• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-05-28 08:37:55 följande:

vet hur d känns. skit jobbit. men försök strunta i vågen å gå på måttband eller kläder ist d visar bättre. muskler väger ju mer.. vet att d e jobbit å höra men efter ja strunta i vågen så gick d bätter.

å sen me äl resten.. brukar du få positiva? tänk om d e som för mj annars.. Att du behöver en knuff me gulkroppshormon? d to sj samma mån för mj. sku äta 10 tabletter hann med 8.. å då gick ja ett stort + på stickan

Jag märker ju på kroppen att träningen har gett resultat. Byxorna sitter lösare, magen putar inte på morgonen och nyckelbenen har kommit fram. Men har så svårt att bortse från vågen. :/

Ja jag har ju fått positivt varje månad. Detta är första gången så antingen är äl ovanligt sen eller så har jag ingen denna månad. Vore första gången isf. Vad är eg syftet med gulkroppshormon? Förlänga lutealfasen eller stimulera äl? Jag har ganska kort lutealfas numera, det oroar mig lite ibland. Tror samtidigt inte den räknas som för kort, 11-12 dagar?
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-28 11:22:08 följande:

Man kan ha för lite av sitt eget progesteron (så hadd ja) , så då tar man extra gulkroppshormon som gör att livmoder slemhinnan e mer välkomnande för ett ägg att fastna. Ja hade ganska exakt 14 dagar mellan äl å mens å fick gulkroppshormon. d e värt ett försök. d to sj direkt efter 8 tabletter.. sku ja va du sku ja kolla upp d. för å va på säkra sidan..

Ja har det inte tagit sig innan sommarens slut så ska jag kolla upp det. Då har vi ändå försökt närmre ett år... även om inte alla gånger har varit lika aktiva.
  • Sommaren12

[quote=78749268][quote-nick]Milian03 skrev 2018-05-28 15:38:52 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja det verkar så! Grattis!! :)

• Sommaren12
    Milian03 skrev 2018-05-28 17:28:53 följande:

Åh tack :D

Lycka till till dig, såg att du fick positivt ältest idag. :)

Milian03 skrev 2018-05-28 17:29:47 följande:

Det var till dig Sommaren12 :)

Tack! Tyvärr ser det rätt sumpigt ut just nu. :( Jäkla Kalvinknatet kom i vägen. Loppet var senare än jag trodde och när vi kom hem var tösen uppe i varv och kunde inte sova. Sen var det dags för karln att dra till jobbet. Jag orkar inte. Alltså varför är det så omöjligt alltid? :( Han lämnade mig med tårar och sa att han väcker mig när han kommer hem imorgon men jag vågar inte tro det blir nåt då heller. Antingen får han väl jobba över eller kommer väl ungen in i natt... Jag ger snart upp!! :(
  • Sommaren12
    ankmamma skrev 2018-05-28 22:48:42 följande:

Du kan ju även prova progesteronkräm, det gjorde jag och det tog sig på första försöket med krämen. Jag hade en lutealfas på ca 8 dagar och den hjälper till att hinna få ägget att fästa när man har just kort lutealfas. Det går att beställa på nätet och det skadar ju inte att prova! :)

Tack! Det är receptfritt alltså?
  • Sommaren12
    Milian03 skrev 2018-05-28 23:13:47 följande:

Den stressen hade jag med vid äl!! Fick glad gubbe på e.m 18/5, sambon var iväg och kom inte hem förrän kvällen 19/5. Jag trodde det var för sent. Men vi låg för säkerhets skull. Vi fick till det EN gång. Ca 23.00. Över 30 timmar efter positivt ältest. Och jag blev ju gravid :) så tappa inte hoppet! :)

God morgon! Jag är vaken och väntar på att min karl ska komma hem från jobb haha. Stackarn! Han vill nog helst att jag sover :D han har jobbat natt nu ett tag vilket han inte gör annars och har varit rätt groggy om dagarna så han vill nog bara vila... :D Nu får han komma snart så att vi hinner innan jag måste upp.

Tog ett test till nu och det var fortfarande glad gubbe och strecket ännu starkare. Det betyder väl att ägget fortf inte har släppt va? I värsta fall borde vi hinna ikväll? Då är han iaf ledig.

Tack för din berättelse! Jag behövde verkligen höra den!! Då hoppas jag att en gång räcker för oss också.
  • Sommaren12
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-28 23:49:17 följande:

Jag har också använt progesteronkräm, båda gångerna gick det rätt snabbt att bli gravid sen jag började använda den.

Jag får beställa det! Trodde det var sånt läkare skrev ut. Var smörjer du? Läste att man ska smörja där huden är tunnare. Känns lustigt att det skulle hjälpa haha.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-29 05:54:21 följande:

Nä ja va mer rädd att alla symtom sku försvinna.. Men tji gick ja.. har illamående from hell varje da.. spyr flera ggr per da nu sen en vecka tebax. ömma bröst blir jätte åksjuk I bil humöravöningar som heter duga.. oj va ja längtar t v12 för å se om d försvinner haha

tyvärr får ja int byta hon som gör ultra.. För d e bara hon i kommun som gör d.. G I S S A om ja e arg!!!

imorron ska ja å sambon på ul.. hoppas så att larven behagar visa ett hjärta som tickar när ja mår så här jävla as.. haha... nu om 2h har ja arbetsintervju.. hoppas sååå att ja klarar mj från å spy å hoppas att ja får jobbet. sku va så nice.. En fast tjänst nu kunde int komma lägligare.

Har nog missat lite här inne men har du fått veta något om hur det blir med op? Hoppas ni får se ett hjärta picka!
  • Sommaren12

Sambon kom hem och gjorde sin plikt haha :D Jag var dock tvungen att stiga upp direkt sen och iväg till jobb så jag hoppas inte alla simmare rann ut (sorry). Vet att man inte ska fundera på sånt men man gör ju det ändå...

Tror ni det e nån mening att ligga ikväll igen? Jag vet att det inte kan skada såklart men vet inte hur pungar fungerar haha, finns det nåt dugligt där inne när man redan legat på morgonen?

Svar på tråden Följas åt till ett plus!