• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Redigerar jag det inte så syns det knappt alls på bild. Syns i verkligheten men alltså jag vet ju att detta är typiskt spökstreck. Har fått liknande innan och då var jag inte gravid. :(

• Sommaren12
    Migas skrev 2018-02-06 10:05:51 följande:

Vad är det som gör det till ett typiskt spökstreck och inte till ett väldigt svagt tidigt streck? 

Tidiga plus brukar ha mer tydliga konturer, detta är mer skugga, ser ju dock tydligare ut när man redigerar det. Annars vet jag väl eg inte men det är så vanligt att man får såna här streck på cb och så är man ändå inte gravid. Vi får väl se, känner mig inte så hoppull längre. :/
  • Sommaren12
    Migas skrev 2018-02-06 10:31:34 följande:

Aha ok, men brukar inte spökstreck också vara gråa. Jag tycker att ditt såg ut att ha lite färg men det kanske är en bieffekt av redigeringen det med  

Vilka test är bra test som inte brukar ge en massa spökstreck? Tänkte jag skulle beställa i veckan, jag har bara ett CB hemma som jag köpte ett två pack av i höstas. 

Jag tror det mest är cb som ger spök. Väääldigt vanligt där. Kronan har ju Predictor early som inte ger spök. Sen babyplan och RFSU har jag hört är bra med.
  • Sommaren12
    minipeach86 skrev 2018-02-06 10:34:50 följande:

Tack för era svar tjejer!! Usch beklagar ditt utomkvedes i december Emhy89 måste varit helt fruktansvärt!! =( Och inte nog med smärtan och skräcken i själva upplevelsen, att dessutom behöva förlora en äggledare. Jag har aldrig varit med om en cysta som spruckit och aldrig känt ÄL så jag vet inte hur det känns.. har inget att jämföra med =( Aldrig fått + heller. Har tänkt testa på torsdag morgon om inte mensen kommer imorgon på BIM. Om det skulle visa sig att jag skulle vara gravid (vilket känns så overkligt att jag knappt kan tro eller skriva det) och det fortfarande känns likadant så ska jag ta ditt råd och höra av mig och be om att kollas upp. Om det är utomkvedes - stannar liksom graviditeten av då och hormonet ökar inte som i vanliga fall eller..?

Sommaren12 vad sjukt att du känner likadant! Och att vi har samma BIM =) Beklagar även det du var med om med cystan och äggledaren som fick tas bort =( Måste varit vidrigt. Och sen kan jag tänka mig att oron finns i bakhuvudet att något liknande ska hända andra äggledaren när man bara har en kvar. Mina tankar har hunnit skena lite nu sedan igår då jag inte längre kunde bortse från känningarna.... hehe. Såg att du fått svagt + eller spökis idag men ge inte upp! Du skriver ju själv att du förmodligen är låghormonare och fick neg strax innan BIM förra grav, hoppet lever ända fram till mens =) 

Jag vågar knappt säga det men min temp är fortfarande hög och till och med lite extra hög sedan igår, vilket den inte varit så här nära BIM innan... idag är ÄL+13 och tempen har som längst hållit sig till ÄL+11 innan den dippat tidigare. Hoppas jag inte jinxar nu när jag "säger detta högt"! Vill sååå gärna att det ska ha tagit sig! Och satt sig på rätt ställe ;) 

Åh hoppas verkligen det har tagit sig för dig! Mäter du tempen med sån basaltermometer på morgonen eller är det vanlig temp du stämmer av lite då och då?

För min del är jag nu rätt säker att det är mens på ingång. Börjar få vanlig mensvärk så det är säkert det nu. Håller tummarna för dig!!
  • Sommaren12

Minipeach: såg nu att det var NC du har. En fråga om det: tar det lång tid att tempa på morgonen? Jag hade en p-dator förut, funkar ju principiellt på samma sätt men man ser inte kurvorna och så. Men den jäkla termometern fick jag ha i truten tog ju ibland typ 5-10 min innan den pep! Störigt.

• Sommaren12

Jag ger upp denna månad officiellt. Blodiga flytningar nu så får väl bara ta och gråta över lite glass ikväll och ta nya tag sen. Känner mig så lurad av min kropp, once again, men är kanske för att jag varit sjuk då som jag fått massa "tecken". Fan! Varför kan man inte bara sluta analysera allting? Jag säger ju åt mig själv varje gång att inte göra det men så gör jag det ändå.

Nåja, kan jag dricka lite vin till helgen då och äta råbiff som jag gillar. :P

Lillefiddelin skrev 2018-02-06 14:00:14 följande:

Mens idag, en dag innan BIM så antar äl var lite tidigare än jag trodde. hoppas ni andra har större tur <3

Fasen då! :( Då är vi synkade du och jag nu då. Fick ju också mens nu en dag tidigare än beräknat. När räknar du med nästa bim?

