• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-27 21:49:42 följande:

Okej, men ska man testa på morgon och eftermiddag eller eftermiddag och kväll?? Vad är bäst? Så typiskt att vi ska bort helgen 1-3/12 bo på hotell... går ju i alla fall men barm är med och svärföräldrarna (visserligen i annat rum men..) lite svårare att få till test...

Hm. Ha läst att int före kl 8 på morron å int efter kl 8 på kvällen. Men d står no i instruktionerna på d testen man köper.. Ah ja jo usch jobbit.. Insåg attt. Svärfar ha vari in i huset när ja va borta å (sambon e på jobb länge) å tydligen vari in i badrummet.. Där låg graviditetst å äl test öppet.. Dom har ingen aning (om int nu då) om att vi försöker!!! Faan va arg ja va... Inte bra för blodtrycket
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-27 21:49:42 följande:

Okej, men ska man testa på morgon och eftermiddag eller eftermiddag och kväll?? Vad är bäst? Så typiskt att vi ska bort helgen 1-3/12 bo på hotell... går ju i alla fall men barm är med och svärföräldrarna (visserligen i annat rum men..) lite svårare att få till test...

Hm. Ha läst att int före kl 8 på morron å int efter kl 8 på kvällen. Men d står no i instruktionerna på d testen man köper.. Ah ja jo usch jobbit.. Insåg attt. Svärfar ha vari in i huset när ja va borta å (sambon e på jobb länge) å tydligen vari in i badrummet.. Där låg graviditetst å äl test öppet.. Dom har ingen aning (om int nu då) om att vi försöker!!! Faan va arg ja va... Inte bra för blodtrycket
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-27 21:54:20 följande:

Å nej, förstår! Haha nej inte alls bra! Vill heller inte att nån ska veta nånting alls innan man själv vill berätta!

Jag får nog satsa på att testa en gång per dag, svårt att få till annars. Har i alla fall trott att jag vet när jag har ÄL så ny får vi se om det stämmer...
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-27 22:17:49 följande:

Å nej, förstår! Haha nej inte alls bra! Vill heller inte att nån ska veta nånting alls innan man själv vill berätta!

Jag får nog satsa på att testa en gång per dag, svårt att få till annars. Har i alla fall trott att jag vet när jag har ÄL så ny får vi se om det stämmer...

Jo å nu sa sambon att nä han ha int vari in.. "Ja kanske e "senil"... " tack för d liksom!

Jo ja tror ja å vet så första dagarna blir d no ett men närmare äl 2 så man vet mer exakt :)
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-28 04:26:04 följande:

Jo å nu sa sambon att nä han ha int vari in.. "Ja kanske e "senil"... " tack för d liksom!

Jo ja tror ja å vet så första dagarna blir d no ett men närmare äl 2 så man vet mer exakt :)

Haha.. ja men då behöver du inte fundera på om de vet i alla fall

Ja men så smart, så får det bli!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-28 07:01:53 följande:

Haha.. ja men då behöver du inte fundera på om de vet i alla fall

Ja men så smart, så får det bli!

Jo fast så e d ju int riktigt.. Sambon e på sjön.. Dörrar ja stängde igår va öppna när ja kom hem.. Suck.. Man går int in t andra som int e hemma :/

Ja nu hoppas vi på bra äl dagar
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-28 08:48:44 följande:

Jo fast så e d ju int riktigt.. Sambon e på sjön.. Dörrar ja stängde igår va öppna när ja kom hem.. Suck.. Man går int in t andra som int e hemma :/

Ja nu hoppas vi på bra äl dagar

Ja det gör vi, håller alla tummar och tår
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-28 14:03:55 följande:

Ja det gör vi, håller alla tummar och tår

Hoppas ja får hem stickorna imorron e så nyfiken å se om dom e bra lr nä..
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-28 14:24:07 följande:

Hoppas ja får hem stickorna imorron e så nyfiken å se om dom e bra lr nä..

Blev det något märke från Sverige eller hittade du något i Finland?

Vi har börjat med mysandet redan (alldeles för tidigt) men gäller att smida mesans järnet är varmt...
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-11-28 14:32:46 följande:

Blev det något märke från Sverige eller hittade du något i Finland?

Vi har börjat med mysandet redan (alldeles för tidigt) men gäller att smida mesans järnet är varmt...

D blev Babyplan stickor men från en finsk sida.. Va ju sjukt mkt billigare än å köp på apotek.. Nu va 14st 14.50? medans 7 på apotek var 15?. Ja vi ska mysa hela tiden sen.. Sambon tyckt e d för sent.. Så då kan vi ju öva tills nästa gång iaf fast ja kommer bli jävligt besviken om vi missar den här äl den gången
Svar på tråden Följas åt till ett plus!