• Lillefiddelin

Följas åt till ett plus!

Skönt att höra om din Äl Saima! Hoppas på resultat då ni har chansen när mannen är hemma nästa gång :)

Uppdateringen från mig är väl sisådär här just nu, läser varje dag men känns emellanåt som om jag liksom bara inte orkar prata om denna längtan, jag tänker hela tiden ständigt på den och måste hindra mig själv för att inte ta upp det varje vaken sekund med mannen. Ni förstår antar jag? Ibland känns det som detta tagit över mitt liv.

Jag har barn sedan tidigare förhållande och aldrig haft problematik med att bli gravid. Har missfall och lyckad graviditet bakom mig som gått riktigt fort. Med min nya så är det försök efter försök utan ett enda plus.. börjar bli orolig över att nåt kanske inte fungerar. Vet inte om jag vågar lyfta det ämnet med honom, han har ej barn eller lyckade försök bakom sig sedan tidigare relationer. Känns känsligt.

Har äl idag iallafall och vi har myst ordentligt så får väl hålla tummarna..

• Lillefiddelin
    Sommaren12 skrev 2018-02-01 12:26:15 följande:

Rätt tidigt med bim-6 att testa så ge inte upp än!

Jo det vet jag såklart.. men hade en känsla att det inte tagit denna gång då jag ej haft äl flytningar alls och inte känt av någon äl (även om jag hade positivt äl test)

Nån av er som bokat in gyn bara för att kolla in statusen där nere liksom ? Vet att jag har god fertilitet osv sen tidigare graviditet, men har märkt att min pH-balans där nere verkar vara väldigt sur. Har prövat receptfria läkemedel men får bara gryniga flytningar efter behandling, sedan är det bra och kanske lite torrt i några dagar innan jag upplever samma problem igen. Ska nog ringa imorgon. Kan man passa på att fråga om hjälp med annat? Vad finns det för hjälp att få av gyn INNAN man söker om hjälp som par? Har inte försökt i ett år än så sådan hjälp får vi nog vänta med ju. Inne på försök 5
  • Lillefiddelin

Satte mig imorse och ringde för att boka tid till gyn..blev avfärdad, fick inte förklara vad jag ville ha hjälp med och om detinte gällde undersökning i samband med preventivmedel samtal så fick jag vända mig åt annat håll typ (ringde mvc) . Känner mig lite låg efter det, allt detta har ju blivit ett känsligt ämne nu. Vill ju bara ha en koll och prov på pH-balans mm så jag vet att det inte är nån svamp eller liknade i underlivet som kanske försämrar chanserna.

• Lillefiddelin

Uppdaterar inte så ofta (försöker sluta övertänka allting) men följer er och tittar in regelbundet tjejer!

Försök 7 här då vi träffat rätt på äl. BIM+1 idag, var faktiskt duktig denna gång och vänta tills bim dagen innan jag testade mig. Så negativt. Blankare test är nog svårare att finna.

Men ingen mens. Känner mig fånig som hoppas nu än, tänker att jag är låghormonare, plusset kommer säkert senare i veckan osv... grejen är ju den att min mens har varit som en klocka i flera månader, kommit på dagen liksom. Men hade säkert ingen äl denna månad bara därför och så kommer den försent.. aja.

• Lillefiddelin

Vill bara lägga mig under en sten å försvinna nu..

BIM +6/7 idag nånting .. mensen var en klocka innan som sagt.. Ingen mens än, inga känningar på mens MEN så jävla toknegativt på alla test. Tog early test idag på morgon kisset. Helt blankt. Jag vill bara tjuta.

Värsta av allt är att jag känner mig så gravid. Jag mår exakt som jag gjorde mina tidigare graviditeter, är hispig, virrig, luktkänslig, har en rastlöshet i kroppen samtidigt som jag är heltrött. Kan man bli skengravid? Orkar inte detta, mår psykiskt dåligt och detta börjar påverka så mycket..

• Lillefiddelin
    Saima17 skrev 2018-05-10 19:47:28 följande:

E du låghormonare så att d kanske tar längre att få +?

Ingen aning, försökte inte aktivt bli med barn förra gången så hade inte koll på vilken vecka jag var i när jag testa, men var nog iallafall 2-3 v försenad mens..

Ingen mens idag heller, suck. Vaknat inatt med panik, helsvettig osv. Hållt mannen vaken, varit ledsen och såå känslig. Visste inte var jag skulle ta vägen bara för att känslorna var överallt..

