• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-05-14 17:37:52 följande:

min gyn tyckte ja sku ta ett tidigt imon att ja äti pillren som kan påverka negativt..så ja ska se om ja får d via kommun eller om ja bokar privat..prata just me min gyn..hon sa att troligen så e ja i vecka 7..hon tror att mensen förra gången int va mens..utan bara nå fejk.. att efter som ja e på dag 23 idag så sku d int visa + redan nu..så kanske e redan 2 månader snart :-O hur häftigt e int d!!!  

Köp ett digitalt test med veckoindikator så får du ju svar där! Du får berätta sen din sambos reaktion! Så nyfiken haha! :)
  • Sommaren12
    ankmamma skrev 2018-05-14 18:55:26 följande:

Woow!! Stort grattis!!! :D kände på mig att du skulle få ditt plus snart!! :D Jag går in i V 23 imorgon, redan mer än halvtid!! Har mått väldigt dåligt fram till v21, hoppas verkligen att du slipper det!! ;) <3

Let it Rain skrev 2018-05-14 18:23:57 följande:

Gud så härligt!!! Grattis!

Själv går man in i v. 30 nu och det är banne mig inte långt kvar av den här graviditeten. Det har gått helt galet fort.

Oj va snabbt tiden går!! Här kämpar man på och ni är snart färdigbakta!
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-14 18:34:25 följande:

ja har ett hemma tar imorron bitti..men d står ju väl bara upp t 3 veckor? 

han blev no lite chockad..hade skrivit åt han tidigare att ja har nåt å berätta..så han va jätte nyfiken..men berätta då att ja vari ut å gått me en granne å hennes hund..(vi ha bara bott här 1 år å ja känner ingen) å prata om d..sen skicka ja bilden..å så kom d bara: e d där 100% nu då? hehe oj..men va roligt.. MEN HUR GÅR D ME DIN OP?!?!?!? d va liksom största bekymret..å om d e så att vi e i v7 nu...att d kanske kan bli december bebis.så han sa: "december..haha..jaha..men d va en konstit planerad bebis".hahaha.så ja han va no chockad.. ååh men så glad vart han..å ja lipa... what else liksom..

Haha men va härligt! Kul reaktion, det var exakt vad min sambo också sa ?Är du helt säker?!? haha. På nåt sätt så löser det sig säkert med axeln! Ja de testen visar nog bara tom 3 veckor men om du nu blev gravid denna omgång så lär det stå 1-2 veckor och är du gravid sen förra månaden så står det antagligen det största intervallet tänkte jag. :)
  • Sommaren12
    Let it Rain skrev 2018-05-14 19:37:42 följande:

Håller tummarna för att du ska få ett plus snart! <3

Saima17 skrev 2018-05-14 19:43:00 följande:

håller så tummarna att du e nästa på tur som postar en bild på ett stort fett +!!!!! <3

Tack tack! Jag kan ju inte göra annat än att hoppas detsamma haha! Fast det känns som det aldrig kommer hända. :/
  • Sommaren12
    Enmsik skrev 2018-05-14 22:33:10 följande:

Någon som är vaken och vill reflektera test. Ska testa med morgonurin imorgon men jag ser ju strecket.. dock tycker jag att det är på fel plats. Det är väl alldeles för nära kontrollstrecket. Någon som varit med om samma?...

Har ingen erfarenhet av de testerna (eller iaf inte fått plus på ett sånt) men tänker att vad skulle det annars va för streck?! Jag tror du är gravid. :) Men ta en koll imorgon med då. Spännande! :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-15 07:18:46 följande:

tog just indikator test.. 1-2.... guuu va skönt att gyn hade fel.. va så orolig att bebbe sku tagi skada av gulkroppshormonet. å så om allt går som d ska så kommer vi får en liten januari bebis <3 åh ja e så lycklig <3

Måste fråga, var första tanken när du vaknade i morse "Jag är gravid!" :)
    Det var min första tanke i flera veckor när jag vaknade haha. :D

Jag trodde nästan att det skulle va 1-2 veckor, du tog väl ett par tester förra omgången som var negativa? Lycka till nu!!

Jag kommer titta in här lite men jag har annars flyttat till en annan tråd. Känner mig lite ensam här när alla som va med i starten nu är gravida... 
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-05-15 08:30:28 följande:
    Ja tänkte: shit.. e ja faktisk gravid??? ja ha no drömt

Ja hann int ta tester förra mån.. fick mens..lr nån sorts mens.. Men ringde mvc nu.. hon sa att d e no stor chans att ja e i v8.. För ja borde int ha +a 4 dagar före mens.. Så imorron ska ja på ul å titta på minigrisen vår.. haha åh konstigt. okej va e d för tråd.. känner mj int ännu malplacerad men ja vet hur ja kände mj när vi försökte å man läste om alla som blev gravida.. Så tror ja å bara kommer kika in imellannåt..
    Fint att få kolla till knodden och reda ut det, men att du fick plus fyra dagar före mens är ju iofs inget ovanligt. 

Det gör mig inget att ni som blivit gravida kikar in här ibland men nu är det så få kvar som väntar på plus att det nästan blir lika många gravida som skriver, no offense. Jag har gått med i en sluten grupp här som ska följas åt precis som vi gjort. Det är ingen där som plussat ännu, känns rätt skönt med en "nystart" haha.
  • Sommaren12
    Enmsik skrev 2018-05-14 22:33:10 följande:

Någon som är vaken och vill reflektera test. Ska testa med morgonurin imorgon men jag ser ju strecket.. dock tycker jag att det är på fel plats. Det är väl alldeles för nära kontrollstrecket. Någon som varit med om samma?...

Har du tagit ett nytt test idag? :)
  • Sommaren12
    Lillefiddelin skrev 2018-05-15 09:15:23 följande:
    Kommer gärna till den gruppen jag med! Sitter här och väntar fortfarande på våran tur förr bebis..

Grattis tilll er alla som lyckats <3
    Jag skickar ett dig ett dm.
  • Sommaren12
    Enmsik skrev 2018-05-15 09:08:29 följande:
    Ja men såg blankt ut... konstigt.. får ta nya försök att göra en bebis ;)
    Trist :( När är bim? Det var ju ett tydligt streck på det igår liksom?!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!