Följas åt till ett plus!
Vilken lycka Grattis till er!
Vilken lycka Grattis till er!
Jag har lite problem! Jag har lyckats få svamp i underlivet för andra gången i mitt liv och ska köpa medel för att ta bort det idag efter jobbet. Men jag har ÄL nu i helgen!! Måste jag strunta i att ha sex på 1 vecka nu? Då missar vi ju ÄL! Kan man ha sex ändå eller kan killen få svamp då? Min kille trodde inte han kunde bli smittad så han vill att vi kör men jag blir orolig och det känns så ofräscht men vill ändå pricka in ÄL!! Varför skulle jag få det JUST NU?!?! :(
Håll modet uppe! Jag plussade med största dottern först på bim+13 och nin pojk bim+8 och trodde att jag bara var en sån som plussade sent. Men sen med minsta dottern blev det pluss på bim och senare har jag läst att hormonhalt kan variera för vaje gång.
Så länge inte mensen kommit finns hopp!
Bim-5. Känner nada som inte likaväl kan härledas till annat. Känner mig helt hundra på att det inte blir nåt denna månaden heller. Lika bra att ställa in sig på det för jag orkar inte fler besvikelser.
Gud nej! Tar inte illa upp alls. Jag hade ömma bröstvårtor i fyra dagar direkt efter äl sen försvann det. Hade jag varit gravid får jag för mig att det borde ha hållt i sig istället för att avta. Alternativt inte ömmat alls. Med dottern hade jag noll symptom och blev chockad av plusset fast det var planerat och jag hade gått och känt efter. Men då hade jag alltid ömma bröstvårtor kring äl och den gången hade jag plötsligt inte det. Inget jag reflekterade över då dock. Så jag har fått för mig att jag inte borde ha blivit öm alls eller tvärtom varit det hela tiden om jag varit gravid. Sorry för sjukt rörigt... Jag vågar inte tolka in nånting i det jag känner eftersom jag känt så mycket förr och ändå inte varit gravid. Orkar verkligen inte mer besvikelse just nu så jag ställer in mig på ogravid-läge. Annars är jag sjukt låg sen ett par dagar, känner att livet är meningslöst ungefär haha (alltså det tycker jag inte egentligen men jag har grymt negativa tankar just nu bara), magen har varit svullen som bara den i två dagar och enda sen äl har det dragit och molat lite grann där nere i magen. Men det är liksom inte första gången jag känner sånt och det talar ju för att det inte blivit nåt denna gången heller.
Oj va långt det blev :O
Gud, jag är helt skakig!
ja behöver int fundera längre <3
Tack ja ja ha no int kunna ta in d ännu. e lite rädd att imorron när ja tar digitalt med veckoindikator så e d negativt.. ja måsta berätta åt några av mina vänner som vet hur vi haft.. men nu vill ja bara att sambon ska ringa.. så klart idag måsta han va på en kurs över den stunden han eg sku ringa så nu ringer han 2h senare..så typiskt.varför just idag?!?!??! hahah.. konstigt nog så e ja redan sjukt hungrig..brukar aldri va hungrig nu när ja går hemma sjukskriven..men super hungri nu..å int nå dåligt humör alls idag..ska vänta å höra imorron va min gyn säger om ja ska fortsätta ta gulkroppshormonet. å imorron måst ja ringa bvc för å få en snabb inskrivning.. måst få blodförtunnande från å m v6.. å så måst ja se imorron va dom säger om min kommande operation.
åh ja längtar så tills vi ska få fara på ul..när brukar första va?
Mitt resultat :D
aaah hjälp!! tiden går så fort!! om 11 dagar e vi nere på 2 siffrigt innan vi har bf för vårt underbara bushjärta. 10,5 vecka kvar för mj att jobba. börjar få panik över vad som behövs hem.. har ni nånting som är ett nog no no som man int får glömma. Alltså nåt man int tänker på men behöver.. har koll på snorsug å febertermometer å bebis olja å zinksalva å sånt d vanligaste. (Ha dock köpt en digital som mäter pannan att man int behöver väcka bebis, blev rekomenderad på apoteket att den va bäst.) måst ja ha en t rumpan å? vilket märke av blöjor gillar ni å varför gillar ni d? mkt frågor nu men känns som ja har världens black out nu när d börjar närma sj mot va ja hadd koll på i början.. allt känns så spännande verkligt plötsligt
Tiden går så fort och samtidigt så sakta! Jag är i v 33 imorgon och denna tiden som är kvar känns som den kommer va drygare än hela graviditeten hittills, haha.
Jag har inga barn sen tidigare men angående termometern skulle jag rekommendera att ha en till rumpan också. Jobbar inom sjukvården och det är den garanterat säkraste metoden :) jag var med i början men blev gravid på försök nr 5, så var längesen jag var aktiv men har ändå följt tråden.
Visst bodde du i Norge? I Sverige kan man ju få ut gratis babyboxar med lite olika produkter i, flaskor och nappar, små blöjpaket och så.. har ni något sånt hos er? :)
Tänkte uppdatera här eftersom jag var med i tråden i början av året då jag väntade på att få ett pluss.
Den 15 oktober så föddes Lillasyster, tre dagar innan beräknat datum
Jag har just plussat! Hoppas det går vägen denna gång, fick ju ett tidigt missfall i juni.
Slutade med p-piller i dec 18 och hade regelbunden mens varje månad efter det med ca 28-30 dagar, blev sedan gravid i april men fick missfall i slutet av maj och blev gravid direkt efter det i juni och fick missfall Igen. I juli kom mensen som vanligt men i augusti kom den inte igång och fick bara färgade flytningar... i september kom den igång ordentligt till min stora lycka och tänkte att nu är kroppen återställd... 2 veckor efter ägglossningen i september trodde jag att äntligen är jag gravid igen eftersom mensen inte kom.... men nu 9 dagar efter bim och bara negativa tester har jag tappat hoppet om att min mens inte ens funkar som den ska?
Är det någon som varit med om något liknade?
tack så mycket <3
tänkte också det när det var ''mensen'' efter mf. Men att det blir såhär nu igen efter en riktig mens tycker jag är lite konstigt :/ var hos min barnmorska förra veckan och ska tillbaka imorgon för att ta ett nytt gravtest. Får se hur hon tycker att vi ska gå vidare om det är negativt
Jag har inte skrivit så mkt här på sistone. Har haft en väldigt omtumlande graviditet denna gång med blödningar (färskt blod) och stor oro. Första gången jag var inne på VUL såg de ett hematom i livmodern som hotade graviditeten. Var på nytt VUL idag i v. 9 och hematomet var tyvärr kvar. MEN vi kunde också se ett tickande hjärta. <3