Vi borde ha en bim-lista?!! Jag håller inte riktigt reda på er alla.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-02-06 11:23:54 följande:

Hmm fick min mens en da sen den här mån.. Brukar ha 3 dar m mkt. Nu var den jätte sparsam å bara 2 dar.. Nå man borde oroa sj för!? Ska å ta sköldkörtelprov då ja misstänker hypoteros pga att ja somnar ca 20 på kvällarna till 9 på morron.. Å e ändå trött.. Men att mensen ändrat så skrämmer mj lite.

Tror inte det är något att oroa sig för att det händer en gång. Skulle din menstration fortsätta gå bananas så kanske det är något att kolla upp. Men att mensen blir kortara/längre/kraftigare nån gång ibland är nog inget lustigt.

Bra att du kollar sköldkörteln!
  • Sommaren12
    minipeach86 skrev 2018-02-06 23:43:52 följande:

Förstår inte, skrev ett svar på de här kommentarerna innan och jag såg hur det kom in i tråden efter att jag skickat, men nu verkar det borta..? Försöker knåpa ihop någorlunda samma svar igen då! Förvånad

Tack snälla, hoppas och håller mina tummar också vill ju så gärna! Men samtidigt går jag med en overklighetskänsla att jag inte ens kan föreställa mig att det skulle kunna hända oss "på riktigt" liksom. Som att det bara är något som händer andra och som man ser på film. 
    Ja jag kör med NC och tycker det är toppen! Enkelt och snabbt, tycker det brukar ta runt 30 sek kanske men såg någon annan skriva att det kan ta en minut. Tycker det går snabbare tills min piper men säg 30-60 sek då så har vi garderat oss =) Sedan tjoff in i appen så får man upp sitt fina diagram sedan. 
    Beklagar att din mens kommit =( Usch det går inte att värja sig mot besvikelsen. Men tack och lov reser vi ju oss upp varje gång och rätt som det är börjar det närma sig ÄL och nya tag... hoppas på nästa cykel för dig!
    Migas skrev 2018-02-06 13:10:31 följande:
    Tack, såg nu att en årsprenumeration inte var mycket dyrare än att betala månadsvis i ett halvår och då får man dessutom köpa en termometer separat (om man inte köper gåvopaketet), så absolut värt att fundera på  Vad är det som gör NC bättre än de gratis alternativen? Vad är det man betalar för liksom? 

Jag är inte vaken så mycket och är inte uppe ur sängen, om jag inte går på toa, så att då borde det alltså inte påverka så mycket. 

Såg förresten att din temp hade hållit sig högre än tidigare närmare BIM så hoppas att det betyder att du får ett plus denna månad  
    Jag har bara testat NC så kan tyvärr inte uttala mig om några skillnader eller jämförelser med gratis-apparna! Men jag tror NC är den enda temp-app som är godkänd som preventivmedel pga sin bevisat säkra algoritm. Och sedan så tycker jag designen är fin och ren, bra diagram och kalendrar osv, och man får små peppiga meddelanden med jämna mellanrum med alltifrån beröm för att man varit duktig på att tempa ofta på sistone eller påminnelse om var i cykeln man befinner sig, vad man bör tänka på osv. 
    Ååh tack tack tack, nu väntar snart eldprovet att se om tempen fortfarande är hög imorgonbitti! Sådan skräckblandad förtjusning varje morgon när det närmar sig "måldatum"... håller tummarna =) 

Ja det är ju så att man lever lite i tvåveckors-cykler. När mensen kommer blir jag SÅ deppig. Har gått och lagt mig tidigt två dar i rad nu för att slippa va vaken och tänka på det. Men nu är mensen i full gång här och jag har nog lagt den här månaden bakom mig känns det som. Blickar framåt mot nästa period! Idag ska jag på intervju nr 2 på ett jobb jag sökt. Jag är osäker på om jag vill ha det men om jag tar det så har jag bestämt mig för att skjuta lite på bebisverkstaden. Kanske nya tag igen i sensommar. På ett sätt skulle det va skönt med en liten paus från det här, gå med i en löpargrupp och kanske boka en träningsresa. Typiskt sådant jag skjuter på nu då en graviditet skulle komma i vägen för de sakerna. 

Har du testat än? Idag är väl bim? Så spännande. Ingen mens i sikte alltså? :) Håller tummarna och förstår precis den där overklighetskänslan.
  • Sommaren12
    Meej skrev 2018-02-07 20:30:20 följande:

Åh, din kurva är också så där fint zickzackig! Så brukar min kurva också se ut :) Nu är jag dock dunderförkyld och även om jag inte har feber så ser jag ju att det påverkar min kurva. Det är väldigt intressant!

Ja förresten hur funkar det, ni som tempar, fuckar man upp allting om man får feber?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!