• YaseminL

Följas åt till ett plus!

ankmamma skrev 2019-08-04 17:03:20 följande:

Då får vi se var du hamnar vid ultraljudet då! :) Jag mår bättre men känner mig jättegravid ändå, sååå trött och kan knappt tömma dotterns blöjhink längre, har jätteömma bröst och svullen mage x)

Nej jag ska göra de vanliga proverna (sköldkörtel, blodvärde osv), kub-proverna tas nog senare skulle jag tro! :)

Jag är också jättenervös inför kub-ultraljudet men känner mig ändå lugnare denna grav än förra! :)

Jag är nog mer nervös nu än förra. Vill detta så gärna! Men inte många dagar kvar till UL nu

Jag och några till har en sluten grupp på fb för bf mars bebisar. Är du intresserad att joina? Skicka ett pm med Mail isåfall kram!
  • YaseminL
    saijda skrev 2019-08-10 11:23:17 följande:

Nämen åh! Tack tack. Vad härligt att du är gravid igen <3

Jag har tyvärr inte Facebook men vi kan väl följas här?

Ja, det är helt underbart trots jobbigt med tröttheten och illamåendet nu i början men det brukar släppa runt v 13!

Ja såklart! Är inne här rätt ofta
  • YaseminL
    saijda skrev 2019-08-10 14:17:38 följande:

Åh förstår! Mår sjukt illamående också och tröttheten. Inte undra på att man mådde som man mådde.

Åh så bra! Jag är i vecka 6 (5+5) enligt den ena appen. Vet inte riktigt hur jag ska räkna :/ vilken vecka är du i?

Jag fick aldrig tillbaka mensen efter sonen född 2018, 28 november. Helammade honom tills 6-7 månader och ammar fortfarande rätt mycket. Men tror jag gick in i vecka 9 igår så 8+1 idag. Ska på ultraljud på torsdag för att fastställa vecka. Är så nervös!!
  • YaseminL
    Hejsvensan skrev 2019-08-10 12:11:25 följande:

Kanske syns bättre på den bilden :/
    Tyvärr får många spök på dessa.. dessvärre ser jag inget streck på ditt test. Mitt streck på detta var svagt men ändå tillräckligt tydligt. Blev dessutom en blå rand när det hade torkat dagen efter. Tror att det förklarar ditt negativa gravtest på cb digitala också.. Om du ändå tror att du är gravid skulle jag rekommendera dig att ringa vc för ett blodprov för att se hcg.
  • YaseminL
    Hejsvensan skrev 2019-08-12 12:31:19 följande:

På bilden borde man nu iallafall se strecket (samma test som innan) dock ser de völdigt smalt ut på bilden men är tjockare och blått i verkligeheten men det som syns på bilden är de starkaste av testet

Hoppas för din skull!! Jag som jobbar på apotek rekommenderar främst cb digitala eller predictor early. Digitala ger aldrig spök utan svart på vitt och predictor early ger heller aldrig spök! Som sagt cb testa tidigt är skit. Men skulle inte vilja säga att ditt test är positivt. Men är du som sagt var osäker - kontakta vc för blodprov / bm för gravtest.
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-08-13 15:18:59 följande:

Jag förstår det!! Gud va spännande! Om det stämmer så går jag in i v 10 imorgon. Ska till BM på första besöket på torsdag så får se vad hon säger också! :)

Absolut! Är gruppen hemlig? :) (förutom för medlemmarna då)

Åh spännande! Enligt mina uträkningar går jag in i v 10 på fredag men ska som sagt på ul på torsdag för att fastställa vecka. Ja den är hemlig! Vi är endast 15 stycken än sålänge. Skicka ett pm med din Mail kopplat till din fb så bjuder jag in! Kram
  • YaseminL
    Let it Rain skrev 2019-08-13 14:21:14 följande:

Idag är det ÄL+8 och jag har BIM den 18:e. Tycker att tiden går sååå långsamt nu. Känner dock ingenting, men det brukar jag iofs inte göra heller. :p

