dvs låg med korsade ben och benen upp, så vi får vänta på vår överraskning.

Stort grattis! Vad skönt att allt var bra :)
  • Nube
    Ellencassandra skrev 2018-03-23 19:11:10 följande:

Hej alla!

Jag har precis plussat efter min tredje ivf och är i vecka 5. Är rädd för att ens skriva här, för det känns som det inte är verkligt. Som att jag drömt det här! Men jag vill vara med i en gravid grupp och speciellt med de som gått igenom samma som mig - ivf.

Detta är första barnet så jag har noll koll. Har tagit gravid vitaminer sen några månader. Är det något mer jag bör ta? Ska ringa kliniken på måndag å meddela. Ska man redan nu kontakta mödravården eller ska man vänta till efter ul?

Skulle fått min mens idag och känns fortfarande som den ska komma! Molvärk i magen som går ner lite i ena benet. Som växtvärk i benet. Är det normalt?

Tack för svar xD å grattis till alla!

Hej och stort grattis! Jag kommer också ihåg dig från den andra tråden. Vad kul att ni lyckades :) Hur mår du nu?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017