• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-05-16 09:48:31 följande:

va t världens dåligaste mvc.. hon tvivla på att ja fått positiva test.. Ja to 4 test.. Alla va positiva... hon hitta inget på ul.. Men to 2 test till när ja kom hem utan morron urin å dom va positiva. så ska tebax på onsda. tyvärr t samma.. hon sa: om int din mens kommit eller att du får ont så kom tebax. usch vill int tebax t henne. Ja vet att ja e gravid. men e så ledsen nu

Let it Rain skrev 2018-05-16 10:35:22 följande:

Tänkte skriva redan igår att det är för tidigt att se något på VUL om du nyligen plussat. Så att hon inte såg nåt är helt normalt. Man rekommenderar tidigast i vecka 9 för att dessutom se ett pickande hjärta.

Jag håller helt med Letitrain här! För det första så tror jag att du blev gravid denna omgång och därmed är du ju precis vid bim nu va? För du hade väl gjort första testet fyra dagar tidigt eller vad du sa? Så tidigt är det svårt att öht se ett foster på ul. Jag tycker du ska lita på gravtesten du har tagit och ringa och be om en annan bm. Hon verkar ju inte speciellt empatisk. Tyvärr har jag träffat flera bm med den attityden, de träffar så många och tror många av de ser så kliniskt på saker och ting att de glömmer människan som kämpat för att bli gravid. Jag vet inte hur det är med rättigheter och så inom sjukvården i Finland men i Sverige har man rätt att byta bm. Förresten kan jag säga att när jag var på vul i v 9 tog det en stund innan vi hittade fostret och det var bara en yttepytteklump så jag kan verkligen tänka mig att det är svårt att se något alls såhär tidigt. Kram
  • Sommaren12
    Malenebengtsson skrev 2018-05-16 14:00:04 följande:

Hej!

Hoppar in här lite snyggt,

Efter veckor av läsande här utanför =) ,

Jag hade mens den 23april.

Hade ägglossning från 6-9maj.

Har haft aktivt sex sen 30april fram till igår.

Jag va mitt i min ägglossning den 9de maj.

Den 9de maj va jag å gjorde cellprov och fick en liten blödning nån timme senare(som en 5krona) å absolut inget mer efter det.

Jag har haft lite symptom

Extrem molande mensvärk runt ägglossning fram till ca 2 dagar sedan,

- välsigt ytterst pytte illamående på em. I 3 dagar?

Igår började min trötthet.. vart trött hela dagen ifrån går morse, är fortfarande extremt trött.

Flygningarna har varit rikliga och "vattninga"

Ibland lite vita.

Men dom har varit så mycket att de har känts som att mensen kommer liksom "rinner till"

Humörsvängningar som heter duga.

Fick stora glädjetårar för att 2 par byxor var torra å att min sambo hade vikt ihop dom. (Skulle inte ens använda dom) ;)

Blir arg för inget. Ja ni förstår.

Noll matlust även om ja kan känna mig hungrig.

Äter lite grann men bara några tuggor sen e jag nöjd å fortsätter jag så mår jag illa.

Men än sålänge inget plus.. vad tror ni?

Min mens ska komma den 23,

Tacksam för svar =)

Det låter ju lovande! Något facit finns tyvärr inte men jag hoppas du får ett plus om ett par dagar! :)
  • Sommaren12
    Milian03 skrev 2018-05-18 22:22:34 följande:

Jag är så förvirrad nu tjejer. Kan ni svara på mina undringar?

Stickan är väl negativ?? Men det digitala visar positivt! Vilket bör man lita på? Tagna i samma urin. Kan inte ligga förrän imorgon kväll för sambon är iväg. Om nu det digitala visar rätt så är det för sent att ligga imorgon kväll va? :(

Jag tror inte alls det är kört. Jag hade litat på det digitala. Har ingen erfarenhet av stickor men det digitala kanske är mer känsligt eller nåt? Detta är väl individuellt men när jag får positivt på det digitala så brukar min ägglossning ske 18-24 timmar efter det. Sen har man ju ytterligare 24 timmar på sig när ägget lallar runt där nere. :) Så imorgon kväll skulle kunna va perfekt. När tog du testet?
  • Sommaren12
    Milian03 skrev 2018-05-18 23:07:24 följande:

Åh det låter ju bra :D

Kl 21.50 ikväll tog jag det. :) Det var negativt innan på dagen.

