saijda skrev 2017-11-25 08:20:57 följande:
Funderar på att köra på ÄL tester denna gång - har någon använt sig utav det och vart har ni köpt dem isf? :)
Jag har använt en Clearblue-monitor som jag köpt teststickor till (testar även för graviditet). Den är dock rätt dyr:
www.graviditetskollen.nu/produkter/clearblue-fertilitetsmonitor/clearblue-fertilitetsmonitor-advanced&utm_source=pricerunner&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_medium=cpc&utm_campaign=Clearblue%20Fertilitetsmonitor
Sen måste man även köpa teststickor till den för ca 400 kr/förpackning med 20 fertilitetsstickor + 4 graviditetsstickor till. Jag har dock sett det som att man slipper springa och köpa gravtest. Det positiva med denna är att den detekterar även östrogenökning och således flera dagar innan ÄL när du har hög fertilitet, samt när den är max (LH-ökning/ÄL på gång). Dessutom slipper du tyda testerna och låter monitorn göra arbetet åt dig.
Du kan dock komma undan med det betydligt billigare om du står ut med vanliga enkla billiga ÄL-tester som du tyder själv. Testlagrets ska vara de bästa har jag hört (aldrig testat dem själv dock).