• Fruadolfsson

Följas åt till ett plus!

Bim +11 idag, ingen tendens till att mensen kommer. Igår sexade jag o mannen till det, och efteråt så började tårarna komma, vet inte riktigt vad som hände. Men brukar aldrig börja gråta efteråt, haha. Förövrigt så hänger tröttheten i, skulle kunna sova i år känns det som.

• Fruadolfsson

Bim +13 idag... inga tecken på att mensen kommer. Pratade med kvinnokliniken igår, fick till svar att avvakta en vecka med att ta test. Och även att dom inte kan se såhär tidigt om det är en graviditet så det var onödigt att komma på undersökning. Så det är bara vänta o se.

• Fruadolfsson

Idag fick jag en väldigt ovälkommen julklapp... mensen kom i morse, inte så roligt. Men nya tag nästa gång och hoppas på det bästa!

God jul på er alla fina människor!

• Fruadolfsson

Efter denna period av mens så var den väldigt sparsam, och efteråt så har jag fått så mycket flytningar, aldrig haft det innan..... vad kan de bero på? Känner mig hela tiden så ofräsch när det nästan känns som om man har kissat på sig för att det är så mycket flytningar.

• Fruadolfsson

Mensen är slut för denna gång... denna period kom den i tid dock, och jag tänkte inte så mycket på att jag kanske är gravid, så antagligen därför den kom som den skulle. Men denna gång hade jag så fruktansvärt ont, ingenting hjälpte. Jag låg bara på soffan o grät av smärta. Men men, nu blir det nya tag och hoppas på det bästa. Även fast hoppet är mindre nu.

• Fruadolfsson

Hej på er alla!

Har haft en paus härifrån då jag har känt att det har blivit för mycket.

Nu har äntligen mannen insett att han måste göra sitt spermaprov för att vi ska komma längre i utredningen då det inte har tagit sig på egen väg ännu. Tror det gick upp för honom när vi förra veckan fick brev från landstinget om att vi kommer bli bortplockade från väntelistan om provet inte lämnas inom en månad.

Kan förstå honom att det måste vara riktigt jobbigt att lämna ett sådant prov för att sedan vänta på svaret. Han känner sådan ångest inför detta och jag försöker så gått det går att peppa honom och förklara att oavsett om det är fel på honom eller mig så kommer det finnas andra utvägar. Vi kommer lyckas med detta.

Hoppas ni alla har det bra här inne, har inte läst ikapp vad det är som har hänt!

Kram på er!

• Fruadolfsson
    Saima17 skrev 2018-04-10 20:17:59 följande:

Vi fick svar på sambons spermaprov idag.. Allt bra.. Alla mina prover e bra.. Men ja har ingen ägglossning.. Ska t kliniken på freda å kolla upp.. Kanske få nå som kickar igång.. Går privat för kommunalt vägrar dom hjälpa förrän d gått ett år fast vi vet va som e fel.. så jobbit

Vi går hos landstinget då det inte har hänt någonting för oss på 4 år, så vi har ju turen med att kunna gå dit. Hoppas du får någonting som kickar igång ägglossningen!
  • Fruadolfsson

Fredag den trettonde bjöd på mens... blir så besviken varje gång. Dock så är den väldigt sparsam nu, vilket är konstigt för det är typ som att den inte har kommit igång helt, så det kommer väl antagligen... :(

• Fruadolfsson

En undran.

Jag har nu haft mens sen i fredags, väldigt sparsamt dock mot vad det brukar va. Men fortfarande mens mens. Men jag har varit jättevarm under denna period, och nyss tog jag tempen och hade 37.9, brukar annars ligga på 37. Men jag känner mig liksom inte sjuk, men det kanske jag är ändå eller så är det något annat galet? Är det någon annan som också har haft så?

• Fruadolfsson
    Sommaren12 skrev 2018-04-17 08:06:49 följande:

Hur går det med mensen? Har också haft mer sparsamma ibland men då har det kommit igång ordentligt några dagar senare.

Den är nästan slut, nu är det bara det ?sista? som ska komma ut också. Men jag tycker inte att den har varit lika riklig som den brukar vara annars. För nu har jag inte behövt o byta skydd lika ofta som jag har varit tvungen till alla andra gånger.
  • Fruadolfsson
    Sommaren12 skrev 2018-04-17 11:21:26 följande:

Jag har bim på torsdag. Har lite vag mensvärk nu. Den kommer garanterat.Skönt att ha lite att sysselsätta sig med. Hoppas på bra svar på din mr. ja det blir ju extra drygt med väntan när man är hemma. Minns att det var pinigare innan barn. Nu är det full rulle med både jobb och hemma med barn och allt så dagarna går ganska snabbt. Det låter som lovande tecken du fått i alla fall. Hoppas det inte är kroppen som lurar utan att du har ett litet frö där inne :)Ok. Det är nog inget du behöver oroa dig för i alla fall. Nya tag nu då. När blir äl?

Äl blir den 2/5 enligt appen, så typ +- 3 dagar ungefär. Så det är bara vänta till den.
  • Fruadolfsson
    Sommaren12 skrev 2018-04-17 15:12:06 följande:

Oj det va ju ett tag till. Har du lång cykel?

Jo jag har ganska lång cykel, har ingen direkt koll på sånt längre.. tyckte att allting tog över när man skulle tempa o ta ältester. :(
  • Fruadolfsson

Maken lämnade spermaprov i torsdags, han åkte helt själv till rmc och lämnade det. Så stolt över honom. Nu på morgonen öppnade han upp sig och berättade att han är jättenervös över provsvaret, och det förstår jag verkligen. Vi pratade om det och jag sa de att det finns ju hur många andra tillvägagångssätt om det skulle vara så att hans spermier inte fungerar, och han säger att han har svårt att se det framför sig att skaffa barn på annat sätt än från honom. Att jag kanske kan få barn men inte han. Så om vi skulle använda oss av donerad sperma så skulle han inte tycka att det var hans eget, likaså om vi skulle adoptera. Det känns som att väntan på provresultatet kommer bli lång.. speciellt för hans del.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!