• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2017-11-08 09:11:35 följande:

Okej.

Du har inte slutat med p-medel eller så nyligen?

I början av oktober. Å då hade min mens vari så den kom exakt rätta dagen då :)
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2017-11-08 09:11:35 följande:

Okej.

Du har inte slutat med p-medel eller så nyligen?

Såg nu att enligt appen så ha min mens flyttats fram t 21a..men ska se nu då hur d blir.. E glad att d e äl nu.. Trodd min kropp hadd hoppa över d :)
  • Saima17
    Let it Rain skrev 2017-11-08 09:37:08 följande:

Visst kan det, men då brukar man rekommendera ett tillskott av progesteron för att ägget ska hinna fösta vid en graviditet.

Min mens hoppa från 19 till 21a ist.. Så har då 14 dagar mellan :)
  • Lillefiddelin

Min menscykel är ju lite knasig och oregelbunden, enligt app ska jag ha ÄL idag men testat i tre dagar utan nån höjning på testen. Fortsätter testa och ska bli spännande att se när det sker (första gången jag testar äl)

Håll tummarna för oss nu! Fjärde försöket. Hoppas det går vägen..

• Let it Rain

Åh, jag blir så less. Ingen LH-ökning enligt stickorna. Däremot ytterligare en hög fertilitet-dag säger monitorn. 6:e dagen med det nu, så jag börjar ge upp hoppet om ägglossning...

• Saima17
    Let it Rain skrev 2017-11-08 11:59:46 följande:

Åh, jag blir så less. Ingen LH-ökning enligt stickorna. Däremot ytterligare en hög fertilitet-dag säger monitorn. 6:e dagen med det nu, så jag börjar ge upp hoppet om ägglossning...

Alla stickor visa neg i typ 2 veckor när ja hade tänkt att ja sku ha haft äl.. Men sen vart den ytterligare en vecka innan d visa positivt idag..Så imorron kommer karn hem så då blir d fart på :-P
  • Anonym (Gabbi)
    ankmamma skrev 2017-11-08 09:33:11 följande:
    Jag har haft typ 7-8 dagar mellan äl och bim så det kan vara kortare också! :)
    Om man har under 10 är det osannolikt att ett ägg hinner fästa, så då brukar man behöva hjälp för att förlänga lutealfasen. Om din lutealfas är så kort borde du köpa progesteronkräm för att förlänga den. 
  • Saima17

japp..äntligen..känns faktiskt bra..sa åt sambon att imorron har vi bråttom hem då ja hämtat han Skrattande Flört hoppas verkligen d tar nu å int bara för oss..utan för er andra å :) 

int jätte bra bild men d syntes bättre irl..snart blir d å köpa en bunt me gravtest då ist för äl test..hoppeligen.. Skrattande

• MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-11-08 15:24:29 följande:

japp..äntligen..känns faktiskt bra..sa åt sambon att imorron har vi bråttom hem då ja hämtat han   hoppas verkligen d tar nu å int bara för oss..utan för er andra å :) 

int jätte bra bild men d syntes bättre irl..snart blir d å köpa en bunt me gravtest då ist för äl test..hoppeligen.. 

Heja heja! Hoppas inerligt att det tar sig för er och oss andra här!
  • MammaMia1012

Tjejer vad tror ni? Idag har flytningarna helt bytt karaktär från vattniga till lite klibbigare och vitare (förlåt för mycket info) jag har definitivt känningar i tjejmagen. Jag är på dag 13 av 27 och enligt appen så har jag ägglossning idag. Det borde stämma, eller hur?

Har sexmessat mannen för att få igång honom inför kvällen :-0 haha.. brukar inte behövas men kan inte skada! Håll tummarna nu <3

Svar på tråden Följas åt till ett plus!