Alla mina pms-besvär försvann när jag plussade med sonen. Kände ingenting denna gången heller varken mensvärk, dåligt humör eller ont i bröstvårtorna som jag alltid fick innan mens förr.
  • YaseminL
    Rayray88 skrev 2019-09-08 01:10:36 följande:

Hej allihopa. Hoppar in här med er :)

Fick missfall i vecka 5 och ska nu försöka på nytt. Använder ägglossningstest för första gången och undrar lite hur det funkar. Skulle ni säga att ägget borde lossna imorn eller borde vi ha myst till det idag redan ?

Ägget lossnar olika fort hos olika människor. Skulle myst både idag och imorgon om jag var du jag blev gravid på första försöket med både sonen och bebis i magen. Är i v 12 nu och vi mös på både innan stegring, på stegringsdagen och två dagar efter stegring. Ta ett test ikväll så ser du om det inte är positivt längre. Är det inte det så har ägget släppt och ?dör? inom 24 h. Är der fortfarande positivt så har ägget inte släppt och kommer släppa inom en dag cirka. Vissa har stegring två dagar innan ägget släpper! Lycka till och beklagar missfallet.. kram!
  • YaseminL
    Malin9104 skrev 2020-01-26 10:49:54 följande:

Kan någon hjälpa mig med detta. Första gången jag testar med stickor. Jag tycker det ser ut som om jag hade stegring den 25/1 men den 24 fick jag maximal fertilitet den 24. Tror ni ägget har släppt på de 2 sista? Hur länge är ägget befruktningsbart?????

Hej Malin,

Ett ägg är befruktningsbart upp till ett dygn efter att det släppt. Vissa tar längre tid på sig att släppa ägget efter maximal ( jag är en av dom som kan ha stegring i två dagar innan ägget släpper ). Ditt ägg har troligtvis släppt på ditt tredje test men det är ju svårt att säga när om man inte regelbundet tar ältest. Jag kombinerade både cb advance digitala + billiga ältest som jag tog 3 gånger per dag för att få fram på ett ungefär när ägget släppte ( ett på morgonen ( cb digitala ) ett på förmiddagen, ett på eftermiddagen samt ett på kvällen. Spermierna lever i kroppen upp till cirka 5 dagar beroende på din miljö i slidan
  • YaseminL

[quote=80187432][quote-nick]Malin9104 skrev 2020-01-26 10:52:03 följande:[/quote-nick][/quote]

Det ser alltså ut som du haft stegring både den 24 och 25 vilket inte är helt ovanligt att ha, sedan har ägget släppt den 26

• YaseminL
    Malin9104 skrev 2020-01-27 10:41:52 följande:

Hej! Tack för svar! Det andra testet är taget kl 9 den 25 och den 3 kl 16 den 25 samma dag.. vi hade sex den 23 och på natten till den 26 så jag hoppas något av de har funkat. Jag hoppas ägget klarat sig i 24 h..

Det ser alltså ut som du haft stegring både den 24 och 25 vilket inte är helt ovanligt att ha, sedan har ägget släppt den 26

[/quote]

Då släppte ägget någon gång mellan 9 och 16 den 25 och ägget klarar sig alltid 24 h så det behöver du inte oroa dig över. Sen håller spermierna några dagar i slidan beroende på miljön som sagt så håller tummarna att det tar sig! Kram
  • YaseminL
    Anonym (Gäst) skrev 2020-01-26 20:06:44 följande:

Wow, GRATTIS! Använder monitorn för första gången denna månaden. Hur länge har du använt den? När låg du? På maximal och/eller hög? Hihi, är nyfiken å vill maximera mina chanser!

Har också använt CB fast deras ältest advance digitala. Plussade på första försöket med både sonen som är 14 månader samt bebis i magen som är beräknad om 1,5 månad. Låg på både hög och maximal, varje dag, tills att ägglossningstesten blev svaga igen.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!