• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Areeya skrev 2017-11-04 17:57:55 följande:

Jag vet att jag ligger bra för min vecka men är orolig om stegringen. Har läst att det ska vara minst 60% under 48 timmar...

På måndag får vi se hur det är. Jag har lyckats boka om min vul tid pga oron.

Tack så mycket att du svarar.

Önskar att allt går bra för er alla!

Lycka till med vul idag! :)
  • Nube
    Areeya skrev 2017-11-07 12:18:15 följande:

Hur ofta gör ni vul/ul i tidig graviditet?

Min man är skeptisk till alla ultraljudsundersökningar. Han tror att det var den som orsakade missfallet jag hade förra året när vi fick se hjärtslag v. 7+0. Ultraljudet som vi gjorde v. 10 då vi skulle göra NIPT visade att fostret har redan dötts v. 7+2, dvs. 2 dagar efter det första vul:et.

Nu vill han inte att jag ska göra mera vul/ul om det inte är nödvändigt. Han vill att vi ska vänta tills v. 12.

Hur ska jag som är orolig för alla möjliga små saker göra nu för att veta att vårt lilla pyre mår bra och växer som det ska?

Jag har gjort ett vul hittills som vi gjorde hos ivf kliniken. Nästa blir vid KUB om två veckor. Jag har tänkt att boka en extra innan men jag är också lite skeptisk och har läst att man inte ska göra ultraljud bara för att.. jag känner därför att jag väntar två veckor till nu. Ifall nåt har hänt kan jag ändå inte påverka det, men det är svårt. Jag försöker tänka att bebyn mår bra inne i magen och måste få växa i fred och att extra ultraljud kanske bara skadar.. har även läst att det kan öka risken för autism men vet inte om det stämmer.

Om hur många veckor har du nästa ultraljud?
  • Nube
    Anki7 skrev 2017-11-06 23:04:25 följande:

Hej alla här inne. Vi var på vul äntligen förra tisdagen. Hade längtat så otroligt mycket, var rädd att det skulle visa sig inte finnas något foster eller att hjärtat inte slog, men om det gjorde det skulle vi släppa oron och berätta för alla.

Det fanns ett litet foster därinne inne och hjärtat slog så fint! Helt fantastiskt. Men, den var en hel vecka för liten! Läkaren var tydligt orolig. Det behöver inte vara någon fara men det är ju trots allt ett vanligt tecken på att något är fel. Så antingen kommer vi till vul nästa måndag och får se att pyret har växt och mår bra. Eller så börjar jag blöda innan dess eller märker att något är fel, eller kommer till vul för att se att drömmen är över...

De här två veckorna är en mardröm. Det är ingen allmän oro vi har utan en väldigt reell risk att den graviditet som vi väntat på i 4,5 år och som nu börjar märkas rejält, snart är över =((

Hoppas innerligt att allt är bra på måndag! Jag förstår att oron måste vara fruktansvärd, speciellt när man till slut har lyckats bli gravid. Men du känner dig bra och har inte ont i magen eller liknande som skulle tyda att du börjar blöda innan måndag? Stor kram
  • Nube
    Areeya skrev 2017-11-07 14:47:29 följande:

Vi har ingen tid just nu. Har tid hos BMK den 22/11 för inskrivning då vi kan prata om KUB och annat.

Han har läst mycket om risker med ultraljud och får panik. Men som du sa, om någonting skulle hända så kan vi inte påverka...

Med tre missfall i bagaget har jag lite svårt att slappna av just nu, tyvärr.

Du kanske är 1 eller 2 vecka före mig?

Jag är i v 8+0 idag och har BF 18 juni 2017 enligt vul vi hade i måndags.

Jag förstår. Jag har försökt så gott det går tänka att allt är bra för jag får annars så mörka tankar och det är inte bra för nån. Men ibland kommer paniken ändå.

