• Saima17

Följas åt till ett plus!

Ek90 skrev 2018-09-30 13:00:33 följande:

Tiden går så fort och samtidigt så sakta! Jag är i v 33 imorgon och denna tiden som är kvar känns som den kommer va drygare än hela graviditeten hittills, haha.

Jag har inga barn sen tidigare men angående termometern skulle jag rekommendera att ha en till rumpan också. Jobbar inom sjukvården och det är den garanterat säkraste metoden :) jag var med i början men blev gravid på försök nr 5, så var längesen jag var aktiv men har ändå följt tråden.

Visst bodde du i Norge? I Sverige kan man ju få ut gratis babyboxar med lite olika produkter i, flaskor och nappar, små blöjpaket och så.. har ni något sånt hos er? :)

Ja tycker tiden bara rusar iväg. speciellt eftersom sambon e borta 2 veckor per mån å d händer så mkt å sen för att blev flyttade t ett tidigare bf. är i v25 nu.

jo ja jobbar å inom vården men tänkt att dom på apoteket så borde ju ändå åxå ha rätt bra koll.. Men ska no köp en å test tempa så man ser om dom alls e lika för den t pannan e ju smidig.

Ja ha int heller följt så slaviskt längre.. tycker tråden kanske lite ha svalnat..

ne ja bor i finland. så här finns d int nå sånt.. vi får ist en mammalåda med massa kläder å hygien artiklar å smakisnappar å kondomer m. m. allt där i e säkert värt mellan 300-500 euro.
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-09-30 13:17:35 följande:

Vi använder pampers och libero, tycker de är bäst.

De är lite dyrare, men man får rabattkuponger och då kostar de inte mer än andra billigare märken.

Man får anmäla sig bara.

Antar att liberoklubben finns även i Finland?

Okej, jo både libero å pampers klubben finns no här å :) fick ett paket gratis av en här i byn som va dom minsta libero, alltså från 2,5 å uppåt. så får man testa
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-10-18 19:57:20 följande:

Babynest, pysventil och bärsjal! Gällande blöjor så gillar jag libero touch bäst! de är mjukast och har inte läckt en enda gång för oss! :)

Okej ha just kommit hem efter 4h Ikea idag.. handla sååååå mkt.. haha..
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-10-20 09:52:20 följande:

ååh det är så mysigt att bebishandla :D

Ja d e ju d.. Men såååå dyrt.. haha.. Ha börja tvätta allt ja köpt.. Men hur tidigt vågar man bädda sängen? :-P att den int blir för dammig..vill bädda nuuuu.. Men e ju 3 månader kvar.. haha
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-10-24 18:10:11 följande:

Haha ;) jag bäddade några veckor innan BF :) ville inte riskera dammet, men jag vet hur tarv man var ;)

Ja ja ha bara satt spjälsängsskydddet å madrass än. tror d får va så fram t typ början av januari
  • Saima17
    Migas skrev 2018-11-09 13:15:15 följande:

Tänkte uppdatera här eftersom jag var med i tråden i början av året då jag väntade på att få ett pluss.

Den 15 oktober så föddes Lillasyster, tre dagar innan beräknat datum

Åh grattis!! gick allt bra?! vi sitter här me 70 dagar till bf känns så overkligt. Ha börja fixa allt.. Ska börja packa BB väskan redan då ja haft mkt sammandragningar så vill va förberedd
  • Saima17

jahapp. pga mkt sammandragningar ända sen oktober blev ja nu sjukskriven förra veckan å även från idag fram tills mammaledigt.. kan int fatta att d bara e 12 arbetsdagar kvar t dess.. eller eg 11. helt sjukt. Snart har vi den lilla hos oss.. allt börja va klart.. småsaker kvar att fixa.. sambon åker på jobb idag så ja åker me t min familj (han jobbar där dom bor) i 2 veckor för att få underlättat me hunden. kan int gå me henne längre sträckor :( trist men så e d. Så nu gäller vila,vila vila å åter vila så att d int händer nå för tidigt me oss :)

• Saima17
    ankmamma skrev 2018-11-22 23:36:33 följande:

Spännande :D jaa ta det lugnt! jag fick också mycket hjälp av min svärmor med våra hundar sista månaden :) det var först vid BF som jag tog mig ut på några promenader för att försöka sätta igång det då min latensfas hade dragit igång och höll i sig i fyra dygn... men det var ju regelbundna sammandragningar var femte minut :P

Vår lilla flicka blev två månader igår, vart tar tiden vägen? :O ;)

Ja alltså mina arbetskompisar å chef ha int vari dom snällaste så tror d ha vari rätt stor metal press för nu redan 2 dagar här med familjen så ha ja idag int haft en enda sammandragning. så känns bra. Ha tom kunna gå själv me hunden idag en längre promenad. Ja d imorron e 80% gjort.. vecka 32 imorgon.. helt sjukt.. d e snart över. Ja tycker just d va typ 180-200 dagar kvar.. hjälp! d går så fort. åh va mysigt. fick träffa syrrand nytill skott igår.. Han e 7 veckor.. å så fin.. blev ju int mindre sugen efter den i magen.. vill ha januari ju..
  • Saima17
    Liten 2018 skrev 2018-11-26 00:23:54 följande:

Puffar lite på detta inlägg. Var med aktivt i denna tråd när den startade. Skönt å följas åt i längtan. Själv har jag nu en livlig krabat å är i V 28. Trodde aldrig vi skulle lyckas, men det gjorde vi. Så håll i ;)

Jag skulle vilja hitta en klinik som gör 3D. Var gick ni och kan du rekommendera? Vi vill få upplevelsen som bara 3D ultraljud kan ge. Gjorde det förra graviditeten, så mysigt.

Lycka till med er graviditet.

va mysigt med v. 28. känns som d e evighet sen. har en mega vilding som e i v 32 här. vi bor i Finland så då ingår här när man e gravid. lycka till ni med :)
  • Saima17

hej alla! längesen ja va inne här! tänkt bara berätta att I torsdags föddes vår efterlängtade prins! 9 dagar för tidigt, en perfekt vikt på 3335g å 49.5 cm. vi kom hem från BB igår. allt gick bra å väldigt fort. men vi mår bra, lite trötta ännu bara

önskar lycka till t alla å vi håller tummarna järfifrån oss <3

Svar på tråden Följas åt till ett plus!