pigan86 skrev 2018-02-28 20:19:31 följande:
Känns just nu som att hela jag är i en tillväxtfas i graviditeten. Magen har skjutit iväg i storlek under dem senaste dagarna, börjar känna mig stor och otymplig men jag älskar det. Jag känner mig kanske inte så jätte bekväm då alla mina kläder jag tidigare trivts i känns trånga men jag känner mig för första gången gravid på riktigt.
Imorgon väntar glykosbelastning nr 2 vilket känns hemskt. Men längtar till nästa besök hos bm som är nästa vecka. Få lyssna på bejbisens hjärta och förhoppningsvis ser allt bra ut. Är lite orolig att mitt järnvärde gått ner ännu mer, låg på gränsen sist och min trötthet har även ökat. Har nog problem med min mage som de är så järntabletter känns inte de minsta lockande.
Har någon här inrett babyrummet än? Har ni shoppat mkt till era små än??
Jag hade också lågt blodvärde och äter järntabletter nu, som tur har jag inte fått jättemkt besvär med magen. Min mage låg ju på den nedersta kurvan så jag är inte så stor och ska mäta magen igen en extra gång nästa vecka. Men visst har jag mage och tycker också att det är underbart! Men jag är också orolig och vill känna sparkar så mycket som möjligt.. hoppas bara att bebisen växer som den ska.
Vi har inget barnrum då vi bor på en tvåa så det blir en babyhörna som vi ska inreda :) Vi har köpt spjälsäng, babyskydd och kläder. Nästa i tur är vagnen, den ska vi köpa begagnad som mycket annat.