Alltså detta är ju bara tufft nu. Tänkte testa mig om en vecka igen om mensen inte kommer, är väl ingen idé att testa varenda dag och bara riskera att bli mer besviken
  • Lillefiddelin

Min mens var över en vecka försenad men nu i helgen kom den förbannade mensen. Vad jag tjöt när jag satt å torka blod.. vill ju ha bebis och hade fått upp hoppet

• Lillefiddelin
    Sommaren12 skrev 2018-05-15 08:46:31 följande:

Fint att få kolla till knodden och reda ut det, men att du fick plus fyra dagar före mens är ju iofs inget ovanligt. 

Det gör mig inget att ni som blivit gravida kikar in här ibland men nu är det så få kvar som väntar på plus att det nästan blir lika många gravida som skriver, no offense. Jag har gått med i en sluten grupp här som ska följas åt precis som vi gjort. Det är ingen där som plussat ännu, känns rätt skönt med en "nystart" haha.

Kommer gärna till den gruppen jag med! Sitter här och väntar fortfarande på våran tur förr bebis..

Grattis tilll er alla som lyckats <3
  • Lillefiddelin
    Sommaren12 skrev 2018-05-28 10:04:26 följande:

Jag märker ju på kroppen att träningen har gett resultat. Byxorna sitter lösare, magen putar inte på morgonen och nyckelbenen har kommit fram. Men har så svårt att bortse från vågen. :/

Ja jag har ju fått positivt varje månad. Detta är första gången så antingen är äl ovanligt sen eller så har jag ingen denna månad. Vore första gången isf. Vad är eg syftet med gulkroppshormon? Förlänga lutealfasen eller stimulera äl? Jag har ganska kort lutealfas numera, det oroar mig lite ibland. Tror samtidigt inte den räknas som för kort, 11-12 dagar?

Tänk inte på vågen! Mät dig ist, vid arm/bröstkorg/midja och lår. Sen bestämmer du ett datum i månaden att prova vågen, det hjälpte för mig för att minska stressen över att de stod still på vågen..

En fråga från mig tjejer ! Hade ont som tusan i livmoder/äggstockar igår, skippar äl test denna månad då jag stressat så mycket över allt detta innan.. men har inga direkta äl flytningar. Enligt app så är äl på ons. Kan man få ont innan ägget släpper ? Vi sextade till det med och kände tydligt att vi inte kunde köra på som vanligt liksom, min livmodertapp var låg och känslig så det stöttes i några ggr i den. Inte skönt.
  • Lillefiddelin

Ger upp denna månad tror jag.. hade äl smärta i söndags, men inga andra äl symptom, vi sexade till de då iallafall.

Nu ska jag ha äl idag enligt app men har lotionsflytningar. Så haft sex en gång när äl kanske var och nu är nog ögonblicket förbi om man säger så. Vi får se vad som händer

• Lillefiddelin
    Sommaren12 skrev 2018-06-10 21:28:16 följande:

Hörrni. Jag har bestämt mig för att lämna denna tråden nu. Det har ju varit en liten resa för oss som hängt med från början men alla ni ursprungliga är ju gravida nu och jag känner mig rätt ensam på nåt sätt. Glädjs så med er men det känns just nu lite jobbigt att hänga här med diverse graviduppdateringar.

Jag överväger även att avsluta bebisverkstan snart. Jag känner att jag börja nå botten av vad jag orkar med och eftersom sambon inte heller är den mest peppiga på barnfronten så är det ett tungt lass som jag mycket drar runt på själv i tystnad. Jag är rädd för att bli deprimerad. Detta tär något enormt på mig. Jag ska ge det några försök till men blir det inte plus innan årets slut så ser jag mig besegrad och får försöka hitta ro i att njuta av livet så som det är, med en fin man och en underbar dotter.

Ni som försöker få till era plus, lycka till!!

Saima: jag är så glad för att du har ditt frö i magen nu. Lycka till med allt!

Lycka till ni andra också, kram på er!

Känner med dig. Varit i denna tråd sedan förra sommaren/hösten nångång nu, utan nån framgång på våran front här hemma. Ännu ett negativt test denna månad, som så många månader innan. Funderar på en ny tråd eller liknade. Vet inte. Eller paus. Känns som att jag bara väntar på att hösten ska komma så vi sen kan börja söka hjälp.
  • Lillefiddelin
    Anonym (~_~) skrev 2019-03-19 20:36:04 följande:

Hej hur går det för er här?

Själva har vi inte lyckats ännu och håller på med fertilitetsutredning

Har också pågående utredning, blodprover (på båda) såg normala ut. Väntar på svar på spermaprov och jag gör spolning av äggledare nästa vecka. Hur ser de ut för er?
  • Lillefiddelin

Hej alla! Vi kämpar än, påväg mot ivf. Varit med sedan trådstart. Har hittat hälsofel och massa problem på oss under utredning som måste tas hant om först.. grattis till er alla som lyckats!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!