Dåså! Ni har nog goda chanser om ni får till det imorgon kväll. :)
  • Sommaren12
    Milian03 skrev 2018-05-19 01:41:11 följande:

Wiii det behövde jag höra :D

Lycka till! :)
    Saima17 skrev 2018-05-19 07:16:39 följande:

ska bli intressant på onsda å se om hon hittar nåt hon där.. tog på skoj igår ett test med vecko indikator igen.. hehe.. då hade d ändrats från 1-2 till 2-3. Ja e så fruktansvärt uppblåst å mår as illa.. Ha bara bli längre å längre tid per dag.. vet int va ja gör om hon int hittar nä på onsdag.,

Du ÄR ju gravid! Om hon inte hittar något så är det för att det antagligen är för tidigt med vul. Men jag hoppas du får se något och att det lugnar dig. :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-19 12:12:23 följande:

jo ja vet att ja e.. Men sist hitta hon int mina äggstockar.. känns som hon e ganska okompetent.. åh mitt humör idag e int d bästa. vari m svärmor å svärfar t stan.. å shit va dom gnabbas å gnäller. d gick så på närverna å ja mådd illa å hon snegla no på magen.. e så fruktansvärt uppsvälld..

Ja jag vet att du vet haha. Menar bara så du inte får panik om hon inte hittar något. Ja hon verkar ju inte så smart haha. ;)

Men jisses va alla har koll på dig! Eller tror du det är du som inbillar dig lite nu när det är så nytt? Jag var helt övertygad att det skrek GRAVID!!! om mig redan från start haha. :D Åh va jag längtar tills det är min tur...
  • Sommaren12
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-19 22:41:43 följande:

Tack! Har inte vågat testa med veckoindikator... Men sambon köpte idag, så får se om jag vågar testa i morgon.

Känner mig väldigt ogravid!

Testen är fortfarande solklart positiva, men de blir svagare :(

Oj, vecka 15 redan! Här går det undan! Härligt

Lycka till på RUL!

Ska ni ta reda på kön?

Så ledsen att höra. :( men hoppas att det inte var mf. Blödningar kan man ju få ändå. Kram
  • Sommaren12
    Jeex skrev 2018-05-20 02:11:13 följande:

Idag trodde jag att hela min värld skulle raseras. Fick sådana smärtor, likt det jag hade förra året vid MIT utomkveds. Är nu precis hemkommen från gynakuten. Och gissa om att jag är glad att allt var som det skulle. Men det var många oroliga timmar idag.

Hur var smärtorna? Jag fick enorma smärtor 3-4 ggr under min graviditet. Låg dubbelvikt i sängen och grät hela dagen när det hände. Var inne på förlossningen två ggr där de undersökte på alla sätt och läg mig stanna över natten, men det hittade aldrig vad det berodde på. Bebisen var det bra med.
  • Sommaren12
    Jeex skrev 2018-05-20 11:32:02 följande:

Usch, vad obehagligt för dig. Jag fick ont på ena sidan. Hade som molvärk med hugg som kom och gick. Tryckte jag på magen så isade det. För mig är det antagligen tarmarna som spökar lite. Men eftersom smärtan var centrerad till bara ena sidan, och på vänster där jag har min äggledare kvar så var jag helt säker på att det skulle vara ett utomkveds.

Hur kändes det för dig och var det centrerat till något specifikt ställe ?

Jag minns inte längre exakt var det kändes men jag fick väldigt ihärdiga sammandragningar (och därmed trodde de att jag skulle föda när jag kom in till förlossningen) men så var det inte. Minns bara att jag första gången trodde att jag fick mf för det gjorde så jäkla ont.
    Emhy89 skrev 2018-05-20 15:47:53 följande:

Är detta vad jag tror att det är?

BIM-6, dagskiss, predictor early.

Predictor early har jag iaf sett att många rekommenderar i den där tolka-plus-spökstreck-tråden. Jag vågar nog säga ett tidigt grattis! :)
  • Sommaren12

Sjukt nedstämd idag. För det första har jag börjat fokusera på att gå ner lite i vikt och leva hälsosammare. Har tränat 10 ggr på 14 dagar och ätit väldigt bra, men visst något unn har slunkit ner. Väger mig idag och det har inte hänt nånting! :( Så omotiverande!

Sen skulle jag (borde jag) haft positivt ältest senast igår men inte ens nu på morgonen är det positivt. Misstänker att jag inte har äl denna månaden. Blir så ledsen. :(

Måndag och allt. Känner redan att detta kommer bli en skitdag!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!