smulis85 skrev 2017-10-16 21:41:01 följande:
Mest för att jag blir stressad så är de inte bra för mig. Man är ju tyvärr inte fertil mer än själva ägglossningsdagen men eftersom spermierna kan leva några dagar däremot brukar man oftast säga att de bästa är att sexa 2 dagar innan och fram till ägglossningsdagen. Tror inte så mycket då på 7-8 dagar innan ;)
Men som sagt mest för att de blir stressande för mig att veta ska jag sexa nu eller vänta då är de bättre att bara sexa när man vill och sedan när l testet får fast gubbe som de andra cb digital äl testet utan blinkande gubbe ;)
Förstår vad du menar med stressen, man förväntar sig en fast gubbe efter två dagar. Jag trodde däremot att man är fertil, alltså att spermierna då kan överleva ngr dagar i väntan på ägget även om sannolikheten för befruktning är mindre än om du har sex dagen innan eller samma dag som äl.
Jag spar mina digitala nu då jag inte ens får spök på billiga stickor från graviditetskollen än, så känns som att äl är lååååångt borta om den ens kommer denna månad, bara frustrerande att se den där blinkande gubben.