• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Migas skrev 2018-05-29 09:27:10 följande:

Vad härligt att ni fick till det idag. jag vet inte heller hur det fungerar men om du hade starkare test idag så hade jag nog väntat tills imorgon bitti om det hade varit möjligt (för öka chansen att det finns bra spermier).

Mmm ja får se hur det blir. Han åker iväg tidigt imorgon, typ vid 4. Ska resa bort med jobb. Så tror att bästa chansnen är ikväll rent praktiskt. Men man behöver ju inte ha bråttom i säng iaf.
  • Sommaren12
    Migas skrev 2018-05-29 09:27:10 följande:

Vad härligt att ni fick till det idag. jag vet inte heller hur det fungerar men om du hade starkare test idag så hade jag nog väntat tills imorgon bitti om det hade varit möjligt (för öka chansen att det finns bra spermier).

Mmm ja får se hur det blir. Han åker iväg tidigt imorgon, typ vid 4. Ska resa bort med jobb. Så tror att bästa chansnen är ikväll rent praktiskt. Men man behöver ju inte ha bråttom i säng iaf.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-29 09:16:48 följande:

d blir ingen op

Ja ja håller tummarna!!

Ok. Hur känns det då? Lycka till med jobb!
  • Sommaren12
    Milian03 skrev 2018-05-29 10:39:10 följande:
    Vi låg en gång vid äl som sagt och bara i "bakifrån position" så när jag la mig Tillrätta i sängen för att låta det vara kvar i mig en stund så rann mycket ut. Men blev plus ändå :D det krävs ju endast EN liten spermie.och dom skjutsas ju in av trycket när mannen kommer.
    Ja jag har lugnat ner mig lite nu. Har läst om spermier nu på förmiddagen HAHA! :D Det mesta som rinner ut är sädesvätska och inte spermier. Enligt alla pålitliga källor där jag läser så ska man inte tänka på att det rinner ut. Förut fick man rådet att ligga ner i 15-30 min efteråt men det verkar va en gammal myt att det skulle ge bättre chanser. Jag väljer att lyssna på det örat nu haha. Hann i alla fall ligga ner typ 5 minuter innan dottern vrålade från sitt rum att hon var vaken haha. Sen var det bara upp och full rulle. Det är väl lite antiklimax nu, man bygger ju upp så mycket inför ÄL och sen när man gjort det man kunnat så undrar man ändå om man gjort tillräckligt. Ska försöka få till det innan vi ska sova ikväll, det blir sista chansen innan sambon ska iväg. Tror inte jag får honom att ställa klockan på mitt i natten för att vi ska köra en gång till innan han drar på jobb igen haha. Får väl bara hålla tummarna nu helt enkelt.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-29 20:40:13 följande:

alltså ja kan int dricka nå.. d kommer upp direkt efter 10 min. spelar ingen vad ja dricker.. kaffe som ja älskar går fet bort   kall stark oboy funkar..men då måst ja lägg mig direkt efter ja druckit för å int spy. 

först ikväll vid halv 8 tiden som det jag ätit och druckit ha hållits nere.  ja börjar spy direkt ja stiger upp..på tom mage..ja sku int få ner nå då heller..går å hulkar hela dan..spelar ingen roll..hulkar så d värker i magen d e hemskt. ska på ul imorron..så få se va hon säger..e livrädd att bli uttorkad att lilla larven ska ta skada  

Usch då! :( Kan inte relatera, jag mådde aldrig illa som gravid. Men du kan få hjälp av bm. Det finns tabletter å grejer. Hoppas det e nåt du kan ta.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-30 08:18:15 följande:
    tack d gick jätte bra.. fick höra hjärtljud på lilla larven <3 är inte i v5+3 utan v 6+nånting.. Ja e helt I extas. tror att ja ha lega för högt upp på britsen förut men nu låg ja längre ner å då hitta hon direkt. men varför int säga då att kan du lägg dig längre ner?

sambon kom int me.. tror han blev lite skraj när ja börja noja om fall d int sku va hjärtljud. så han blev hemma.. synd men han kommer me på läkar besöket sen.

ha int testa me kolsyrat vatten. sku borda. d går om ja äter å sen lägger mj direkt å vila.. då spyr ja int.
    Åh va mysigt att få höra hjärtat! Måste ha varit fantastiskt! :) Har ni berättat än för någon eller ska ni vänta?
  • Sommaren12

Hade ägglossning igår. Kände att ägget släppte vid 14-tiden. Vi hade sex på morgonen och sen igen innan vi skulle sova. Nu har sambon åkt iväg med jobb. Känns så skönt att vi verkligen har gjort vad vi har kunnat denna gång. Hoppas hoppas hoppas det kan bli ett litet frö där inne. Återstår att se. Bim 10 juni.

• Sommaren12
    Milian03 skrev 2018-05-30 15:45:51 följande:

Kan man få veta könet i v 12?

Kön brukar man kunna säga hyfsat säkert först vid rul i v18. Men om det är en pojke och den ligger på ett rätt uppenbart sätt så kan man ibland se det i v 12 tror jag.
  • Sommaren12
    elenoresara skrev 2018-05-30 18:12:13 följande:

En vecka kvar tills jag kan testa.

Ont i magen oftast på kvällarna. Är helt nervös över allt detta, känns som de kan va något på g. Hoppas inte mensen kommer nästa vecka ...

johannastroberg skrev 2018-05-30 18:08:29 följande:

Åh, haft molvärk (mensvärk) sen i söndags/måndags nu... Hade äl för exakt en vecka sen & tyckte ändå vi passade på rätt bra. Har bim onsdag nästa vecka & brukar aldrig ha värk så långt innan mensen är beräknad. Känns som det rinner till & att den kommer när som :( är så rädd för det. Vågar samtidigt inte hoppas att det kanske tagit sig...

Spännande tider för er! Håller tummarna!
  • Sommaren12
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-30 20:58:37 följande:

Är inte via ultraljud, utan jag ska göra NIPT, och då får man ett garanterat svar på könet också (om man vill veta)

Aha! Hur funkar det?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!