• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

kattnos skrev 2017-12-19 18:04:56 följande:

Jag vet inte riktigt men bm sa att det i mitt fall troligtvis berodde på antingen flytningar eller att det inte gått minst två timmar sedan jag kissat senast. Har läst att det kan tyda på havandeskapsförgiftning men det känns lite tidigt och jag har inga symptom.

Vi ska också göra KUB, 2/1 har vi tid så om precis två veckor :) det ska bli kul att se vad som har hänt i magen på en månad!

Nube, jag vet inte men det kanske finns fler val on du inte använder mobilversionen? (Om du nu gör det)

Tack, jag får nog prova med datorn istället
  • Nube

God jul alla! Nästa år får vi se våra bebisar, hoppas att allt går bra för alla :)

• Nube

Nu kunde jag äntligen uppdatera inlägget i starten och listan finns där nu :)

God fortsättning!

• Nube
    Miriam Artemisia skrev 2018-01-02 10:30:54 följande:

Barnmorskan sa att det kan vara missfall... men jag ger inte upp hoppet än förrän jag gjort VUL. Har ffa symtom som illamående, ömma bröst och svårt för vissa dofter. Läst om andra som haft stora blödningar och allt varit ok. Har tid för ulj 16/1 så får avvakta

Oj vilken oro förstår det! Hoppas dock att det var nåt annat och att ni får se bebisen den 16, bara två veckor kvar! :)

Själv har jag RUL nästa vecka, känns nervöst!
  • Nube
    hanna8911 skrev 2018-01-02 08:47:10 följande:

Hej! Hoppar lite försiktigt in här och följer tråden. Plussade på nyårsafton efter FET i julveckan! Är bara i v 5+0 så jätte tidigt men spännande att läsa om era upplevelser här inne!

Grattis och välkommen! :) Så roligt att ni fick ett plus nu! När har du vul?
  • Nube
    andromedae skrev 2018-01-01 22:24:18 följande:

Vi var på RUL i fredags, BM ville flytta oss framåt trots ivf. Spelar inte mig nån roll, jag blir bara förvirrad hur jag ska räkna . Idag är vi antingen 18+1 eller 18+5. 

Jag har moderkakan i framvägg, så lär väl dröja innan jag känner nåt. En pigg liten pojke låg därinne i alla fall. Det känns så underbart, så fantastiskt . 

Vi väntar dock till v.23, när vården också räknar honom som bebis, innan vi köper nåt.

Stort grattis! :) jag har rul nästa vecka, hoppas få bra resultat också!
  • Nube
    kattnos skrev 2018-01-02 16:36:54 följande:

Idag har vi gjort kub-test och fick låg sannolikhet - känns himla bra! Men det häftigaste var såklart att se det lilla livet sprattla där inne! Nu såg det betydligt mer ut som en liten människa än vid första tidiga ul:et för en månad sedan. Veckorna stämde precis också så nu känns allt toppen! Nu får vi börja fundera på när man kan gå ut med nyheten mer officiellt :) åh vad jag är glad idag! :)

Stort grattis! :)
  • Nube

Har någon/några av er börjat känna bebises rörelser? Jag är i v 18+1 idag och tror att jag känner nåt ibland men är osäker. Vore kul att höra från er andra!

• Nube
    pigan86 skrev 2018-01-03 13:04:41 följande:

Nog är det möjligt att de kan ha varit din bejbis som rör sig, vissa känner tidigt och vissa senare <3

Jag tycker min mage nästan varje kväll "bubblar" på ett sätt jag tidigare inte upplevt/lagt märke till. Men är svårt att avgöra om de är bejbisen eller tarmarna som rör sig. Längtar tills man på riktigt vet att de är bejbisen som rör sig :)

Ja, det gör jag med! Svårt att säga som sagt vad är det som rör sig därinne, kan lika väl vara tarmarna :D Nästa vecka har jag rul, hoppas få se en frisk bebis då. Hur går det för dig nu? Visst ligger vi ganska nära i tiden?
  • Nube
    ijo skrev 2018-01-03 14:04:10 följande:

Jag känner varje dag mer eller mindre :) Känner ofta lättare när jag sitter eller ligger ner. Är i v. 22+5. Har dock moderkaka i framvägg så det dämpar nog rörelserna en hel del. Tycker inte jag känner så mycket för att snart vara i vecka 24. Men är glad för minsta rörelse ;)

Ja, det förstår jag! Jag längtar också att kunna känna mer. Du ligger ju lite längre fram i tiden nu.. har du en stor mage? Min börjat bli större o större men går fortfarande att dölja md stora kläder..
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017