• Saima17

Följas åt till ett plus!

Let it Rain skrev 2019-01-15 18:41:13 följande:

Grattis! Jag tänkte faktiskt skriva här i tråden och fråga hur det gick för dig. :)

Härligt med bebisbubblan. <3 Själv är jag sugen på en till. Min lilla dam är 6 mån nästa vecka.

tack ja vi bara myser. så härligt å overkligt.. sitter här m min son i famnen.. helt sjuk känsla. men väldigt bra känsla. e så upp över örona lycklig jo en till sku va.. Men om 1-2 år kanske :) hade mega snabb förlossning så hann int riktit me :)
  • Saima17
    ankmamma skrev 2019-01-19 12:14:51 följande:

Åh stort grattis!! :) skönt att allt gått bra! Vår tjej blir 4 månader på måndag. Var tar tiden vägen???

Vi börjar också bli sugen på en till och kommer nog påbörja syskonförsök så snart mensen kommit tillbaka. förhoppningsvis under våren :)

Mys på nu i bubblan!! <3

tack :) oj redan??? ja d går så snabbt.. idag e vårt älskade hjärta 9 dagar å var beräknas idag.. hjälp va tiden går.. Ja vi myser på allt va vi kan. känns absolut som att ja kan göra om allt inom. 2 år :) vill passa på å njuta av han här nu ensamma ett tag.. sambon e me på noterna att d ska va minst en till.. ev 2..så känns perfekt.. Men vår barnmorska sa: planerar ni fler barn så får ni komma in ännu snabbare t förlossningen för få kommer d no gå ännu snabbare. :)
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2019-01-19 17:37:04 följande:

Grattis!

Vår son föddes förra tisdagen. Är så lycklig över honom och att allt gick bra!

Åh grattis :) tog det länge? :)
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2019-01-20 00:53:34 följande:

Tack! Nej, han föddes med kejsarsnitt.

aah okej va d planerat? :)
  • Saima17
    ankmamma skrev 2019-01-20 16:16:41 följande:

Ja det förstår jag! :) så mysigt :D så olika det kan vara! jag gick ju med värkar i 4 dygn... inte kul! Men det är ju inte bra om det går för fort heller :)

Oj så länge? ja hoppas så vår grabb gått upp nu idag när dom kommer å väger. känner mj så misslyckad när int amningen kommit igång på ena sidan. Ska pumpa nu men rådgivnings tanten kommer idag så vi sku se på d då.. Men d ha vari en hel del tårar.. usch.. sambon ha valt å sova på vinden å d gör d ju int bättre. suck..
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2019-01-23 12:30:49 följande:

Är du medlem i Amningshjälpens slutna grupp på Facebook? Det är super att gå med där om du vill helamma. Jättebra tips! Annars är det enda man kan göra att amma så ofta det går, till slut ökar produktionen.

nä är int me där. men d verkar svänga.. Han ha gått upp.. å nu kör vi lite tilläggsmjölk så han ökar i vikt å ja ska pumpa å amma för å få igång mera på den sämre sidan. känns bättre nu när rådgivningen ha vari hit å sett på han :)
  • Saima17
    ankmamma skrev 2019-01-27 15:15:29 följande:

Ja det var inte kul :/

ja amningen är inte lätt! mycket tårar här med när hon inte gått upp enligt kurvorna trots kämpande med pumpande och maratonamning har jag fått acceptera att hon behöver lite tillägg. Men det är inget fel med det heller :)

Varför sover han på vinden? :/

Ja han ha gått upp nu men int födelsedvikten än. blir å tvivla på mj själv mellan varven att ja gör nå fel fast ja eg vet att ja int gör d. Men d e väl så här å va nybliven mamma.. Man oroar sj för allt.. vi ger åxå tillägg åt hav.. nä int e d d.. Men man ha ju föreställt sj att d sku funka felfritt. men ja tror no han nått födelsedvikten på torsda när vi ska t rådgivningen :)

han ha vari jätte förkyld å ha haft feber. + att han int ska smitta bebis så mkt. så vi ha gjort så ja ha tagi nätterna å han ha fixa allt på dagarna så ja fått sova då. bara koncentrera mj på amma å sova. men nu sover han nere me oss igen
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2019-05-03 08:21:25 följande:

Hej på er! Vet inte ens om ni minns mig? Jag var med nån gång i trådstartens början. Till slut kändes det som de flesta plussat utom jag så jag lämnade tråden. Ville bara kika in och säga att jag fortsatt kämpa sedan dess och nu 1,5 år senare har jag äntligen fått mitt plus! Har varit en otroligt tuff resa, med mycket tårar och frustration men det är glömt och förlåtet nu. :)

Hoppas ni mår bra med era bebisar och ge inte upp ni som kämpar än!

ååh va skoj!!!! grattis!!!! vår kille blev 4 mån igår, 10 maj :O tiden går så fort, e redan sugen att va gravid igen.. haha. men får no vänta ett år iaf :)
  • Saima17

hej igen!

ha lite senaste tiden börja följa er här igen..kul! vi ska snart börja me syskonförsök.. Men ha sagt att vi väntar till januari.. låter knatten fylla 1 först, att d int blir för tätt vår lilla guldklimp blir 6 månader på onsda.. kan int fatta vart tiden tagit vägen.. :-O

på ett sätt sku ja villa att han e över 2 när syskon kommer men.. eg va spelar nån måna för roll om d blir en typ Septemberbebis.. får se hur länge d tar.. Har regelbunden mens nu, men inget är ju säker för d. eftersom ammande inte kom igång för mj så kom mensen tillbaka redan efter ca 2,5 månad efter att han föddes. märker mkt av nu när ja har äl för får nästans lika ont som ja kan ha vid mensvärk. men bara 1 max 2 dagar. sambon väntar åxå på att få starta syskonförsök

Svar på tråden Följas åt till ett plus!