• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Frassex
    smulis85 skrev 2017-10-16 16:05:10 följande:

Hej hoppar in här i novembertråden då äl verkar bli uppskjutet några dagar precis som förra månaden "börjar bli trött på detta"

2:a försöket efter mf i augusti. Men 21:a försöket om man räknar de innan. :(

Kört cb digital äl test med dubbel hormon men verkar inte vara så jätte bra för min del då jag fick blinkande gubbe 7 dagar innan fast gubbe förra månaden och nu denna månad är inne på dag 5 med blinkande gubbe.

Varför är det inte bra med blinkande gubbar i flera dagar? Jag tänker att man borde va fertil alla de dagar då pga östrogen ökningen? Eller tänker jag fel?
  • fyrapunktnoll

Hoppar in här från oktobertråden. Idag kom mensen på bim+1. Hoppades in i det längsta på att testen hade fel. Hoppas på bättre lycka i november.

• smulis85
    Frassex skrev 2017-10-16 17:11:00 följande:
    Varför är det inte bra med blinkande gubbar i flera dagar? Jag tänker att man borde va fertil alla de dagar då pga östrogen ökningen? Eller tänker jag fel?
    Mest för att jag blir stressad så är de inte bra för mig. Man är ju tyvärr inte fertil mer än själva ägglossningsdagen men eftersom spermierna kan leva några dagar däremot brukar man oftast säga att de bästa är att sexa 2 dagar innan och fram till ägglossningsdagen. Tror inte så mycket då på 7-8 dagar innan ;)

Men som sagt mest för att de blir stressande för mig att veta ska jag sexa nu eller vänta då är de bättre att bara sexa när man vill och sedan när l testet får fast gubbe som de andra cb digital äl testet utan blinkande gubbe ;)
  • Nor113

Hoppar väl in här jag med. Äntligen känner sig sambon ?redo? Vi har ett missfall bakom oss för 8år sedan där fostret hade dött i vecka 7 men upptäcktes först i vecka 17. Idag kom mensen så nu väntar vi ivrigt till ägglossning. Tur attde är kul stt träna på att ligga också ????

• PowerL

Mensen är nu slut.

Inväntar ÄL som väl bör komma inom 14 dagar gissar jag.

Tar ÄL-test nu varje dag

Hur går det för er andra? Inväntar ni ÄL eller BIM?

• alvinojuliansmamma

Så fundersam. Min mens kom i fredags, blödde rikligt fre natt och lö dag, typ ingenting söndag och måndag liiite rosa när jag torkar mig. Brukar ha störtblödning två dagar och sedan mindre blödning till dag sju och sedan är den slut. Men nu är den alltså nästan heeelt slut redan på dag 4 (idag måndag). Plus att jag tar det här testet ikväll. Fattar ingenting. Tycker inte att det är ett typiskt cb spökstreck fast det kan ändå vara det...

Erfarenheter?? <3

• kna1

Jag har oxå använt de där testen och tkr de är lite jobbiga för man ser ju typ alltid konturerna av de andra strecket (alltså ett pluss) så man blir lite lurad tkr jag :(

Men vänta några dagar och testa igen för att vara säker!

• Eps1106

Jag hoppar in här också! Har enligt NC BIM den 1/11, men inte fått min ägglossning ännu (beräknas imorgon av NC), och kör inte ÄL-stickor eftersom jag tycker att det borde räcka med appen.

• Frassex
    smulis85 skrev 2017-10-16 21:41:01 följande:

Mest för att jag blir stressad så är de inte bra för mig. Man är ju tyvärr inte fertil mer än själva ägglossningsdagen men eftersom spermierna kan leva några dagar däremot brukar man oftast säga att de bästa är att sexa 2 dagar innan och fram till ägglossningsdagen. Tror inte så mycket då på 7-8 dagar innan ;)

Men som sagt mest för att de blir stressande för mig att veta ska jag sexa nu eller vänta då är de bättre att bara sexa när man vill och sedan när l testet får fast gubbe som de andra cb digital äl testet utan blinkande gubbe ;)

Förstår vad du menar med stressen, man förväntar sig en fast gubbe efter två dagar. Jag trodde däremot att man är fertil, alltså att spermierna då kan överleva ngr dagar i väntan på ägget även om sannolikheten för befruktning är mindre än om du har sex dagen innan eller samma dag som äl.

Jag spar mina digitala nu då jag inte ens får spök på billiga stickor från graviditetskollen än, så känns som att äl är lååååångt borta om den ens kommer denna månad, bara frustrerande att se den där blinkande gubben.
  • kna1

Jag fortsätter vänta och vänta här borta... Hade BIM idag, ingen mens men fortfarande normalt om den kmr imorn också. Tänkte ta ett test imorgon bitti..

Svar på tråden BIM november 2017