Jag verkar vara exakt två veckor före dig, 10+0 idag och inskrivning hos MVC om ca 2 veckor och samma dag KUB ultraljud. Då får jag veta mer.. hoppas allt går bra för dig nu! :)
  • Nube
    vinterbebis12 skrev 2017-11-07 20:46:52 följande:

Grattis till alla som gjort lyckade VUL och fått plus. Jag läser lite i tråden för att höra hur det går för er samt för att bearbeta att jag inte är gravid längre. Känns ok ibland och fruktansvärt ibland. Ser framåt mot nästa försök. Håller tummarna för er!

Håller tummarna för dig med! Nästa gång är det din tur! :)
  • Nube
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-07 19:59:49 följande:

Tack alla för stöd. Gjorde nytt vul idag och inget foster. Hade bestämt mig för att ta tabletter direkt men har haft molande värk i magen sedan i söndags så de trodde att kroppen kanske förbereder sig på missfall så avvaktar tabletter till på fredag. Usch vad allt känns orättvist, vecka 8+4 idag.. nu får vi bryta ihop och komma igen. Har fyra blastocyster i frysen och hoppas att ngt av dessa är vårt guldägg. Hinner inte med fler försök i år utan det blir nästa år. Önskar er alla lycka till!

Beklagar verkligen! Usch så orättvist! Tur ändå att ni har så många blastos i frysen så behöver ni inte börja helt om. Hoppas du slipper ta tabletterna nu och att du har bra smärtmedicin.. det är säkert olika för alla men jag fick fruktansvärd ont och var tvungen att åka till gynakuten. Vill inte skrämma men jag var inte alls förberedd att det skulle göra så ont. Hoppas det går bättre för dig! Lycka till vid nästa besök! :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2017-11-08 20:36:07 följande:

Hej har legat lite lång här på tråden ett tag, har helt enkelt inte orkat annat än jobb och det privata hemma. Det enda jag tänker på är att lillakrypet ska må bra inne i mig, men oron finns där hela tiden och kan inte släppa de :( Vi ska till MVC på inskrivning nästa vecka på fredag, är då i vecka 11+6 och tycker de känns så sent?

Jag ska på inskrivning om två veckor och då är jag i vecka 12+2.. så det känns sent men de hade inga tider tidigare. Samma dag gör jag KUB ultraljud, vi får se hur allt ser ut då!
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-11-09 08:56:45 följande:

Var precis hos BM och skulle lämna prover. Fick ta ett UL eftersom jag har varit osäker hela tiden. Graviditeten har avstannat runt vecka 8. Måste ha hänt direkt efter VUL 8+2. Vet inte hur jag ska känna. Är bara chockad.

Ni som har varit med om detta tidigare. Vad händer nu? Allt känns luddigt och tror de sa att jag skulle få samtal från gyn? 

Hur lång tid tar det innan kroppen är återställd?

Neeej! Det får inte vara sant! Vad hemskt, jag är så ledsen.

Har du själv märkt av nåt eller misstänkt nåt? Alltså nåt mer än oron.. usch jag blev så orolig nu också :(
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-11-09 12:31:54 följande:

Jag har inte märkt något. Har sedan från börjat varit tveksam eftersom mina symtom var så få.. Men efter HCG tester och 2 VUL så började jag känna mig lugn. Blev ganska chockad idag. Nu väntar jag på samtal från Danderyd. 

Är ledsen för att detta kanske var sista chansen...

Jag kan tänka mig att beskedet kom som en total shock. Jag har inte heller haft jättemycket symtom och nu är jag orolig att samma ska hända. Detta är fruktansvärd.

Skickar en stor kram till dig!
  • Nube
    Elise39 skrev 2017-11-09 19:49:18 följande:

Tack Nube! Pratade med kliniken och hon trodde att vi kunde påbörja ny behandling efter jul. Hur snabbt återhämtar sig kroppen?

Efter mitt missfall i somras fick jag äl 14 efter att blödningen slutade och sedan mensen 14 efter det. Så kroppen kom igång otroligt snabbt. Jag började blöda naturligt men fick ändå ta cytotec för att få ut allt snabbare. Smärtan var otrolig så be om bra mediciner! Vi behöver inte lida mer!

Jag flög när hag var i v 5 och fostret levde i v 8 så tänk inte så mkt på det (lättare sagt än gjort!)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017