Följas åt till ett plus!
Orkade inte vänta! Hade ett digitalt hemma :D
Orkade inte vänta! Hade ett digitalt hemma :D
Hej alla!
Hoppar in här i tråden då vi precis börjat försöka bli gravida. Alltid roligt att följas åt och kunna delar med sig av tankar och funderingar.
Jag har tre barn redan och min sambo och jag har en dotter på 5,5 månad. Vi har precis tagit det srora fina beslutet att vi vill ha en till bebis lite tätt. Har precis haft ägglossning och nu väntar vi med spänning till BIM. Räknar ändå med att det ska ta ca ett halvår innan det tar sig. (Har tagit ett halvår alla tre gångerna för min kropp.)
Hörrni, tidiga gravtester. Är det ett måste att ta de på morgonen tycker ni? Vet att det är tidigt men jag kan inte hålla mig haha och vill testa ikväll. :D Är på bim-4 nu. Är själv hemma ikväll och hade varit mysigare att göra det nu i lugn å ro än i stressen iväg till förskola och jobb imorgon på morgonen. Men är det kasst med kvällsurin? Har hållt mig i några timmar nu, tänkte vänta till 21. :D
Planer haha... Lär ju säkert inte va nåt men jag har mått lite illa från och till. Spydde igår och fick upp kräk i munnen idag. Är ju dock sjuk med fast inte influensa, snarare dunderförkyld men det kanske kan göra en illamående med. Brukar aldrig må illa annars liksom.
Tog ett test nu. Väldigt negativt. :( Nya tag nästa månad.
Men än är ju inte bim, och än har inte mensen kommit!
Inte ge upp riktigt ännu!
Jag har bim om 7 dagar, efter mina ägglossningskänningar..
Säger som en skrivit tidigare, det är fortfarande tidigt! Kommer du ihåg hur svagt mitt första var? Det var på ÄL +12 så jag hade inte plussat innan det även om jag testat..
Håller tummarna för dig!
Ni som är tidigt gravida, hur är era flytningar? Jag har fått lite för mig ovanliga flytningar sen några dagar men det är inte rikligt. Påminner om äggviteflytningarna jag får vid äl fast mer trådiga och vita än genomskinliga.
Måste analysera sönder allt. :D
Satte mig imorse och ringde för att boka tid till gyn..blev avfärdad, fick inte förklara vad jag ville ha hjälp med och om detinte gällde undersökning i samband med preventivmedel samtal så fick jag vända mig åt annat håll typ (ringde mvc) . Känner mig lite låg efter det, allt detta har ju blivit ett känsligt ämne nu. Vill ju bara ha en koll och prov på pH-balans mm så jag vet att det inte är nån svamp eller liknade i underlivet som kanske försämrar chanserna.
Nu kommer en fråga till er som varit gravida.. jag har BIM på onsdag och har i flera dagar haft känningar i höger ljumske, det drar, strenar och sticker lite liksom. Jag skojade med min man för redan en vecka sedan typ om att "om det finns en blivande bebis härinne så sitter den HÄR" och så pekade jag på en punkt ned mot ljumsken. Tänkte inte mer på det då, bara noterade att nåt kändes liksom. Igår och idag har känslan blivit tydligare och idag har jag även lika tydlig känsla på höger sida av ryggen nedtill, alltså "mittemot" ljumsken. Som att jag har ett rör rakt igenom. Jag som först tänkt att det inte tagit sig alls denna månad, har inte ens köpt några gravtester, blev plötsligt fundersam över utomkvedes.. tänk om det satt sig något på tvären i höger äggledare och att det är det som strålar?
Någon som känner igen känslan..? Och att det bara är på ena sidan (höger för mig)?
Bim-1 idag. Tog ett CB early på morgonen nu. Använder eg inte deras test men hade det liggandes så kunde inte låta bli. Fick ett väldigt svagt plus, syns knappt, så ett typiskt spökstreck skulle jag tro. Har fått spök på de förut. Så nu ger jag upp och inväntar mensen. Har haft lite mer känningar i tjejmagen så den kommer säkert imorgon. :(
Inte ska du ge upp än! Håller tummar och tår på att du bara är låghormonare! :)