Anonym (Nina) skrev 2018-03-01 17:38:08 följande:
Jag fick barn i juni -17, och när mensen kom tillbaka så var den oregelbunden och lång cykel: 31, 31, 47, 39, 31, 39 dagar har den varit hittills.
Jag är 38 år.
Jo knasigt med appen, fast den räknar ju på mina förra långa cykler. Denna gång borde ju cykeln bli ca 28 dagar, så jag hoppas det rättar till sig!
Haha, jag är också myssugen, men känner mig lite stressad, för vi kan inte ha sex på beställning liksom.
Brukar du berätta för din man när du har ägglossning?
Jag brukar inte göra det, är orolig för att han ska få prestationsångest och att allt låser sig. Det har hänt.
Spännande med nytt jobb förresten!
Hoppas den håller på att rätta till sig då! Verkar ju som det om denna månadens cykel "bara" blir 28
En himla skillnad från dina föregående cykler då ju! Wiho! har du haft regelbunden cykel på 28 dagar innan din förra graviditet då?
Nä jag berättar inte, jag är som du säger rädd för att han ska få prestationsångest och att allt ska låsa sig. Men sen samtidigt så är det jobbigt att ensam känna stress. För man vill ju verkligen få till det och testar med äl test för att få reda på när det är som mest optimalt att mysa till det men sen samtidigt vill man inte tvinga fram myset bara för att man har äl. Min sambo är kolugn för han har ju ingen aning :p allt detta tar en himla massa energi. Men oavsett all stress som läggs på oss hade jag ändå inte kunnat berätta pga att jag vet att han hade fått prestationsångest..
Men sen tror jag att detta forumet lugnar mig lite. Det är skönt att kunna ventilera här inne för jag har inte berättat för någon i min närhet att vi försöker.
Kram!